Podczas 18. edycji Nagród „Silnika Roku”, która miała miejsce w Stuttgarcie 1 czerwca br., międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało nagrodę Silnika Roku, w kategorii 1-1,4 litra pojemności, trzycylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l, opracowanemu przez Grupę PSA. Przyznanie tej nagrody już drugi rok z rzędu jest wyrazem uznania branży motoryzacyjnej dla tej jednostki, produkowanej w zakładach Française de Mécanique we francuskim Douvrin.

Grupa PSA zwiększa produkcję silników benzynowych nowej generacji

W związku z popularnością gamy trzycylindrowych silników benzynowych Grupa PSA podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych w tym zakresie, aby wesprzeć proces ograniczania negatywnego wpływu emisji CO2 na środowisko. Od momentu rozpoczęcia produkcji w 2014 r. z linii produkcyjnej w Douvrin zeszło ponad 370 tys. sztuk silników turbodoładowanych PureTech. Dodatkowo zostanie uruchomiona produkcja w zakładach Trémery we wschodniej Francji. Do roku 2018 łączna produkcja turbodoładowanych silników benzynowych wzrośnie do 670 tys. sztuk rocznie.

Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 przy optymalizacji osiągów samochodów

Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech został opracowany przy wykorzystaniu aż 120 patentów, co pozwoliło na obniżenie emisji o 18% w porównaniu z czterocylindrową jednostką poprzedniej generacji. Nagrodzony silnik ma na swoim koncie dwa rekordy pod względem niskiego zużycia paliwa. Pierwszy z nich został pobity w Europie w 2014 r. w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Drugi został osiągnięty w tym roku w Chinach, gdzie pojazd z automatyczną skrzynią biegów przejechał na jednym baku 1878 kilometrów osiągając rekordowo niskie zużycie 2,93 l/100 km. Silnik turbodoładowany PureTech oferuje także poziom komfortu jazdy należący do najwyższych na rynku – i to nawet przy najniższych prędkościach – a także jeden z najwyższych momentów obrotowych przy niskiej prędkości obrotowej, tj. 230 Nm. Silniki PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 110 KM oraz 130 KM montowane są w samochodach z segmentu B i C. Na rynek weszły w marcu 2014 r., w modelach Citroën C4 Picasso i Peugeot 308. Obecnie montowane są w ponad 60 różnych modelach na całym świecie, w tym w najnowszej wersji Peugeot 3008, którego międzynarodowa premiera odbyła się 23 maja 2016 r.

Nawiązując do otrzymanej nagrody Christian Chapelle, kierujący Dyrekcją odpowiedzialną za konstrukcję układów napędowych i podwozia w Grupie PSA, powiedział: – „Zdobycie tej nagrody po raz drugi z rzędu świadczy o uznaniu dla naszych umiejętności technologicznych oraz pracy nad optymalizacją silników i minimalizacją ich negatywnego wpływu na środowisko bez rezygnacji z wysokich osiągów.”

 

Źródło:Citroen

Share.

Leave A Reply