Przed Świętami dostaliśmy do przetestowania nawigację samochodową firmy Navitel model E700.
Zacznijmy od rozpakowania: w pudełku znajdziemy 7 calowe urządzenie, które robi bardzo dobre wrażenie ze względu na jakość wykonania. Na pudełku mamy informację o całym wachlarzu map, które są zainstalowane w urządzeniu działającym na systemie operacyjnym Windows CE.W zestawie otrzymujemy także uchwyt na szybę, ładowarkę samochodową, kabel miniubs do połączenia z komputerem, instrukcję obsługi, kartę gwarancyjną, rysik i bardzo stylowe – zamszowe etui na naszą nawigację z wytłoczonym logo Navitel. Dzięki temu nawigacja w schowku nie będzie narażona na uszkodzenia.
Jak już wspomniałem, nawigacja E700 ma 7 cali. Teraz tylko od Was zależy czy uznacie to za atut czy wadę. Jeśli chodzi o mnie to jestem zwolennikiem nie zasłaniania przedniej szyby. 7 calowa nawigacja przyklejona do szyby w samochodzie osobowym to dla mnie za dużo. Oczywiście plusem jest jej czytelność. Na pewno zadowoleni będą użytkownicy dużych samochodów, kamperów, busów lub samochodów ciężarowych. Dla nich nawigacja Navitel E700 jest optymalna.
Dzięki dużemu ekranowi ikony obsługi na ekranie, wpisywanie trasy czy inne parametry są bardzo dobrze widoczne. Wyznaczona trasa, wszelkie manewry są czytelne nawet z dalszej odległości. Muszę w tym miejscu wspomnieć o bardzo dobrze działającym asystencie pasa ruchu, który wspomaga nas podczas manewrów na rozjazdach bądź rozbudowanych skrzyżowaniach.
E700 względem poprzedniczki oferuje wyświetlacz lepszej jakości i przydatną kierowcom aut o tonażu powyżej 3.5 tony funkcję „Samochód ciężarowy”. Daje to możliwość wytyczenia trasy z uwzględnieniem przeszkód dla takich pojazdów – gabaryty lub tonaż. Jest to o tyle intuicyjne, że podczas konfiguracji urządzenia możemy wybrać i zapisać jaki będzie nasz domyślny typ pojazdu: pieszy, rower, samochód/motocykl, taxi, autobus, pojazd uprzywilejowany, kurier, ciężarówka. Dla pięciu ostatnich typów wprowadzamy najważniejsze informacje o samochodzie: Długość, szerokość, wysokość, masę całkowitą i nacisk na oś. Dodatkowo wybieramy domyślnie czy nawigacja ma unikać dróg płatnych, dróg nieutwardzonych i promów. Dzięki temu parametry trasy będą dostosowanie do naszego pojazdu.
Urządzenie samo przełącza się w odpowiedni tryb noc/dzień nie męcząc wzroku kierowcy. Trasa w kraju wytyczana jest szybko i płynnie. Dłuższe trasy potrzebują chwili aby się załadować i ukazać na ekranie. Interfejs nawigacji pozwala widzieć punkty POI rozlokowane na mapie. Możemy wybrać widok 2D/3D.
Nawigacja ma wgrane mapy 45 krajów Europy i całą mapę Rosji. Atutem jest także bezterminowa aktualizacja map za darmo. Producent obiecuje minimum 4 aktualizacje w ciągu roku. Oczywiście nawigacja działa offline i nie potrzebujemy stałego dostępu do Internetu. Mapy aktualizujemy poprzez podłączenie urządzenia do komputera i ściągnięcie odpowiedniego programu ze strony producenta.
Navitel E700 ma wbudowany FM Transmitter wraz z Audio Player co pozwala na słuchanie muzyki w bardzo wysokiej jakości. Po ustawieniu odpowiedniej częstotliwości, komunikaty głosowe z nawigacji przekazywane są do radia samochodowego.
Jeszcze jeden praktyczny trik: przytrzymując przycisk zasilania mamy opcję wyłączenia urządzenia ale również jego uśpienia. Jeśli będziemy używać nawigacji kilka razy w ciągu dnia, wystarczy go uśpić co pozwoli zaoszczędzić czas podczas ponownego uruchomienia.
Na koniec ciekawostka: głosu do nawigacji użyczył „Pan Gadżet” czyli Zbigniew Urbański
Dane techniczne:
- Wyświetlacz 7 cali (16:9) o rozdzielczości 800×480
- Nowoczesny, szybki procesor ARM 800 MHz CORTEX A7.
- Pamięć 256 RAM.
- Wbudowany FM Transmitter wraz z Audio Player.
- Pamięć FlashROM 8GB oraz slot dla kart microSD/SDHC
- 24 miesiące gwarancji.
Główne zalety
- Mapy 45 Krajów Europy i Pełnej Rosji.
- Bezterminowa aktualizacja map za darmo, min 4 aktualizacje w roku.
- Wyjątkowo odporna obudowa na zarysowania.
- Automatyczny tryb dzienny i nocny oraz możliwość personalizacji interfejsu użytkownika.
- Funkcja Ciężarówki — mapa Polski.
- Pasek trasy — wszystkie istotne informacje o ruchu drogowym i podróży za jednym rzutem oka.
- Moje miejsca — wyświetlanie ulubionych miejsc na mapie
- Menu i komunikaty głosowe w wielu językach (ponad 30 języków).
- Usługa Fotoradary Navitel — otrzymywanie ostrzeżeń o fotoradarach.
- Pomiarowe odcinki na terenie Polski.
- Asystent pasa ruchu — uzyskiwanie wyraźnych informacji dotyczących pasa ruchu, który należy zająć na skrzyżowaniu.
- Rozszerzona baza danych punktów POI (stacje benzynowe, sklepy, apteki, kawiarnie itp.).
Dziękujemy firmie Navitel za przekazanie urządzenia do testów.
Tekst i zdjęcia: MB
Navitel E700 - duża, bardzo dobrze wykonana nawigacja dla osób ceniących czytelność przekazywanych informacji.
Najgorsza nawigacja z jaką miałem do czynienia. Zamiast komunikatu „skręć w prawo” podaje komunikat w rodzaju „trzymaj się prawego pasa , jedź tą drogą ” albo „trzymaj się prawego pasa , wjedź na wiadukt” O dziwo skręt w lewo jest komunikowany. Szajs jakich mało. Wprowadza w błąd. Można się zgubić pod własnym domem. Nie polecam.
Tragedia. Spróbujcie tylko ją zaktualizować droga przez mękę. po trzech latach od zakupu i trzeciej próbie jej użycia pojawił się serious error i za nic nie można jej uruchomić. Do wyrzucenia.
NIE polecam!!!!!
Kupiłem.Beznadziejna,zacina się w tunelach i na stacjach paliwowych pod dachem!!! Po wyjeździe z pod dachu czasem i 20 km szuka satelit !!!
[…] samej nawigacji nie będę się rozpisywał, bo działa niemal identycznie jak testowana przez nas Navitel E700. Trasy (również alternatywne) wytyczane są szybko, mapa w widoku 3D zawiera wizualizację […]