Mio MiVia 350 Essential to bardzo fajna opaska mierząca naszą aktywność fizyczną. Nie tylko w dzień zliczając nasze kroki, czy spalone kalorie, ale i w nocy monitorując nasz sen. Nasz test opaski możecie przeczytać tutaj. Jednakże ostatnio korzystający z urządzenia Mio, w tym ja zostali zaskoczeni niemiłą wiadomości.
Ostatnio zmieniłem telefon, a co za tym idzie konieczne było zainstalowanie od nowa wszystkich aplikacji z których korzystałem na starym telefonie. I tu właśnie pojawiła się niemiła niespodzianka. Aplikacji a z której do tej pory korzystałem, czyli MiVia Essential 350, która do tej pory dostępna była w Google Play nagle zniknęła ze sklepu.
AKTUALIZACJA:
Choć w dalszym ciągu aplikacja nie jest dostępna w Google Play ani App Store, to Mio udostępnia ją do bezpośredniego pobrania na swojej stronie LINK
Co za tym idzie, w tym momencie nie mam ani możliwości synchronizacji urządzenia z moim kontem Mio, ani korzystania z dodatkowych funkcji, które oferowała aplikacja. I jeśli na tę chwilę nie jest to dużym problemem, gdyż wszystkie dane zgrywają się na pamięć urządzenia, to po pewnym czasie, gdy bufor pamięci się przepełni, opaska stanie się warzywem i nie będzie spełniać żadnej z funkcji do których została przeznaczona.
Co ciekawe na stronie Mio linki dalej prowadzą do nieaktywnej aplikacji w sklepie Google. Nie wiem, jak to wygląda w sytuacji z iTunes, czy i tam aplikacja została usunięta, jednakże domyślam się, iż sytuacja jest podobna.
Opaska cały czas dostępna jest w sklepach internetowych, choćby w sklepie Komputronika, tak więc nowi użytkownicy mogą się zdziwić kupując produkt, który tak naprawdę z góry nie jest zdatny do używania.
Co prawda w Google Play pojawiła się aplikacja Mio Core, jednakże nie udało mi się mojej opaski zsynchronizować z telefonem korzystając z tej aplikacji.
Dla tych, którzy nie chcą dalej korzystać z, mimo wszytko, bardzo fajnego urządzenia udostępniam link na serwerze Dropbox, z którego możecie pobrać w pełni działającą aplikację MiVia 350 Essential.
A teraz kolejny zonk – aplikacja Mivia nie chce sparować opaski Essential 350 na nowym telefonie. Nie wykrywa. Próbowałem oszukać i wymusiłem sparowanie wcześniej w menu BT, ale nic to nie daje.
Czyżby już był koniec opaski? Szkoda, nadal w zupełności mi wystarczała. A w przeciwieństwie do np MiBand 2 (którego ekran umarł był) – najzwyczajniej w świecie działa.
Otrzymałem mail z Mio Polska. Producent zaprzestał wsparcia tego produktu. Został tylko zegarek ?. Już biegnę kupić następny produkt Mio.
Aplikacja Jest dostępna bezpośrednio z MiVia
Trzeba zeskanować kod QR na stronie
Dziękuję za informację. Zaktualizowałem treść artykułu. W momencie publikacji nie było możliwości pobrania aplikacji ze strony producenta.
Potwierdzam, Opaska działa ale bez możliwości łaczenia się z smartfonem jets praktycznie bezużyteeczna. Strony www. są niedostępne jak i tel. w serwisie-48122544010. Firma o niczym nie informuje. Reasumując ostrzegam nabywców. Sam rozglądami się za opaską Samsung a MiVio założe psu na ogon będę znał ilośc merdnięć ogonem mojego psa.
Na Ipod już działa tak jak poprzednio czyli bez problemów. W dalszym ciągu w Google brak aplikacji
No i co? Kupię opaskę i nie będę mógł jej używać?