ŠKODA SCALA otrzymała najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w kompleksowym teście przeprowadzonym przez niezależną europejską organizację NCAP. Model uzyskał 97 proc. punktów w kategorii Ochrona dorosłych oraz pełne 6 punktów za ochronę rowerzystów. Zdobyte wyróżnienie stawia nowy kompakt wśród najbezpieczniejszych pojazdów w swojej kategorii.

SCALA, oprócz ogólnej pięciogwiazdkowej noty, uzyskała 97 proc. wszystkich możliwych punktów w teście dotyczącym bezpieczeństwa osób dorosłych. To jeden z najlepszych rezultatów w historii Euro NCAP. Najnowszy kompakt ŠKODY osiągnął również maksymalne 6 punktów za ochronę rowerzystów. Na pozytywny rezultat testu wpływ miały systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelu SCALA, takie jak: FRONT ASSIST z funkcją ochrony pieszych i rowerzystów oraz zintegrowany system awaryjnego hamowania w mieście CITY EMERGENCY BRAKE, oba oferowane w standardowym wyposażeniu. W kategorii systemów wspomagania kierowcy wyróżnione zostały SIDE ASSIST, który ostrzega o pojazdach nadjeżdżających z tyłu lub znajdujących się w martwym punkcie samochodu oraz dostępny w standardzie asystent pasa ruchu LANE ASSIST, oceniony na 3,5 punktów w czterostopniowej skali.
– Inżynierowie ŠKODY nieustannie pracują nad optymalizacją aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa naszych modeli. Nowa SCALA została wyposażona w systemy wspomagania kierowcy do tej pory zarezerwowane głównie dla samochodów klasy premium. Osiągnięcie najwyższej pięciogwiazdkowej oceny w europejskim teście NCAP jest potwierdzeniem naszej codziennej pracy. Jesteśmy szczególnie dumni i możemy się pochwalić, że wszystkie aktualne modele marki uzyskały najwyższy, pięciopunktowy wynik w teście Euro NCAP – komentuje Christian Strube, członek zarządu ŠKODA ds. rozwoju technicznego.
ŠKODA SCALA stworzona jest z materiałów o podwyższonej twardości, zapewniającej odpowiednią sztywność. Nadwozie wykonane jest ze stali, z której 70 proc. charakteryzuje się wysoką i bardzo wysoką wytrzymałością lub jest specjalnie hartowana. Ponadto kompaktowy model ŠKODY wyposażony jest w dziewięć poduszek powietrznych, w tym opcjonalną poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy i opcjonalne poduszki boczne z tyłu. Dodatkowe funkcje podnoszące bezpieczeństwo obejmują hamulec MULTI-COLLISION BRAKE, opcjonalny proaktywny system ochrony pasażerów CREW PROTECT ASSIST, który w wypadku kolizji automatycznie zamyka wszystkie okna oraz napina pasy bezpieczeństwa, a także rozwiązanie Top Tether do mocowań ISOFIX, która stabilizuje fotelik łącząc go z oparciem siedzenia samochodu dla jeszcze większej ochrony najmłodszych.
Europejski program oceny nowych samochodów (Euro NCAP) został założony w 1997 r. W skład organizacji wchodzi dwanaście ministerstw transportu, klubów samochodowych, stowarzyszeń ubezpieczeniowych i instytutów badawczych z ośmiu europejskich krajów. Konsorcjum, z siedzibą w belgijskim Leuven, przeprowadza testy zderzeniowe z aktualnymi modelami pojazdów i ocenia ich aktywne i pasywne bezpieczeństwo. W ciągu ostatnich kilku lat testy te stały się coraz bardziej rygorystyczne i obecnie obejmują szereg różnych scenariuszy kolizji. Początkowo oceny opierały się wyłącznie na wynikach testów zderzeniowych, dziś na ostateczny wynik składają się także rezultaty testów aktywnych systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Źródło:Skoda
Share.

Leave A Reply