Wideorejestratory są z nami na rynku od kilkunastu lat i może się wydawać, że w ich temacie zostało powiedziane już wszystko. A jedynym faktycznym ulepszeniem czy zmianą  może być ilość fpsów oraz rozdzielczość nagrania.  Xblitz postanowił jednak rozprawić się z tym poglądem i przedstawił rejestrator Platinum 4K, które z jednej strony jest zaawansowany technologicznie, ale z drugiej odrobinę klasyczny. Co wyszło z takiego połączenia? Zapraszam na test z cyklu #kluczowa10.

1.    Zawartość opakowania

W dość sporej wielkości pudełku producent zawarł wszystko co potrzebne by cieszyć się z korzystania z rejestratora. Za 449zł otrzymujemy:

  • przedni rejestrator
  • kamerę tylną
  • ładowarkę do gniazda zapalniczki
  • kartę gwarancyjną
  • Naklejkę elektrostatyczną na przednią szybę
  • Instrukcję obsługi
  • Kartę informującą o innych produktach Xblitz
  • Adapter Micro SD / USB
  • Naklejkę Xblitz

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez oAutach.pl (@oautach.pl)

2.    Design

Zarówno przednia jak i tylna kamera wykonana jest z bardzo dobrej jakości plastiku a obie do szyby mocuje się za pomocą taśmy klejącej 3M. Co ciekawe tylny rejestrator można również zamontować za pomocą dostarczonych w zestawie śrubek.   Jednak to co zrobiło na mnie największe wrażenie, to podejście do designu przedniej kamery. Wykonane ze srebrnego matowego plastiku urządzenie posiada na każdym z czterech boków elegancką maskownicę, a na tylnej ścianie ekran. I nie jest to kolorowy wyświetlacz LCD, a klasyczny ekran z zegarkiem w kolorze niebieskim. Gdyż większością funkcji rejestratora sterujemy z poziomu aplikacji. Po lewej stronie urządzenia znajdziemy jeden przycisk do uruchomienia kamery, z kolei po przeciwnej stronie slot na kartę pamięci, gniazdo USB-C oraz port AV służący do podpięcia tylnej kamery.

Dzięki uchwytowi z szerokim kątem regulacji góra – dół rejestrator bez problemu będzie można zainstalować nawet na idealnie pionowej szybie, np. w samochodach ciężarowych. Jednak tylko w centralnej części, gdyż niestety regulacja prawo – lewo nie występuje.

3.    Dane techniczne

Jednak brak możliwości regulacji na boki z naddatkiem kompensuje szeroki kąt obiektywu wynoszący aż 140 stopni. Rejestrator może nagrywać obraz w rozdzielczości do 4K, ale jedynie w przypadku gdy nie jest podłączona do niego kamera wsteczna.

hdr

Gdy rejestrujemy również to co dzieje się za samochodem maksymalna rozdzielczość wynosi 2,5k@30fps dla przedniej kamery i 1080p@25fps dla tylnej. Warto także zwrócić uwagę, że dla lepszej kompresji urządzenie korzysta z kodeka H.265 Który jest znacznie bardziej wydajny od H.264 Jednak jego wadą jest mniejsza kompatybilność. Przez co nie wszystkie starsze laptopy poradzą sobie z odtworzeniem nagranego materiału.

Tak przedstawiają się pełne parapety techniczne Xblitz Platinum 4K

Procesor: Easytech SA220
Sensor: przód – GC4653, tył – GC2053
Obiektyw: 6G, f/1.8
Rozdzielczość nagrywania: 2,5K (1440p)/30fps+FHD (1080p)/25fps
lub 4K UHD (2160p)/30fps
Format wideo: TS
Kodek: H.265
Format zdjęć: JPG
Nagrywanie w pętli: Tak
Kąt widzenia: przód – 140 stopni, tył – 120 stopni
Wi-Fi: Tak
Wbudowany mikrofon: Tak
Wbudowany głośnik: Tak
G-Sensor: Tak
Tryb nocny: Nie

4.    Jakość obrazu przód / dzień

Choć Xblitz Platinum 4K może rejestrować obrazy w rozdzielczości UHD, to ja zdecydowałem się na obraz w niższej rozdzielczości 2,5K @ 30fps. Jest to spowodowane tym, że maksymalną rozdzielczość Xblitz osiągał podczas nagrywania solo, czyli bez kamery tylnej. W związku z tym, że w zestawie jest dodatkowa kamera, więc nie zawahałem się jej użyć. Jednak i w 2,5K pomimo braku technologii WDR, Xblitz radził sobie bardzo dobrze. Rozpiętość tonalna była na wysokim poziomie, a nagrany obraz na tyle ostry by nie było problemów z odczytaniem tablic rejestracyjnych mijanych pojazdów. Jedna minuta nagrania ważyła około 113 MB

5.    Jakość obrazu przód / noc

W nocy obraz jest odrobinę zbyt ciemny ale tylko tam gdzie nie dociera dodatkowe oświetlenie. Więcej szczegółów można dojrzeć jedynie w obrębie lamp ulicznych lub świateł reflektorów. Niestety w przypadku nocnych nagrań może być problem z uchwyceniem numerów tablic  rejestracyjnych w dynamicznych scenach. Na plus można zaliczyć wyrazisty obraz pozbawiony szumów, który jest przyjemny dla oka.

6.    Jakość obrazu tył / dzień

Również do nagrań z tyłu pojazdu nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Mała wsteczna kamera umieszczona na szybie rejestruje obraz w rozdzielczości FHD z prędkością 25 klatek na sekundę. I w tym  wypadku  jedna  minuta  nagrania  zajmuje  57MB.

Takie parametry spokojnie wystarczają, by bezproblemowo móc zarejestrować tablice rejestracyjne mijanych samochodów oraz inne ważne detale. Szeroki kąt 120 stopni pozwala nie tylko nagrać to co dzieje się bezpośrednio za samochodem, ale również na poboczu.

7.    Jakość obrazu tył / noc

Również do obrazu w nocy nie można mieć zastrzeżeń. Co prawda nie jest tak wyraźny jak w dzień czy nocą z przedniej kamery jednak warto wziąć pod uwagę, że z tyłu zastosowano całkiem inny obiektyw niż z przodu, a mimo to w optymalnych warunkach nawet nocą można dostrzec numery tablic rejestracyjnych.

8.    Aplikacja

Do komunikacji między telefonem a rejestratorem służy aplikacja Viidure, którą możemy pobrać, dla telefonów z Androidem, ze sklepu Google Play. Podłączenie jest banalnie proste, wystarczy w ustawieniach telefonu wybrać sieć Wi-Fi „Xblitz – Platinum” i to wszystko. Po podłączeniu, z poziomu aplikacji możemy zmieniać ustawienia takie jak długość czy rozdzielczość nagrań, sformatować kartę pamięci czy przejrzeć dotychczasowe nagrania.

9.    Dodatkowe funkcje

Xblitz Platinum 4K jest naturszczykiem i oprócz rejestrowania obrazu (dodajmy, że bardzo dobrej jakości) nie robi nic więcej. Na jego pokładzie nie znajdziemy modułu GPS, więc nie będziemy mogli rejestrować naszej trasy i przeglądać jej w aplikacji. Nie zarejestrujemy też prędkości z jaką się poruszamy (co niektórzy mogą uznać jako zaletę). Rejestrator nie ma też trybu parkingowego. Czy to źle czy dobrze? To już każdy musi ocenić we własnym zakresie. Bo nie ze wszystkich dodatkowych funkcji użytkownik chce skorzystać, a nawet jeśli już się na to zdecyduje to te funkcje w wielu rejestratorach działają tak sobie – jak choćby wspomaganie kierowcy przed opuszczeniem pasa ruchy czy tryb parkingowy, który w wielu kamerach jest, ale w zasadzie nie działa bo wewnętrzna bateria jest rozładowana.

10.  Podsumowanie

Xblitz ze swoim najnowszym urządzeniem podszedł nietypowo do tematu wideorejestratorów. Skupił się na tym co najważniejsze – na jakości obrazu. I wyszło mu to całkiem dobrze. Wszystko to zostało zamknięte w niewielkiej eleganckiej obudowie, bez zbędnych wodotrysków, co sprawia , że Xblitz Platinum 4K znajdzie odnajdzie się w kabinie każdego samochodu, czy będzie to ciężarówka, czy zwykła tania osobówka, czy nawet limuzyna klasy premium.

Xblitz Platinum 4K

449
8.6

Ocena końcowa

8.6/10

Zalety

  • Jakość obrazu
  • Możliwość nagrywania w 4K
  • Elegancki, minimalistyczny design
  • Niewielkie rozmiary
  • Intuicyjna aplikacja

Wady

  • Brak GPS
  • Brak możliwości regulacji na boki
  • Rozdzielczość 4K dostępna jedynie bez podłączonej tylnej kamery
Share.

Leave A Reply