Jak co roku, miłośnicy klasycznych aut z całego świata przyjeżdżają w sierpniu do kalifornijskiego Pebble Beach, gdzie odbywa się wyjątkowy konkurs piękności. Pebble Beach Concours D’Elegance – spotkanie najbardziej znamienitych pojazdów zabytkowych – jest idealnym miejscem na premierę sensacyjnego prototypu Vision Mercedes-Maybach 6. Luksusowe coupé 2+2 stanowi hołd dla złotej epoki przedwojennych coupé z aerodynamicznymi nadwoziami, a jednocześnie świadomie kieruje tę tradycję ku przyszłości. Vision Mercedes-Maybach 6 na nowo interpretuje klasyczny, emocjonujący design, zgodnie ze zmysłową filozofią projektowania Mercedesa. Blisko 6-metrowe coupé ma elektryczny napęd o mocy 550 kW (750 KM). Zabudowany w podłodze płaski akumulator zapewnia zasięg przekraczający 500 km (zgodnie z cyklem pomiarowym NEDC).
 Ekskluzywne coupé debiutuje podczas imprezy Monterey Car Week, która odbywa się na Półwyspie Monterey od 16 do 21 sierpnia 2016 roku. Finałowy konkurs elegancji – Pebble Beach Concours D’Elegance – zaplanowano na niedzielę, 21 sierpnia.
 Zmysłowy, emocjonujący design („hot”) połączony z inteligentnymi detalami („cool”) sprawiają, że Vision Mercedes-Maybach 6 reprezentuje najwyższą formę luksusu. Klasyczne proporcje samochodu pokazowego – niezwykle długa przednia pokrywa, nisko poprowadzona linia dachu i cofnięta kabina – nawiązują do przedwojennych coupé z opływowymi nadwoziami. Maybach nie należy jednak do przykładów designu w stylu retro. Jego nadwozie na nowo interpretuje klasyczne normy estetyki, a jednocześnie tworzy coś zupełnie nowego – coś, co można opisać słowami „fajne”, „technoidalne” i „minimalistyczne”. Zdradza to już sam zarys karoserii. Nawet bez pomocy spojlerów strumień powietrza „przytula się” do konturów nadwozia i odrywa dopiero na końcu tylnego pasa. W coupé zaskakuje również technoidalny charakter smukłych lamp, częściowo przeźroczyste obręcze oraz dzielone tylne okno.
 „Nasze sensacyjne coupé – Vision Mercedes-Maybach 6 – reprezentuje najwyższą formę współczesnego luksusu. To design »hot & cool« zarazem” – podkreśla Gorden Wagener, szef designu w koncernie Daimler AG. „Inteligentny, minimalistyczny, technoidalny wygląd idealnie oddaje naszą zmysłową filozofię projektowania – i nasze dążenie do maksymalnej aerodynamicznej wydajności”.
 Design nadwozia: klasyczne normy estetyki zinterpretowane na nowo
 Imponujących rozmiarów nadwozie Maybacha mierzy 5700 mm długości, 2100 mm szerokości oraz 1328 mm wysokości. Wyraźnie zarysowane kontury i organicznie ukształtowane błotniki kontrastują z mocno zaakcentowaną linią wiodącą po obu stronach karoserii. Sięgając od osłony chłodnicy aż do tylnego pasa, linia ta definiuje profil nadwozia i rozdziela muskularnie wyrzeźbione panele boczne od smukłej linii dachu. Na tle czerwonego lakieru Maybacha wyróżniają się chromowane listwy, przebiegające nad nadkolami oraz przez środek pokrywy przedniego i tylnego bagażnika.
 Z przodu dominuje nowa interpretacja osłony chłodnicy Mercedesa-Maybacha z subtelnymi, pionowymi poprzeczkami – za inspirację do jej zaprojektowania posłużył prążkowany garnitur. U dołu koncepcję designu osłony uzupełniają dwie aerodynamicznie ukształtowane listwy z lewej i prawej strony zderzaka.
 Charakterystyczne, 24-calowe felgi stanowią rozwinięcie aerodynamicznych obręczy z prototypu Concept IAA (Intelligent Aerodynamic Automobile). Przez ich przeźroczyste osłony w kolorze nadwozia można dojrzeć aluminiowe ramiona.
 Kolejną wizytówką luksusowego coupé są unoszone do góry drzwi (typu Gullwing) – jeden ze znaków rozpoznawczych designu Mercedesa. Podkreślają one sportowy charakter sylwetki pojazdu i są wyposażone w innowacyjne, aluminiowe wykończenie. Lusterka zewnętrzne zaprojektowano jako kamery, a ich obudowy kształtem przypominają skrzydła.
 Wydłużony i zaokrąglony tył coupé Maybacha przywodzi na myśl kadłub luksusowego jachtu (boat tail – ogon łodzi), a zintegrowane w zewnętrznych krawędziach smukłe lampy potęgują optyczną szerokość nadwozia. Uwagę zwraca tu również niewielka, dzielona tylna szyba, dyfuzor z aluminiową ramą oraz wyloty powietrza za nadkolami.
 Kabina prototypu Vision Mercedes-Maybach 6 stanowi syntezę inteligencji i emocji – spaja tradycyjne wartości Mercedes-Benz z osiągnięciami najnowszej technologii. Deska rozdzielcza płynnie łączy się z drzwiami i otacza podróżujących, tworząc wrażenie salonu 360°. Finezyjne zwieńczenie projektu stanowi nowa koncepcja przestrzenna „inside out”. Powierzchnia siedząca ma formę horyzontalną, która przechodzi w pionową płaszczyznę drzwi, a dalej – w dolną część deski rozdzielczej.
 Prawdziwie luksusowe doświadczenie prócz płynnych linii jest również zasługą kompozycji szlachetnych okładzin. Wysmakowane akcenty z autentycznych materiałów – na przykład z różowego złota – łączą się z wysokiej klasy wykończeniami ze skóry. Ich chłodna, wyszukana kolorystyka podkreśla innowacyjność zastosowanych rozwiązań. Powierzchnie siedzące zdobi wzór Chesterfield, a tradycyjne drewno na drzwiach i desce rozdzielczej łagodzi minimalistyczne wrażenie, jakie tworzą cyfrowe instrumenty sterowania i panele dotykowe. Ze światem wyświetlaczy kontrastuje wykonana z drewna wiązowego podłoga, nawiązująca wyglądem do pokładu jachtu. Wiąz to najjaśniejsze drewno o otwartych porach, nad którego stosowaniem w produkcji seryjnej pracuje obecnie Mercedes-Benz.
 W przednim bagażniku Maybacha czeka zestaw dwóch walizek dopasowanych wymiarami do rozmiarów przedziału bagażowego. I tu projektanci podążyli za zmysłowym idiomem projektowania Mercedes-Benz. Przestrzeni nie zabraknie również na rzeczy osobiste i bagaże, takie jak akcesoria piknikowe.
 Rzut oka w przyszłość: fuzja świata analogowego i cyfrowego
Odkąd Mercedes-Benz wynalazł samochód 130 lat temu, prowadzenie stanowi źródło przyjemności i satysfakcji. Wraz ze wzrostem stopnia cyfryzacji wzmaga się potrzeba opracowywania zrównoważonych rozwiązań analogowych. W przypadku prototypowego coupé na ich design zwrócono szczególną uwagę – co widać po „hiperanalogowych” instrumentach ze wskazówkami w postaci igieł i okrągłych wyświetlaczach z kryształowym wykończeniem.
 Klasyczne, okrągłe instrumenty połączone z głęboko osadzonymi ekranami stanowią odniesienie do unikalnej historii Mercedes-Benz. Pozostałe wyświetlacze zintegrowano pod wspólnym elementem ze szkła. Cyfrowy pas wskazuje na przykład informacje dotyczące ustawienia foteli. Menu kontekstowe prezentowane jest na cyfrowej linii, która rozciąga się w kierunku podróżujących i pozwala im dotykowo zmienić określone ustawienia.
 Także przednia szyba służy jako – przeźroczysty – ekran. Na całej jej szerokości wyświetlają się parametry dotyczące jazdy oraz nawigacji, wzbogacając rzeczywisty obraz o dodatkowe informacje. Zakres tych informacji podróżni mogą dobierać za pomocą gestów.
 Na szczególną uwagę zasługuje skórzana tapicerka. Jej tradycyjny wygląd łączy się z technologią przyszłości – ozdobne guziki zastąpiono tapicerowaną powierzchnią z miniaturowymi „ekranami czujników ciała”. Skanują one ciała pasażerów i monitorują, na przykład, ich funkcje życiowe. W rezultacie aktywowane mogą być elementy wyposażenia z zakresu komfortu, takie jak funkcja wentylacji siedzeń czy masażu, albo ustawienia siedzenia dla danego pasażera. Czujniki w tapicerce rejestrują też poziom nasłonecznienia, kolor garderoby pasażera i temperaturę zewnętrzną i w oparciu o te informacje mogą dobierać odpowiednio efektowne oświetlenie kabiny.
 Jak przystało na prototyp, który ucieleśnia najwyższą formę luksusu, Vision Mercedes-Maybach 6 oferuje kierowcy tryb jazdy autonomicznej. Kolejnym udogodnieniem jest przeźroczysty tunel środkowy, wizualizujący przepływ energii elektrycznej w układzie napędowym.
 Bezemisyjne osiągi: elektryczny napęd o mocy 550 kW (750 KM)
 Podświetlane diodowo listwy progowe jednoznacznie wskazują, że coupé zasilane jest energią elektryczną. Wykorzystanie czterech kompaktowych silników synchronicznych z magnesami trwałymi zapewnia mu napęd na obie osie. Moc układu napędowego, który jest obecnie opracowywany pod kątem produkcji seryjnej, wynosi 550 kW (750 KM). Płaski akumulator pod podłogą ma pojemność około 80 kWh. W rezultacie Vision Mercedes-Maybach 6 oferuje typowe dla sportowych aut osiągi (przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 4 s, prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h), a jego zasięg w cyklu pomiarowym NEDC (Nowy Europejski Cykl Jazdy) przekracza 500 km.
 Wizja: dodatkowe 100 km zasięgu w 5 minut
 Wizjonerska jest również funkcja szybkiego „tankowania”: ładowanie prądem stałym bazującym na standardzie CSS pozwala wykorzystać imponującą moc ładowania do 350 kW. Wystarczy 5 minut, by zgromadzić energię pozwalającą na pokonanie dodatkowych około 100 km.
 Akumulator można ładować z gniazdka stacji publicznej, w domu lub – dla jeszcze większej wygody – bezprzewodowo, za pomocą pola elektromagnetycznego.
 Efekt „wow”: wizjonerskie auta studyjne z długoterminowymi perspektywami
 Vision Mercedes-Maybach 6 jest pierwszym luksusowym coupé z serii wizjonerskich samochodów studyjnych Mercedes-Benz. Ich lista obejmuje modele: Vision EnerG-Force (Los Angeles, listopad 2012), AMG Vision Gran Turismo (Sunnyvale, 2013) oraz Vision Tokyo (Tokyo, 2015). Globalny charakter funkcji Mercedes-Benz Design sprawia, że pojazdy te czerpią swoje linie z lokalnych trendów w designie, kulturze i transporcie – i wykorzystują je do stworzenia odpowiedniej koncepcji mobilności. Jednocześnie każdy z nich sięga daleko w przyszłość.
 Mercedes-Maybach: perfekcja łączy się z ekskluzywnością
 Mercedes-Maybach jest synonimem najwyższego poziomu wyrafinowania i indywidualności. Obecna oferta obejmuje modele Mercedes-Maybach S 500 i S 600, wprowadzone w lutym 2015 roku. Oba łączą perfekcję Mercedesa Klasy S z ekskluzywnym charakterem marki Maybach. Specjalna, opancerzona limuzyna Mercedes-Maybach S 600 Guard jako pierwsza na świecie spełnia najwyższy standard ochrony balistycznej dla pojazdów cywilnych – VR10. Najnowszy Mercedes-Maybach S 600 Pullman wyróżnia się umieszczonymi naprzeciwko siebie fotelami. Wprowadzony na początek 2016 roku, zajmuje on miejsce absolutnie topowego modelu w ofercie.
Źródło: Mercedes
Share.
0 0 votes
Oceń artykuł!
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
0
Szanowny Kierowniku, daj znać, co myślisz i zostaw komentarz!x