Golf odniósł największy sukces w historii Volkswagena – sprzedano go w liczbie ponad 35 milionów egzemplarzy. Teraz, pojawia się nowe, ósme pokolenie tego bestsellera – z cyfrowymi urządzeniami na pokładzie, doskonale skomunikowane ze światem zewnętrznym, z systemami działającymi w sposób prewencyjny, z intuicyjnym systemem obsługi i zelektryfikowanym układem napędowym. To najbardziej nowoczesny Golf w historii. Jest dostępny w aż pięciu odmianach hybrydowych, elektryzując świat samochodów klasy kompaktowej; cyfrowe urządzenia w jego kabinie umożliwiają intuicyjną obsługę w dotychczas nieznanym stopniu; systemy asystujące są w stanie ingerować automatycznie do prędkości 210 km/h. Światowa premiera tego modelu odbywa się tam, gdzie Golf się narodził i gdzie od 45 lat jest rozwijany i produkowany – w Wolfsburgu, w Autostadt.

Golf powstał w oparciu o najnowsze rozwiązania modułowej platformy podwoziowej MQB

  • innowacje zastosowane w Golfie mają wpływ na wszystkie modele powstające w oparciu o platformę MQB
  • Volkswagen produkuje na płycie MQB ponad 3,4 miliona aut rocznie

Motor postępu. Wraz z Golfem ósmej generacji debiutuje najnowsza wersja modułowej platformy podwoziowej (MQB). Dlatego Golf – jak zawsze w swojej historii – jest czymś więcej niż kolejnym modelem auta. Światowy sukces Volkswagena i awans marki na pozycję światowego lidera wśród producentów samochodów są bezpośrednio związane z sukcesem Golfa. W 2012 roku to właśnie Golf był pierwszym samochodem Volkswagena, który powstał w oparciu o platformę MQB – na tej technicznej konstrukcji, umożliwiającej dostosowanie jej do produkcji różnych modeli, powstają światowe bestsellery. Należą do nich auta sprzedane w milionach egzemplarzy, jak Passat, amerykańska Jetta czy cieszące się ogromną popularnością w Chinach – Lavida i Sagitar. Są wśród nich także popularne na całym świecie SUV-y, jak Tiguan, T-Roc czy sprzedawany w USA Atlas. Jeśli zsumować wszystkie samochody wyprodukowane w oparciu o platformę MQB tylko w 2018 roku, okaże się, że było ich ponad 3,4 miliona. W całym koncernie, jeśli doliczyć samochody innych marek, było ich nawet 5,1 miliona. Wszystkie skorzystają z faktu, że innowacyjny Golf ósmej generacji również, jako pierwszy, został skonstruowany w oparciu o platformę MQB w wersji, jaka od tej pory będzie stosowana przez kolejne dziesięć lat.

Dynamiczna ewolucja wyglądu Golfa

  • moc, precyzja i reflektory LED to elementy określające wygląd nowego Golfa
  • współczynnik oporu powietrza Cx obniżono do wartości 0,275

Wygląd przykuwający wzrok. Od czasu swojej premiery 45 lat temu Golf zawsze odznaczał się funkcjonalnością, która znakomicie współgrała ze stylistyką tego auta. Tak samo jest w przypadku najnowszego modelu. Dobrym przykładem połączenia funkcji estetycznych z praktycznymi jest profil nowego Golfa. Elementem dominującym w sylwetce auta widzianego z boku jest charakterystyczny słupek dachowy C. Dzięki niemu sylwetka auta nabiera dynamiki, a jednocześnie przenosi do współczesności design pierwszego Golfa. Doskonałe proporcje dachu i przeszklonej części nadwozia w stosunku do powierzchni znajdujących się poniżej linii okien nadają posturze nowego Golfa mocy, a niska linia dachu – sportowej dynamiki. Równie wyraziste są masywna tylna część nadwozia i mający niepowtarzalny styl przód auta z bardzo wąską osłoną chłodnicy i charakterystycznym ostrym przetłoczeniem blach na wysokości klamek drzwi. We wszystkich wersjach Golfa zastosowano diodowe oświetlenie LED, która zastąpiła konwencjonalne reflektory. Wzór diodowych świateł stał się przy tym dominującym i niepowtarzalnym elementem stylistyki Golfa ósmej generacji.

Wymiary i aerodynamika. Mimo że nowy Golf wydaje się niższy, dłuższy i z wyglądu bardziej dynamiczny od poprzednika, jego kompaktowe wymiary nie zmieniły się. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm. O tym, że każdy element nadwozia zaprojektowano od nowa i dopracowano świadczą wartości aerodynamiczne: powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx do 0,275.

Cyfrowa rewolucja we wnętrzu

  • cyfrowy kokpit zmienia sposób podróżowania
  • nowe, cyfrowe urządzenia obsługuje się intuicyjnie

Cyfrowy świat, w którym urządzenia działają w sposób naturalny. Nowe wskaźniki i systemy multimedialne działające online łączą się tworząc jeden, znajdujący się na tej samej osi cyfrowy kokpit; współgrają z nim dotykowe pola i ekrany. Zakres informacji dostarczanych kierowcy można poszerzyć korzystając z opcjonalnego wyświetlacza Head-up. Dotykowe pola i możliwość sterowania różnymi funkcjami przy pomocy komend głosowych sprawiają, że obsługa staje się naturalna i intuicyjna. Volkswagen sięgnął po najnowsze rozwiązania w zakresie cyfrowych elementów obsługi i wskaźników, by na jeszcze wyższy poziom podnieść możliwości interakcji między człowiekiem a maszyną. Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus. Dzięki połączeniu online system nawigacji może działać aktywnie i na przykład dostarczać informacji na temat automatycznie pojawiających się wzdłuż trasy przejazdu „points of interest” – podaje numer telefonu do restauracji, by umożliwić zarezerwowanie stolika przy użyciu smartfona z wykorzystaniem Bluetooth. Zestaw informacji i wygląd cyfrowych wyświetlaczy kierowca może dostosowywać do swoich osobistych potrzeb i upodobań. Wnętrze nowego Golfa z cyfrowymi wskaźnikami i urządzeniami działającymi online całkowicie zmienia sposób podróżowania. Skok technologiczny w tej dziedzinie można porównać z tym, jaki dokonał się wraz z debiutem pierwszego smartfona z dotykowym ekranem. Pod tym względem nowy Golf zmienia reguły gry.

Systemy asystujące i zbiorowa inteligencja zwiększają bezpieczeństwo

  • funkcje wspomagające kierowcę działają automatycznie do prędkości 210 km/h
  • system komunikacji Car2X z wyprzedzeniem ostrzega o niebezpieczeństwie

Współdziałanie systemów asystujących. Golf ósmej generacji wyznacza w klasie aut kompaktowych nowy standard w dziedzinie systemów asystujących wspomagających kierowcę podczas prowadzenia samochodu. Zastosowany po raz pierwszy na świecie w aucie tej klasy system Travel Assist znany z nowego Passata sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie półautomatycznie do prędkości 210 km/h – kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Zwiększają się dzięki temu komfort jazdy i bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas dalekich podróży. Golf jest też pierwszym modelem Volkswagena wyposażonym seryjnie w system Car2X umożliwiający komunikację z otoczeniem. System ten wykorzystuje informacje pochodzące z innych pojazdów znajdujących się w pobliżu, a także sygnały dostarczane przez urządzenia infrastruktury drogowej, by ostrzegać kierowcę i przekazywać te ostrzeżenia do innych aut wyposażonych w system Car2X. Dzięki temu idea zbiorowej inteligencji stała się rzeczywistością. Oznacza to początek nowego rozdziału w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego, ponieważ system przekazywania komunikatów przez modele Volkswagena za pomocą Car2X do innych samochodów w szybkim czasie może się upowszechnić. Zwiększeniu bezpieczeństwa podróży służą również nowe matrycowe reflektory diodowe IQ.LIGHT, także wyposażone w interaktywne funkcje.

Nowe rodzaje zespołów napędowych oszczędzających do 17 procent paliwa.

TSI, TDI, eTSI, eHybrid. Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI), zespoły napędowe typu Mild-Hybrid (eTSI) oraz zespoły hybrydowe typu plug-in (eHybrid). Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy tych jednostek – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 66 kW/90 KM do ponad 221 kW/300 KM. Kilka zespołów napędowych będzie oferowanych w Golfie po raz pierwszy. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 66 kW/90 KM i 81 kW/110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 85 kW/115 KM i 110 kW/150 KM. Nowe jednostki benzynowe działają – to nowość – w innowacyjnym cyklu Millera dla silników TSI, wykazując bardzo niskie zużycie paliwa i niską emisję szkodliwych substancji. Z kolei w jednostkach TDI Volkswagen, jako nowość, zastosował dwukrotny wtrysk czynnika AdBlue (Twindosing), znacznie zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx). W porównaniu z tradycyjnymi silnikami nowe TDI zużywają nawet o 17 procent mniej paliwa. Nowe są również cztery spośród łącznie pięciu hybrydowych zespołów napędowych.

Trzy zespoły eTSI i dwa eHybrid. Jako pierwszy Volkswagen nowy Golf będzie dostępny z pięcioma rodzajami hybrydowych zespołów napędowych do wyboru. Po raz pierwszy również zastosowano w Volkswagenie technologię układu elektrycznego o napięciu 48 wolt. Napędzany paskiem generator-rozrusznik 48V, litowo-jonowy akumulator 48V oraz efektywne silniki TSI najnowszej generacji tworzą zespół napędowy eTSI – tzw. Mild-Hybrid. Jego zaletą jest oszczędność paliwa wynosząca 10 procent (według WLTP), ponadto samochód wyposażony w ten rodzaj napędu rusza z miejsca bardzo dynamicznie i komfortowo. Volkswagen będzie oferował napęd eTSI w trzech wersjach o mocy 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 110 kW/150 KM. Poza tym Golf ósmej generacji będzie dostępny w dwóch odmianach hybrydowych typu plug-in. W nowej wersji eHybrid uzyskuje moc systemową 150 kW/204 KM, z kolei sportowa wersja w modelu GTE osiąga 180 kW/245 KM. Obydwie wersje Golfa z napędem eHybrid są wyposażane w nowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh, który pozwala na pokonywanie znacznych odległości wyłącznie w trybie elektrycznym, przez co nowy Golf staje się autem do pewnego stopnia bezemisyjnym.

Cztery nowe wersje wyposażenia zapewniające maksymalną indywidualizację

  • Golf, Life i Style zamiast Trendline, Comfortline i Highline
  • nowa wersja R-Line zastępuje pakiety „R” oferowane do poprzedniego Golfa

Nowe zestawy wyposażenia. Wersje wyposażenia Golfa skonfigurowano w zupełnie nowy sposób. Dotychczasowe odmiany Trendline, Comfortline i Highline przeszły do historii. Odtąd dostępne są wersje Golf, Life oraz Style, a także sportowa R-Line. Wszystkie zawierają znacznie bogatsze wyposażenie niż to było w wypadku poprzedniego modelu. Już w podstawowej wersji znajdują się diodowe reflektory i diodowe tylne lampy, system Keyless Start, Digital Cockpit, dostęp do usług mobilnych oraz funkcji We Connect i We Connect Plus, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja, Lane Assist utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu, monitorujący przestrzeń przed autem system Front Assist z prewencyjną funkcją ochrony pieszych oraz system Car2X. W ciągu roku pojawią się kolejne odmiany Golfa: GTI, GTI TCR, GTD, GTE oraz Golf R.

Źródło:VW

Share.

Leave A Reply