W dzisiejszych zabieganych czasach każdy z nas ceni sobie komfort i wygodę. Dotyczy to również tak prozaicznych czynności, jak pompowanie opon w samochodzie. Xblitz Airboost to nowy przenośny kompresor, który ma na celu ułatwić nam to zadanie. Czy ten kompaktowy gadżet sprosta wyzwaniom codziennego użytkowania? Postanowiliśmy sprawdzić to na własnej skórze! Zapraszamy na kolejny test z serii #kluczowa5

1.   Specyfikacja techniczna pod lupą

Zanim zagłębimy się w praktyczne aspekty Xblitz Airboost, przyjrzyjmy się bliżej jego specyfikacji technicznej. Urządzenie dysponuje mocą 120 W, co pozwala na generowanie ciśnienia do 10 barów. Wydajność 25 l/min zapewnia szybkie i efektywne pompowanie opon samochodowych, rowerowych, motocyklowych, a także innych rzeczy wymagających znacznie niższego ciśnienia takich jak piłki czy materace.

Akumulator Airboosta możemy ładować w dwojaki sposób. Za pomocą kabla USB C dołączonego do zestawu, lub z gniazda zapalniczki samochodowej przewodem o długości aż 4 metrów. W tym wypadku czas ładowania akumulatora o pojemności 4500 mAh wynosi ok. 3 godziny i pozwoli na ok. 15 minut nieprzerwanej pracy przy ciągłym zasilaniu oraz na 10 minut pracy z akumulatora. Czyli przepompowanie maksymalnie 250 litrów powietrza. Choć to tylko teoria, bo im większe ciśnienie, tym więcej energii musi zużyć kompresor.

I tak dla przykładu napompowanie od zera opony 195/45 R17 do poziomu 2,8 bara zajmuje dokładnie 4min 44sek.  A o poziomie naładowania akumulatora poinformują trzy zielone diody znajdujące się z przodu kompresora.


Airboost oautach.pl

Pełne dane techniczne:

Zasilanie: DC 12V / Akumulator Li-Ion 4500mAh
Moc: 120W
Prąd nominalny: 10A (Max. 15A)
Maks. Ciśnienie: 10.3bar / 150psi / 10.5kg/cm2 / 999kPa
Przepływ powietrza: 25l/min
Przewód zasilający: 4m
Przewód powietrzny: 60cm
Złącze: Wentyl samochodowy+końcówki
Maks. czas pracy na zasilaniu akumulatorowym: ~10min
Czas ładowania akumulatora: ~3h
Maks. czas pracy ciągłej: ~15min
Metalowy cylinder i tłok: 22mm
Auto stop: Tak
Elektroniczny manometr: Tak z wyświetlaczem led
Inteligentna sygnalizacja: Tak, sygnalizacja kolorami
Ładowanie: Kabel USB-C 5V 2A (w zestawie)
Głośność: ≤73dB
Wymiary: 98x98x133mm

2.   Wymiary i sterowanie

Kompaktowe wymiary (133 x 98 x 98 mm) i waga 770g sprawiają, że Xblitz Airboost bez problemu zmieści się w plecaku lub schowku samochodowym. Urządzenie posiada czytelny cyfrowy wyświetlacz, który pokazuje aktualne oraz docelowe ciśnienie w oponie, w czterech jednostkach:

  • PSI
  • BAR
  • KPA
  • KG/CM2

Wokół dotykowego panelu sterowania znajduje się kolorowe oświetlenie LED, które informuje o progresie pompowania i zmienia kolor wraz z poziomem ciśnienia. Panel ten zawiera sześć przycisków, w tym dwa specjalnie dedykowane do pojazdów typu CAR/SUV. Domyślne ustawienia ciśnienia wynoszą, w zależności od temperatury otoczenia 2,3 – 2,5 bara dla samochodów osobowych (CAR) i 2,8 – 3,0 barów dla SUV-ów. Niestety, nie ma możliwości zmiany domyślnych ustawień i zapisania na stałe pod ww. przyciskami innych wartości ciśnienia.

3.   Wystarczający zestaw końcówek

Wraz z kompresorem Xblitz Airboost otrzymujemy zestaw końcówek, które poszerzają jego funkcjonalność i pozwalają napompować nie tylko opony. Wąż ciśnieniowy z końcówką uniwersalną umożliwia podłączenie urządzenia do różnych typów zaworów, a w zestawie mamy ich aż 5. Oprócz standardowej, dzięki której napompujemy opony samochodowe czy motocyklowe otrzymujemy  igłę pozwalającą uzupełnić ciśnienie w szeregu rodzaju piłek.

Adapter do zaworów Presta umożliwi pompowanie opon rowerowych z tym typem wentyla. Końcówka do pompowania m.in. materacy czy kół ratunkowych idealnie sprawdzi się  podczas wypoczynku nad wodą.

Kabel USB do ładowania zapewnia zasilenie akumulatora np. z powerbanku, niestety kompresor nie umożliwia ładowania zwrotnego. Czyli, w awaryjnej sytuacji nie wykorzystamy wbudowanego akumulatora, aby naładować np. swój telefon.

W tym całym bogactwie akcesoriów brakuje niestety pokrowca, w którym można byłoby przechowywać cały zestaw.

4.   Intuicyjna obsługa i wysoka wydajność

Obsługa Xblitz Airboost jest niezwykle prosta. Wystarczy podłączyć przewód ciśnieniowy do opony, wybrać żądane ciśnienie na wyświetlaczu i nacisnąć przycisk start. Kompresor automatycznie napompuje oponę do wybranego poziomu, a następnie wyłączy się. Funkcja automatycznego wyłączania chroni urządzenie przed przegrzaniem i zapewnia bezpieczeństwo użytkowania.

Kompresor Xblitz Airboost imponuje swoją wydajnością. Jak już wcześniej wspomniałem napompowanie opony samochodowej o rozmiarze 195/45 R17 od 0 do 2,8 bara zajmuje niecałe 5 minut. W przypadku mniejszych opon, np. rowerowych, czas ten jest jeszcze krótszy.

Airboost jest bardzo uniwersalnym kompresorem i może pompować w przedziale od 0,2 do 10,3 bara. Wyposażenie go w specjalną końcówkę (konieczne zakupienie oddzielnie) umożliwia szybkie i wydajne pompowanie deski SUP. Należy jednak pamiętać, że model ten nie posiada funkcji deflacji, stąd po zakończeniu zabawy na desce konieczne będzie ręczne wypuszczenie powietrza.

5.   Podsumowanie

Kompaktowa konstrukcja i łatwość obsługi sprawiają, że Xblitz Airboost jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które cenią sobie wygodę i mobilność. Urządzenie sprawdzi się doskonale nie tylko w garażu, ale również w trasie. Kompresor może być używany do pompowania opon samochodowych, rowerowych, motocyklowych, a nawet piłek sportowych, kajaków czy SUPów. Xblitz Airboost to doskonały wybór dla osób, które szukają niezawodnego i łatwego w obsłudze kompresora przenośnego. Urządzenie sprawdzi się doskonale w różnych sytuacjach i oferuje szeroki zakres funkcji w przystępnej cenie. Do pełni szczęścia zabrakło jedynie pokrowca na urządzenie i funkcji deflacji, która szczególnie przydałaby się podczas zabawy nad wodą.

Kompresor Xblitz Airboost

199 PLN
8.8

Ocena końcowa

8.8/10

Zalety

  • Pojemny akumulator
  • Intuicyjna obsługa
  • Czytelny wyświetlacz
  • Szereg końcówek
  • Szeroki zakres ciśnienia

Wady

  • Brak pokrowca
  • Brak funkcji deflacji
  • Brak możliwości ładowania zwrotnego
Share.
0 0 votes
Oceń artykuł!
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
0
Szanowny Kierowniku, daj znać, co myślisz i zostaw komentarz!x