Według najnowszego raportu GFK za 2019 rok sprzedano w Polsce ponad 272 tysiące kamer samochodowych. Niemal co piąty wideorejestrator kupiony w naszym kraju posiadał logo Mio.

 Wideorejstrator stał się nieodłącznym elementem wyposażenia samochodów Polsce. Coraz większa liczba kierowców zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z posiadanie tego typu produktu w swoim aucie.

Jak podaje GFK od stycznia 2019 do grudnia 2019 na polskim rynku sprzedano ponad 272 tysiące urządzeń. Niekwestionowanym liderem wśród producentów kamer samochodowych okazała się marka Mio, która zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie niemal 20%. Oznacza to, że praktycznie co piąty wideorejestator zakupiony w tym okresie w Polsce posiadał logo Mio.

Mio umocniło pozycje rynkową

W czwartym kwartale 2019, podobnie jak w 2018 roku,  nastąpił wzrost wartości rynku kamer samochodowych. Porównując wyniki kwartału IV z 2018 r.do kwartału IV z 2019 roku Polacy decydowali się wydać więcej pieniędzy na ten rodzaj elektroniki, co przełożyło się na wzrost wartości całego rynku o ponad 11%. Jak pokazują statystyki marka Mio w badanym okresie umocniła pozycje lidera i odnotowała dynamiczny wzrost wartości sprzedaży na poziomie 17%. W  IV kwartale 2019 roku producenci sprzedali w Polsce ponad 107 tysięcy kamer samochodowych, co w porównaniu do 2018 roku daje wzrost liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 12 % , Mio natomiast zanotowało skok prawie o 30%!

Dane te pokazują, że konsumenci coraz chętniej sięgają po urządzenia z logo Mio. Całkowita wartość tego segmentu rynkowego w 2019r nieznacznie wzrosła w stosunku do roku poprzedniego notując 1% na plusie. Mio może pochwalić się wzrostem wartości sprzedanych produktów na poziomie 11% co oznacza o stabilnie umacnianej pozycji lidera.

„Mio od lat utrzymuje dominującą pozycję w segmencie premium. Cieszy nas, że wzrasta świadomość klientów, którzy są w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt jest lepszej jakości. Potwierdzeniem jest nagroda w prestiżowym plebiscycie Mobility Trends, przyznana w kategorii Samochodowy Gadżet roku 2019 za model MiVue C570. Nasze portfolio ciągle się poszerza zarówno o sprzęt z wysokiej i średniej półki, ale sukcesywnie wprowadzamy też modele budżetowe. Mimo bardzo agresywnej konkurencji cenowej ze strony B-brandów nasza marka powiększa swoje udziały również w tym segmencie Dużo większa dynamika wzrostu wolumenu sprzedaży naszych urządzeń w porównaniu do wzrostów rynkowych pokazuje, że coraz więcej konsumentów zgadza się z naszym przekonaniem, że najważniejszą cechą produktów powinna być wysoka jakość wykonania oraz wsparcie posprzedażowe” – mówi Mariusz Manowski, CEE Country Director firmy MiTAC.

W 2020 roku Mio planuje ugruntować swoją pozycję czołowego gracza na rynku wideorejestratorów poprzez wprowadzenie na rynek nowych modeli. W 2019 roku zadebiutowały już wideorejestratory dla motocyklistów, a Mio stało się pierwszą firmą w Europie, oferującą tego typu produkty. W tym roku pojawi się unikatowa propozycja dla fanów jazdy na rowerze – Mio Cyclo.

Share.

Leave A Reply