Jedne z ważniejszych części układu przeniesienia napędu naszych pojazdów to sprzęgło oraz koło dwumasowe. Ten pierwszy element przekazuje moment obrotowy z wału napędowego do wału napędzanego, a ten drugi przede wszystkim zabezpiecza skrzynię biegów, a także tłumi wytwarzane przez pracę silnika drgania. Niestety, z biegiem lat podwyższa się ryzyko uszkodzenia zarówno sprzęgła, jak i dwumasy. Przez stale postępujące zużywanie się, mogą one gorzej wypełniać swoje zadania. Aby tego uniknąć, trzeba by je wymienić. Podpowiadamy, w jakich sytuacjach należałoby to zrobić.

Kiedy kupić nowe koło dwumasowe?

Do zużycia dwumasy najbardziej przyczynia się ostra, agresywna jazda (przede wszystkim startowanie z piskiem opon lub gwałtowne wciskanie pedału gazu na niskich obrotach). Istnieje szereg wyznaczników informujących o tym, że w naszym aucie niewłaściwie funkcjonuje dwumasowe koło zamachowe. Powinny one stanowić swoisty alarm dla kierowcy i sygnał, że czas zainwestować w nowy podzespół.

Do typowych objawów zużycia, uszkodzenia, lub awarii koła dwumasowego należą przede wszystkim: wibracje karoserii samochodu (są one przenoszone na nadwozie z pracującej jednostki napędowej), szarpnięcia przy ruszaniu, nietypowe sygnały dźwiękowe wydobywające się z miejsca, gdzie znajduje się silnik oraz skrzynia biegów (są one szczególnie zauważalne podczas gaszenia lub odpalania pojazdu), czy głośno i niepokojąco nierówno pracujący silnik. Poza tym, zwrócić uwagę prowadzącego auto powinny także drżący lewarek zmiany biegów oraz stuknięcia podczas puszczania pedału sprzęgła.

Kiedy pozyskać nowe sprzęgło?

Także sprzęgło należy do tych elementów samochodu, które z czasem ulegają degradacji. Podobnie jak w przypadku dwumasy, tak i tutaj możemy mieć do czynienia z symptomami świadczącymi o zużyciu tej części. Należą do nich między innymi:

  • Odczuwalny nieprzyjemny zapach z kabiny pojazdu (efekt spalenia sprzęgła).
  • Trudności z uruchomieniem wstecznego i pierwszego biegu (występują jedynie przy włączonym silniku).
  • Ślizganie sprzęgła (przy znacznym wzroście obrotów, auto nie przyspiesza tak dynamicznie, jak powinno) – występuje, gdy tarcie nie jest wystarczająco duże, aby przekazać moc z jednostki napędowej do skrzyni biegów i na koła.
  • Szum dochodzący z okolicy skrzyni biegów.
  • Zgrzytanie podczas włączania biegu.

Nawet wtedy, gdy mamy do czynienia jedynie z uszkodzonym sprzęgłem, najlepiej byłoby asekuracyjnie zakupić także dwumasowe koło zamachowe. Wkrótce ono także uległoby zużyciu, a wspólna wymiana tych dwóch podzespołów jest zdecydowanie bardziej ekonomicznym rozwiązaniem niż robienie tego osobno. Na szczęście w sieci można znaleźć zestawy sprzęgła z kołem dwumasowym w korszystnych cenach.

Sprzęgło z kołem dwumasowym – korzystnie w zestawie

Warto pozyskać dedykowany do naszego modelu auta zestaw zawierający sprzęgło z dwumasowym kołem zamachowym. Jego kupno, z wielu powodów, jest wielce opłacalne. Najważniejsze z nich, to:

  • Oszczędność pieniędzy – zestaw sprzęgło i dwumasa jest tańszy niż zakup tych podzespołów osobno.
  • Pewność i bezpieczeństwo – dzięki takiemu pakietowi nie musimy martwić się o to, czy wszystkie elementy będą ze sobą kompatybilne.
  • Tylko jedna wizyta u zawodowego mechanika (po otrzymaniu zamówionego zestawu) – łatwiej będzie mu zamontować części dostepne w pakiecie.
  • Komfort – całość będzie doskonale sprawować się przez dziesiątki tysięcy kilometrów bezproblemowej podróży samochodem.

Chcąc nabyć sprzęgło z kołem dwumasowym, najlepiej dokonać zakupu drogą elektroniczną. Pozyskując interesujący nas zestaw przez Internet, odnosimy takie korzyści, jak: oszczędność czasu (wysyłka już nawet w 24 godziny oraz jednorazowa konieczność udania się do mechanika), wygoda (zamawiamy kiedy i gdzie chcemy), bezpieczeństwo.

Znajdź koło dwumasowe do swojego samochodu w sklepie sprzegla24.pl

Share.

Leave A Reply