Kia Motors świętuje wyjątkowy sukces – sprzedaż na świecie bestsellerowego SUV-a, Sportage, sięgnęła 5 milionów egzemplarzy.
Historia Kia Sportage, jako samochodu produkowanego seryjnie, rozpoczęła się w 1993 roku. Od tego czasu do dzisiaj Kia zaprezentowała już cztery generacje tego modelu. Na 25-lecie istnienia Sportage zanotował wyjątkowy wynik – sprzedaż na świecie modeli wszystkich generacji łącznie sięgnęła 5 milionów egzemplarzy. Kia Sportage, w najnowszym wcieleniu wprowadzona na rynek w 2016 roku, jest bardziej popularna niż kiedykolwiek wcześniej. W ubiegłym roku średnia miesięczna sprzedaż na świecie tego modelu wynosiła 38.000 sztuk.
„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że udało nam się osiągnąć tak wysoką sprzedaż naszego globalnego bestsellera. Rosnąca popularność Sportage pokazuje jakość tego modelu i jego atrakcyjność dla kupujących na rynkach całego świata”. – powiedział Ho Sung Song, wiceprezes ds. sprzedaży na świecie. „Od 1993 roku Sportage jest kluczowym modelem w segmencie kompaktowych SUV-ów. Jego sukces przyczynił się do opracowania całej gamy SUV-ów i crossoverów marki Kia. Łącznie z nowymi modelami, które zadebiutują w przyszłości”.
W 2016 i 2017 roku sprzedaż Sportage była wyższa niż sprzedaż Rio, które do tej pory było najlepiej sprzedającym się modelem marki Kia na świecie. Wysoka sprzedaż Sportage w styczniu i w lutym 2018 r., wynosząca – odpowiednio – 36.632 i 32.930 egzemplarzy, przyczyniła się do osiągnięcia historycznego wyniku.
Sportage debiutował podczas Tokyo Motor Show w 1991 r. Wówczas Kia zaprezentowała model studyjny miejskiego SUV-a, czyli samochodu kompaktowych rozmiarów, ale bardzo praktycznego i wszechstronnego, z którego można korzystać w różnych sytuacjach. Pierwsza generacja Sportage natychmiast odniosła sukces – łącznie na świecie sprzedało się ponad 500.000 sztuk tego modelu.
Sprzedaż na świecie modelu drugiej generacji wyniosła 1.223.776 egzemplarzy. Samochód był oferowany przez 7 lat. Sportage trzeciej generacji przekroczył sprzedaż na poziomie miliona sztuk w ciągu zaledwie czterech lat produkcji. Dzięki temu łączna sprzedaż Sportage osiągnęła dwa miliony egzemplarzy już sześć lat po debiucie tego modelu.
Obecna, czwarta generacja Sportage wyróżnia się dynamicznym wyglądem, oferuje bardzo praktyczne wnętrze i szereg systemów poprawiających obsługę oraz zwiększających komfort i bezpieczeństwo. Szeroka gama zespołów napędowych do wyboru zaspokaja zróżnicowane potrzeby klientów i oferuje zarówno dobre osiągi, jak i niskie zapotrzebowanie na paliwo.
Kia Sportage zdobyła wiele nagród, w tym również za design. Trzecia i czwarta generacja tego modelu zwyciężały w takich konkursach, jak „iF Design” czy „red dot”. W 2017 roku Kia Sportage uzyskała najwyższą ocenę za bezpieczeństwo od Amerykańskiego Instytutu ds. Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS).
Kia Sportage jest teraz bardziej popularna niż kiedykolwiek wcześniej. Milionowy egzemplarz modelu czwartej generacji został sprzedany w styczniu – zaledwie 29 miesięcy po debiucie.