Po rekordowym pierwszym kwartale, przedsiębiorstwo Automobili Lamborghini podsumowuje sprzedaż w pierwszym półroczu 2022 roku. Do klientów na całym świecie dostarczono w tym czasie w sumie 5 090 egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o 4,9% w porównaniu do analogicznego okresu w 2021 roku. To najlepsze pierwsze półrocze w historii włoskiego producenta, który już zapowiada kolejne nowości w swoim portfolio.

Producent z Sant’Agata Bolognese zamknął pierwsze 6 miesięcy 2022 roku z najwyższymi wynikami w zakresie sprzedaży, obrotów oraz rentowności. Do klientów na całym świecie dostarczono łącznie 5 090 egzemplarzy – to wzrost o 4,9% odnośnie do tego samego okresu w 2021 roku. Pod względem wskaźników finansowych obrót osiągnął poziom 1,33 mld euro, co oznacza przyrost o 30,6% w porównaniu z tym samym półroczem w roku ubiegłym. Zysk operacyjny wyniósł 425 mln euro (wzrost o 69,6%). Wysoka rentowność w pierwszym półroczu była napędzana wzrostem wolumenu, zwiększeniem asortymentu i personalizacji samochodów oraz pozytywnymi kursami walut.

– Zamknęliśmy pierwszą połowę roku, pomimo ciągłej niepewności spowodowanej sytuacją geopolityczną. Perspektywy jednak napawają optymizmem – przyjęte zamówienia wypełniły już całą produkcję na 2023 rok – skomentował Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Lamborghini wprowadziło system zrównoważonej dystrybucji dostaw do klientów w trzech makroregionach, w których marka jest obecna. Ameryka, Azja i Pacyfik oraz region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) stanowią odpowiednio 34%, 25% oraz 41% światowych wolumenów. Na pierwszym miejscu znajduje się rynek Stanów Zjednoczonych z 1521 egzemplarzami. Na kolejnych pozycjach widnieją Chiny kontynentalne, Hongkong i region Makau (576), Niemcy (468), Wielka Brytania (440) oraz region Bliskiego Wschodu (282).

– To bardzo trudny czas, jednak Lamborghini z powodzeniem mierzy się z nim dzięki jasnej, długoterminowej strategii, którą wzmacnia atrakcyjność marki. Wyniki pierwszego półrocza podkreślają pozytywny trend i utwierdzają nas w przekonaniu, że rok 2022 możemy zakończyć ze znacznym wzrostem wyników w porównaniu z rokiem poprzednim – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.

Niemal 2/3 klientów włoskiej marki (61%) wybrało super SUV-a Lamborghini Urus. Pozostali (39%) zdecydowali się na samochody sportowe, przede wszystkim modele Huracán oraz Aventador, którego produkcja właśnie dobiega końca. Wśród nowych tegorocznych propozycji marki, bardzo pozytywnie przyjęto model Huracán Tecnica, który Lamborghini zaprezentowało w kwietniu. Producent zapowiada, że jeszcze w tym roku możemy spodziewać się trzech nowości. Dwie z nich będą dotyczyły Urusa, a jedna modelu Huracán.

Share.

Leave A Reply