SEAT kontynuuje ofensywę produktową i po raz pierwszy prezentuje całą gamę swoich SUV-ów w komplecie. Modele Ateca, Arona i Tarraco wyjechały razem na ulice Barcelony – miasta, w którym zostały zaprojektowane. Wszystkie wyposażone w najnowsze technologie, rozwiązania z zakresu connectivity i systemy bezpieczeństwa. Każdy z odrębną osobowością, ale połączone wspólnym DNA. Tarraco, najnowszy i największy członek rodziny, właśnie trafia do sprzedaży w salonach w Polsce.

W 2016 roku, podczas prezentacji pierwszego SUV-a w portfolio SEAT-a, prezes Luca de Meo oznajmił: – Nowy model Ateca odgrywa kluczową rolę w nowej strategii marki i jest poczatkiem największej ofensywy produktowej w historii SEAT-a. – Dwa i pół roku później jego zapowiedź została spełniona i SEAT oferuje już trzy modele SUV-ów.

Design prosto z Barcelony

Dla 65% kierowców kupujących SUV-y decydującym czynnikiem jest miejsce, w którym zostały zaprojektowane. W przypadku modeli SEAT-a wszystkie mają ten sam rodowód: Barcelonę. Dyrektor artystyczny marki Alejandro Mesonero-Romanos twierdzi wręcz, że: – Te samochody mogły powstać tylko w tym mieście. – Wszystkie trzy modele charakteryzuje elegancja, sportowy sznyt oraz dbałość o detale, a jednocześnie każdy z nich ma własny, niepowtarzalny styl. – Arona to typowy crossover, występujący w 68 wersjach kolorystycznych. Ateca wyróżnia się elegancką sylwetką. Natomiast Tarraco, głównie za sprawą przedniej części nadwozia, wprowadza nową linię stylistyczną, która zdeterminuje design przyszłych modeli SEAT-a – dodaje Alejandro.

Najwyższy priorytet – bezpieczeństwo

Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Lane Assist (asystent pasa ruchu), aktywny tempomat, automatyczne hamowanie awaryjne – to tylko kilka z najnowocześniejszych systemów, w które wyposażone są SUV-y SEAT-a, co pokazuje zaangażowanie marki w poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Co więcej, Tarraco podnosi poprzeczkę w tej dziedzinie jeszcze wyżej, dzięki systemowi rozpoznawania pieszych i rowerzystów.

Połączenie z przyszłością

Dla co trzeciej osoby kupującj auto istotne są rozwiązania z zakresu connectivity. SEAT intensywnie pracuje nad kolejnymi innowacjami, by zaoferować swoim klientom najlepsze funkcje dopasowane do rosnącego poziomu cyfryzacji naszego otoczenia. Widać to w wyposażeniu wszystkich SUV-ów marki, które obejmuje system mutlimedialny z 8-calowym ekranem czy centrum łączności Full Link − kompleksową platformę wykorzystującą technologię Apple Car Audio, Android Audio lub Mirror Link do zapewnienia użytkownikom optymalnego połączenia pojazdu ze smartfonem.

Sprzedaż w górę

Obecnie już 30% kupujących samochód decyduje się na modele, które zapewnią wyższą pozycję za kierownicą, głównie SUV-y. W ciągu ostatnich pięciu lat sprzedaż tych pojazdów w Europie niemalże się podwoiła, a tendencja wzrostowa cały czas się nasila. Prognozy wskazują, że do roku 2025 sprzedaż w tym segmencie wzrośnie o 40% i osiągnie 2,8 miliona pojazdów. W przypadku SEAT-a, SUV-y były kluczem do zwiększenia wolumenu sprzedaży. Już jeden na trzy samochody sprzedawane przez markę to model SUV, a Tarraco na pewno poprawi ten wynik.

Trzy SUV-y SEAT: podstawowe informacje

ATECA ARONA TARRACO
Rok premiery 2016 2017 2018
Liczba miejsc 5 5 do 7 miejsc
Długość (mm) 4363 4138 4735
Silniki od 115KM 1.0 TSI
do 190KM 2.0 TDI
od 95 KM 1.0 TSI
do 150 KM 1.5 TSI
od 150 KM 1.5 TSI
do 190 KM 2.0 TSI
i 190 KM 2.0 TDI
Pojemność bagażnika
(w litrach po
złożeniu tylnych
siedzeń)
Do 1604 do 1280 do 1920
Zaprojektowane w Barcelonie Barcelonie Barcelonie
Miejsce produkcji Kvasiny (Czechy) Martorell (Hiszpania) Wolfsburg (Niemcy)

Źródło:Seat

Share.

About Author

Leave A Reply