MINI Countryman drugiej generacji to największy i najbardziej wszechstronny model w ofercie brytyjskiej marki. Silnik o mocy 170 kW / 231 KM, najmocniejsza jednostka jaką kiedykolwiek zastosowano w MINI, oraz standardowy napęd na cztery koła ALL4 i solidna koncepcja auta gwarantują w najnowszym modelu John Cooper Works zupełnie nową jakość wyścigowego klimatu i ekstremalnej frajdy z jazdy na nieutwardzonym terenie.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,4 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 169 g/km) zarówno ze standardową 6-biegową skrzynią manualną, jak i z  opcjonalną 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic przyspiesza do setki w 6,5 s. Jest więc o 0,8/0,7 s szybsze od MINI Cooper S Countryman ALL4. Sportowy charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman widać też w elastyczności, zwinności na zakrętach i hamowaniu. Na te wyniki składa się pakiet złożony na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works obejmujący oprócz silnika i napędu na cztery koła sportowy układ jezdny z 18-calowymi obręczami kół John Cooper Works ze stopów lekkich i   sportowymi hamulcami Brembo, elementy karoserii poprawiające właściwości aerodynamiczne i dopływ powietrza chłodzącego oraz specyficzny kokpit z   fotelami sportowymi John Cooper Works. Wyjątkową pozycję nowego MINI John Cooper Works Countryman w segmencie kompaktowych samochodów premium podkreśla ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące MINI Driving Modes, diodowe reflektory, dostęp komfortowy i radio MINI Visual Boost.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman: dane i   fakty.

– Czterocylindrowy silnik turbo o   mocy 170 kW/231 KM i   momencie obrotowym 350 Nm.

– Zoptymalizowany pod względem wydajności napęd na cztery koła ALL4 w   wyposażeniu standardowym.

– Sportowy układ jezdny ze sportowymi hamulcami Brembo i 18-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich.

– Silnik, układ jezdny i   aerodynamika zestawione na bazie sportowego doświadczenia John Cooper Works.

– Sprint od 0 do 100 km/h w   6,5 s, o   0,8 s szybciej niż MINI Cooper S Countryman ALL4, prędkość maksymalna: 234 km/h.

– Pakiet aerodynamiczny John Cooper Works z   bardzo dużymi wlotami powietrza z przodu.

– Specyficzne wnętrze z fotelami sportowymi John Cooper Works.

– Ekskluzywne wyposażenie standardowe obejmujące reflektory diodowe, MINI Driving Modes i dostęp komfortowy.

– Pięć miejsc, znacznie większy komfort wnętrza, większy bagażnik i większa wszechstronność w   porównaniu z   poprzednim modelem.

– MINI Connected jako osobisty asystent mobilności na co dzień i w  podróży.

Więcej mocy, więcej przestrzeni, więcej sportowego klimatu na każdym terenie.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman jest następcą pierwszego sportowego auta tej marki zaprojektowanego specjalnie dla segmentu kompaktowego i   wyposażonego standardowo w   napęd na cztery koła ALL4. Postęp w   stosunku do poprzedniego modelu widać nie tylko w mocy większej o 10 kW/13 KM i   większej wydajności napędu ALL4 lecz również w   większych wymiarach zewnętrznych i  znacznie większym komforcie wnętrza, wszechstronności i   funkcjonalności. Przyrost o  17 cm na długości i  3 cm na szerokości oraz rozstaw osi większy o  7,5 cm dają znacznie bardziej przestronne wnętrze i   więcej swobody na 5 miejscach. Pojemność bagażnika można w   razie potrzeby zwiększyć z  450 do 1390 l. Nowe MINI John Cooper Works Countryman jest tym samym topowym „sportowcem” o   wszechstronnym charakterze, który zarówno na torze wyścigowym i  poza utwardzonymi drogami, jak i w codziennej eksploatacji i   na długich trasach dostarcza ekstremalnej frajdy z jazdy i   zapewnia nieprzeciętną wszechstronność.

Światowa premiera w   Szanghaju, wejście na rynek w   wiosną 2017 r.

Nowe MINI John Cooper Works Countryman zostanie zaprezentowane publiczności po raz pierwszy w kwietniu 2017 r. na targach motoryzacyjnych w   Szanghaju. Na rynku pojawi się wiosną 2017 r.

Zaprojektowane na bazie wieloletniego doświadczenia na torach wyścigowych i   rajdach.

Niepowtarzalnych charakter nowego MINI John Cooper Works Countryman to efekt wykorzystania nie tylko najnowszych rozwiązań technicznych, ale też wieloletniego doświadczenia marki w   sportach motorowych. Przed 55 laty klasyczne Mini święciło swoje pierwsze triumfy – zwycięstwo Mini Cooper w   mistrzostwach British Touring Car Championship. Od tamtego czasu nazwisko legendarnego konstruktora samochodów sportowych, Johna Coopera, jest synonimem sukcesów marki w   sporcie oraz ekstremalnej frajdy z   jazdy.

Dokładnie 50 lat po ostatnich trzech zwycięstwach klasycznego Mini w   klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo nowe MINI John Cooper Works Countryman wyznacza drogę dla dalszych sukcesów w   tej dyscyplinie. Nowa wersja tego wszechstronnego modelu posłużyła zespołom MINI i   X-raid jako baza do budowy samochodów do rajdów długodystansowych. MINI John Cooper Works Rally staje do walki w   najbardziej wymagających zmaganiach, począwszy od startu w   Rajdzie Dakar 2017. Samochód ten jest więc następcą zbudowanego w   oparciu o   MINI Countryman pierwszej generacji auta MINI ALL4 Racing, które wygrywało w   Rajdzie Dakar cztery razy z   rzędu.

Idealnie dobrany pakiet gwarantujący najlepsze osiągi.

Od dziesięciu lat marka John Cooper Works jest częścią MINI. Ten bliski związek ma swoje początki w   pierwszych latach klasycznego Mini, którego sportowy potencjał dostrzeżony został przez Johna Coopera. Dzisiaj związek ten zapewnia ekstremalną frajdę z   jazdy w   MINI John Cooper Works Countryman. Silnik, skrzynia biegów, napęd na cztery koła, układ jezdny oraz aerodynamika i   kokpit są nie tylko nastawione na maksymalne osiągi, ale precyzyjnie dobrane i   dostosowane do koncepcji nowego MINI Countryman. W ten sposób również najnowszy model John Cooper Works prezentuje fenomenalny pakiet zestawiony na bazie sportowego doświadczenia marki.

Silnik: wyścigowa charakterystyka mocy i   brzmienie.

Umieszczony poprzecznie czterocylindrowy silnik o   pojemności 2,0 l w   MINI John Cooper Works Countryman ma charakterystykę inspirowaną sportami motorowymi. Wyposażony jest w   specyficzną wersję układu MINI TwinPower Turbo z   turbosprężarką zintegrowaną ze staliwnym kolektorem wydechowym, bezpośredni wtrysk benzyny, adaptacyjny rozrząd VALVETRONIC i   zmienną regulację faz rozrządu (Double VANOS). Turbosprężarka wykonana z   materiału o   bardzo wysokiej odporności termicznej wytwarza ciśnienie doładowania wynoszące 2,2 bar. Stanowi to dobry fundament dla energicznego rozwoju mocy w   dużym zakresie obrotów. Silnik uzyskuje maksymalny moment obrotowy 350   Nm w   zakresie od 1450 do 4500   obr/min. A maksymalną moc 170 kW/231 KM w   zakresie od 5000 do 6000   obr/min.

Inne cechy szczególne silnika zaprojektowanego do nowych modeli John Cooper Works to specjalne tłoki, duży intercooler i   dodatkowa chłodnica płynu chłodzącego. Do tego dochodzi sportowy układ wydechowy, który nie tylko sprzyja charakterystyce mocy silnika, ale gwarantuje też odpowiednie brzmienie i   wygląd. Mniejsze przeciwciśnienie spalin ma korzystny wpływ na rozwój mocy, a  przełączana przepustnica spalin i  specjalna geometria tłumika końcowego daje w   modelach John Cooper Works typowe, emocjonujące brzmienie. Samochód wyposażony jest też w ukośnie ścięte końcówki rur podwójnego sportowego układu wydechowego.

Share.

Leave A Reply