Alpine A110 rozpocznie swoją karierę w Wielkiej Brytanii od spektakularnego występu w wyścigu Supercar Run na słynnym Goodwood Festival of Speed. Historyczne modele Alpine będzie można podziwiać zarówno na ekspozycji jak i podczas przejazdów. Alpine A110 pojawi się na rynku brytyjskim na początku 2018 roku.
W tym roku legendarna marka sportowych samochodów powraca na festiwal prędkości z modelem A110. Kompaktowe i zwrotne coupé A110 będzie można podziwiać po raz pierwszy po drugiej stronie Kanału La Manche podczas legendarnego wyścigu Supercar Run. Model trafi do sprzedaży w Wielkiej Brytanii na początku 2018 roku.
Z tej okazji zostanie również pokazany Alpine A442 B. Model ten z przewagą zwyciężył 24-godzinny wyścig w Le Mans w 1978 roku. Inny model z dużej rodziny Alpine, kolekcjoner tytułów rajdowych – A310 stanie do walki w kategorii samochodów turystycznych, NASCAR, Drift & Rally. Obecność nowych i historycznych modeli będzie przypominać fascynującą i pełną chwały historię marki Alpine. Dzięki nowemu A110 będzie to również okazja, żeby poczuć przedsmak jej przyszłości.
Alpine A442 B (1978)
Model prowadzony przez Jeana-Pierre’a Jaussauda i Didiera Pironiego z miażdżącą przewagą zwyciężył wyścig 24H Le Mans w 1978 roku. Zwycięstwo było ukoronowaniem pięciu lat pracy, które wymagały przejścia drogi od pierwszego modelu A440 z silnikiem wolnossącym do A441, następnie poprzez model 442 z turbodoładowanym silnikiem, do wersji A442 B. Był to także czas licznych zwycięstw w mistrzostwach świata i wielu rozczarowań, zanim udało się wreszcie zdobyć wymarzone trofeum. Model A442 B był wyposażony w dwulitrowy silnik V6 turbo, który pozwalał rozwinąć imponującą prędkość 359 km/h na prostej Hunaudières i dzięki temu został osiągnięty ówczesny rekord słynnego toru w Le Mans. Wieczorem w dniu zwycięstwa Bernard Hanon, prezes Renault, który wcześniej wyznaczył Alpine cel zdobycia zwycięstwa w Le Mans, ogłosił odejście stajni z wyścigów długodystansowych i start w Formule 1.
Alpine A310 (1977)
Produkowany od 1971 roku model Alpine A310 był następcą Alpine A110. Większy od swojego poprzednika i wyposażony w silnik V6 (od 1976 roku), odnosił duże sukcesy we francuskich rajdach w grupie 4, m.in. zwyciężył w Rajdowych Mistrzostwach Francji w 1977 roku z Guyem Fréquelinem za kierownicą.
Alpine A110 (2017)
Model Alpine A110 łączy wszystkie ponadczasowe zalety marki – lekkość, zwrotność i wysokie osiągi. Został zaprezentowany na początku tego roku na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. To sportowe coupé z silnikiem umieszczonym z tyłu jest wierne stylowi swoich poprzedników, zwłaszcza Berlinette A110. Alpine powraca do Goodwood, by zawalczyć o należne mu miejsce w segmencie samochodów sportowych zgodnie z ambicją marki, jaką jest zapewnienie przyjemności z jazdy.
Wyposażony w aluminiową płytę podłogową i nadwozie, A110 ma małą masę własną 1 080 kg. To kompaktowe auto o długości 4 178 mm, szerokości 1 798 mm i wysokości 1 252 mm zwraca uwagę optymalnym rozłożeniem masy: 44% na przód i 56% na tył. W połączeniu z nisko położonym środkiem ciężkości to gwarancja dużej zwrotności, zwłaszcza na krętych górskich trasach, na których w latach 60. i 70. narodziła się legenda Alpine.
Model A110 jest napędzany nowym czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 1,8 litra, rozwijającym moc 252 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Niezwykle lekki, A110 ma doskonały stosunek mocy do masy wynoszący 4,3 kg/KM, co pozwala rozpędzić samochód do 100 km/h w zaledwie 4,5 s.
Za: Renault