Po teście Joggera, przyszedł czas na niemal bliźniaczą Dacię Sandero, jeden z tańszych samochodów na rynku. Cena podstawowej wersji startuje od 62 900 zł. To sprawia, że Sandero jest doskonałym wyborem dla osób szukających niedrogiego auta. W tym teście przyjrzę się bliżej Dacii Sandero 1.0 TCe, która jest najpopularniejszą wersją silnikową tego modelu. Zapraszam na kolejny test z serii #kluczowa5

Coraz ładniejsze mamy te Dacie

Dacia Sandero prezentuje się nowocześnie i dynamicznie. Samochód ma wyrazisty wygląd, który wyróżnia się na tle konkurencji. Z przodu uwagę zwracają duże, ostre reflektory LED z podwójnymi ledeowymi światłami do jazdy dziennej. Grill w kształcie litery „Y” również jest nowoczesny i wyrazisty, znajduje się na nim nowe logo marki.
Z profilu Sandero ma smukłą sylwetkę z muskularnymi nadkolami. Tylne lampy LED są równie wyraziste jak przednie reflektory.

Sandero jest dostępne w pięciu kolorach nadwozia: białym, czarnym, szarym, czerwonym i niebieskim. Należy jednak zauważyć, że Sandero nie jest pozbawione wad stylistycznych. Niektórzy kierowcy mogą uważać, że samochód jest zbyt kanciasty, a jego design jest zbyt prosty.

Prosto, ale dobrze zmontowane

Wnętrze Dacii Sandero jest proste, ale funkcjonalne. Materiały wykończeniowe są przeciętnej jakości, a spasowanie jest solidne.

Niestety w wielu miejscach znajdziemy twarde plastiki, które lubią się rysować, przez co wnętrze może wydawać sie surowe i pozbawione charakteru. Deska rozdzielcza jest ergonomiczna i czytelna. Centralny ekran dotykowy ma przekątną 7 cali i obsługuje system multimedialny Media Nav Evolution. Fotele są wygodne i zapewniają dobre trzymanie boczne.

 Bagażnik Sandero ma pojemność 328 litrów. Jest to wartość wystarczająca dla większości codziennych potrzeb.

Silnik mały, lecz wystarczający

Dacia Sandero 1.0 TCE 67 kW jest napędzana trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 999 cm3. Silnik ten generuje moc 91 KM i maksymalny moment obrotowy 160 Nm. Silnik jest wystarczająco mocny, aby zapewnić Sandero przyzwoite osiągi.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,2 sekundy. Co jak na warunki samochodu, który nie aspiruje do grona sportowców i nie kosztuje miliona monet jest nienajgorszym wynikiem. Silnik jest również oszczędny. W cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa wynosi około 5 litrów na 100 kilometrów, o ile kierowca nie ma zbyt ciężkiej nogi, a warunki pogodowe nie są zimowe.

Jak już wspomniałem Sandero nie jest samochodem o sportowych aspiracjach. Silnik zapewnia wystarczającą moc do jazdy w mieście i na trasie, ale nie pozwoli kierowcy poczuć się jak w samochodzie sportowym. Dodatkowo, Sandero jest wyposażone w tryb eko, który zmniejsza moc silnika i zużycie paliwa. Tryb ten jest szczególnie przydatny w mieście, gdzie często trzeba jechać z niską prędkością.

Mała cena, duża zaleta

Cena Dacii Sandero 1.0 TCE 67 kW w podstawowej wersji Essential zaczyna się od 62 900 złotych. Jest to bardzo atrakcyjna cena, biorąc pod uwagę, że Sandero oferuje wiele elementów wyposażenia standardowego, takich jak klimatyzacja, radio z Bluetooth, elektryczne sterowanie szyb przednich i tylnych oraz elektrycznie regulowane lusterka boczne. Należy jednak zauważyć, że Sandero jest samochodem budżetowym. Oznacza to, że nie wszystkie elementy wyposażenia będzie można dokupić do tego samochodu. Czego przykładem mogą być dodatkowe systemy bezpieczeństwa, przez co w testach Euro NCAP, rumuńskiemu producentowi ciężko jest osiągnąć 5 gwiazdek.

Nie angażuje kierowcy

Dacia Sandero to samochód o przyjemnych właściwościach jezdnych. Samochód jest stabilny w zakrętach i dobrze radzi sobie z nierównościami nawierzchni. Zawieszenie jest również wystarczająco komfortowe, aby zapewnić pasażerom przyjemną jazdę. Wyposażona w zawieszenie oparte na kolumnach MacPhersona z przodu i belce skrętną z tyłu. Zawieszenie jest dobrze zestrojone i zapewnia Sandero dobre właściwości jezdne.

Elektryczny  układ kierowniczy jest  lekki ale przez to mało czuły. Samochód jest łatwy w manewrowaniu, co ułatwia poruszanie się w mieście.

Podsumowanie

Dacia Sandero 1.0 TCe 67 kW to atrakcyjna propozycja dla osób poszukujących niedrogiego i praktycznego samochodu. Samochód oferuje zadowalające właściwości jezdne, oszczędny silnik i przestronne wnętrze. Materiały wykończeniowe wnętrza są przeciętnej jakości, a silnik może być nieco głośny przy wyższych obrotach, czemu nie pomaga słabe wygłuszenie/ . Należy jednak pamiętać, że przy niskiej cenie trudno oczekiwać ideału.

Dacia Sandero 1.0 TCe

62.900 zł
7.8

Ocena końcowa

7.8/10

Zalety

  • Atrakcyjny wygląd
  • Dobra relacja ceny do jakości
  • Oszczędny silnik
  • Niedrogie elementy wyposażenia dodatkowego

Wady

  • Mało czuły układ kierowniczy
  • Twarde plastiki
  • Głosna praca silnika na wysokich obrotach
Share.

Leave A Reply