Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu Hyundai zaprezentował model i10 w nowej odsłonie. Hyundai i10 będący najmniejszym autem w ofercie marki (segment A) został wyposażony w systemy aktywnego bezpieczeństwa oraz funkcje komunikacyjne dostępne zazwyczaj w modelach wyższych segmentów. Charakterystycznym elementem jest nowy, kaskadowy grill.
„Nowy i10 jest przykładem realizowanej przez Hyundai Motor idei dostarczania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa i komunikacji, jakich oczekują współcześni Klienci”. – powiedział Thomas A. Schmid, dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. „Bogate wyposażenie oraz wysoka jakość zadecydowały o popularności tego modelu w Europie i jesteśmy przekonani, że nowy i10 umocni ten sukces”.
Stworzony w Europie dla Europy – historia sukcesu i10
W pierwszych siedmiu latach sprzedaży Hyundaia i10, na rynek trafiło ponad 450 tys. sztuk tego modelu. A od momentu wprowadzenia na rynek drugiej generacji – pod koniec 2013 r. stał się on prawdziwie europejskim samochodem – zaprojektowanym i skonstruowanym w centrum R&D Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim i produkowanym w fabryce Hyundai Assan Otomotive Sanayi (HAOS) w ĺzmit, Turcja.
Nowy, wyrafinowany styl
Design to jeden z głównych powodów, dla którego Klienci wybierają samochody marki Hyundai. Nowy i10 zyskał jeszcze bardziej atrakcyjną stylistykę – szczególnie widoczną z przodu i z tyłu auta, która podkreśla jego miejski, nowoczesny wizerunek.
Najbardziej wyrazistą zmianą stylistyczną w i10 jest nowy, kaskadowy grill. Stanowi on rozwinięcie stylu dobrze znanej fanom marki sześciokątnej atrapy chłodnicy o zwężającym się ku dołowi kształcie. Kaskadowy grill będzie znakiem rozpoznawczym całej rodziny modeli Hyundaia.
Uwagę zwraca także nowy, przedni zderzak i okrągłe światła LED do jazdy dziennej, umieszczone na krawędziach atrapy chłodnicy, dzięki czemu przód auta jest jeszcze bardziej atrakcyjny.
Ewolucję stylistyczną przeszedł także tył auta. Dzięki czarnej wstawce i okrągłym światłom przeciwmgielnymi z ciemniejszymi osłonami, tylny zderzak ma teraz bardziej sportowy wygląd. Uzupełnieniem odmłodzonego wizerunku nowego i10 są listwy boczne o zmienionym kształcie i wielkości. Auto może być wyposażone w 14-calowe obręcze kół ze stali lub ze stopu lekkiego
Nowy i10 jest oferowany w dziewięciu atrakcyjnych kolorach nadwozia. W lakierze podstawowym: niebieskim (Morning Blue) i białym (Polar White), metalizowanym: niebieskim (Aqua Sparkling), brązowym (Cashmere Brown), srebrnym (Sleek Sliver) i szarym (Star Dust) oraz perłowym: pomarańczowym (Mandarin Orange), czerwonym (Passion Red) i czarnym (Phantom Black).
Wnętrze nowego i10 zachowało przestronność i elegancki wygląd, uzyskany dzięki ciekawej kolorystyce deski rozdzielczej, a także elementów otaczających dźwignię zmiany biegów oraz dolnych paneli wykończenia drzwi. Do wcześniej oferowanych wersji wykończenia wnętrza (czarnej, niebieskiej, pomarańczowej i beżowej) dodano piątą opcję – nową tapicerkę w szykownym, czerwonym odcieniu.
Sprawdzone jednostki napędowe
*Szczegółowe informacje dotyczące osiągów jednostek napędowych podane są w tabelce, na końcu tekstu.
W nowym modelu zwiększono odbojniki przedniego zawieszenia z 55,5 do 64 mm w celu poprawienia charakterystyki prowadzenia na nierównej nawierzchni. Zmodyfikowano także przełożenie układu kierowniczego (obecnie 53,5 mm/obr., poprzednio 50,8 mm/obr.) oraz zastosowano magnezową konstrukcję koła kierownicy.
Nowy i10 jest standardowo wyposażony w przednie i tylne hamulce tarczowe. Z przodu tarcze wentylowane 252 mm, a z tyłu w tarcze pełne 234 mm. Dla uzyskania maksymalnej skuteczności i stabilności hamowania, w standardzie oferowany jest układ przeciwblokujący (ABS), elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy (ESC).
Zintegrowane funkcje komunikacyjne i systemy aktywnego bezpieczeństwa
System nawigacyjny w nowym i10 ma dziesięcioletnią, darmową subskrypcję na aktualizację usług LIVE Services, które obejmują bieżące informacje o natężeniu ruchu, warunkach pogodowych i użytecznych miejscach, a także lokalizacji radarów w krajach, gdzie zezwalają na to przepisy.
System informacyjno-rozrywkowy dostarcza dokładne informacje o ruchu drogowym i wyznacza najlepszą trasę podając precyzyjny czas dojazdu. Mapy pokrywają 99% sieci drogowej.
Aplikacja pogodowa skojarzona z usługami LIVE zapewnia pięciodniową prognozę pogody dla głównych miast europejskich, a wyniki wyszukiwania przez kierowcę interesującego go miejsca, są oparte na aktualizowanych w czasie rzeczywistym informacjach o 11 milionach obiektów, dostępnych w 14 językach.
Nowy Hyundai i10 jest jednym z bezpieczniejszych aut w swojej klasie dzięki dwóm, nowym funkcjom aktywnie zapobiegającym wypadkom, opartym na przedniej kamerze wielofunkcyjnej: systemowi ostrzegania przed kolizją z przodu (FCWS) i systemowi ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu (LDWS).
FCWS ostrzega kierowcę akustycznie i wizualnie o zagrożeniu zderzeniem z innymi pojazdami na podstawie sygnałów otrzymanych z przedniej kamery. LDWS uaktywnia się, jeśli kierowca wykonuje niebezpieczne manewry przy prędkości samochodu przekraczającej 60 km/h. Alarm akustyczny rozlega się jeszcze zanim samochód przekroczy oznaczenia pasa ruchu.
W podstawowym wyposażeniu samochodu znajdują się także systemy ESC i VSM, sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich miejsc oraz sześć poduszek powietrznych (dwie czołowe, dwie przednie boczne oraz dwie kurtynowe).
Przestronność wnętrza, którego komfort wzmacnia także automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica i podgrzewane przednie fotele sprawia, że autem może wygodnie podróżować pięć osób.
Rozstaw osi wynoszący 2 385 mm pozwolił na skonstruowanie jednej z najprzestronniejszych kabin w klasie. Kierowca i pasażer mają z przodu 1070 mm miejsca na nogi, 1306 mm na wysokości ramion oraz rekordowe 1008 mm odległości od siedziska do dachu.
Wysoko unosząca się klapa zapewnia dostęp do obszernego bagażnika o pojemności 252 litrów. Tylne siedzenia składają się w podziale 60:40, co pozwala uzyskać 1046 litrów łatwo dostępnej przestrzeni bagażowej.
Na wszystkich drzwiach samochodu umieszczono duże kieszenie – nadal rzadko spotykane w segmencie A. W przednich zmieści się butelka o pojemności 1 litra, w tylnych 0,6 litra. Uchwyty na kubki za dźwignią zmiany biegów dodatkowo zwiększają funkcjonalność nowego i10.
Źródło:Hyundai