Polska spółka Arrinera S.A. na swoim stoisku na targach Motor Show 2017 w Poznaniu z dumą zaprezentuje dwa samochody własnej konstrukcji. Pierwszy z nich to drogowa wersja supersamochodu Arrinera Hussarya. Pojazd ten wkrótce rozpocznie badania drogowe, zmierzające do przygotowania europejskiej homologacji. Drugi to profesjonalny samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT3.

Pierwszy w historii Polski profesjonalny samochód wyścigowy całkowicie rodzimej konstrukcji powstał w rekordowym czasie: decyzję o jego budowie podjęto wiosną 2015 roku, w styczniu 2016 pokazano prototyp na targach w Birmingham, zaś pierwszy prototyp zadebiutował w ruchu podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood pod koniec czerwca tego samego roku.

Istniejące prototypy przeszły liczne próby i badania, przyjęto także zamówienia na pierwsze dwa samochody wyścigowe.

Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya – główne cechy prezentowanego prototypu:

  1. Silniki V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM
  2. Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm
  3. Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy „Road” lub ”Race”.
  4. Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą
  5. Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy
  6. Autorski, opracowany przez naszych inżynierów Arrinera Body Control Module (ABCM), jest to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie.
  7. System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
  8. MobileEye – system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód
  9. Unikalny lakier o nazwie „Kalahari sunset” opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG.
  10. Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
  11. Własnej konstrukcji światła Bi-LED.
  12. System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3 – główne cechy prezentowanego samochodu oferowanego klientom:

  1. Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500KM
  2. Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy.
  3. Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi.
  4. Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack
  5. Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej.
  6. Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins
  7. Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.

Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229,000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki)

Źródło: Arrinera

Share.

Leave A Reply