Renault zapowiedziało wprowadzenie Alaskana na rynek europejski pod koniec 2017 roku. Sprzedaż tego pick-upa o ładowności użytecznej jednej tony rozpoczęła się pod koniec 2016 roku w Ameryce Łacińskiej, ze względu na silne „pick-upowe” tradycje na rynkach tego kontynentu.
Renault wprowadziło wcześniej na te rynki Dustera Orocha, który stał się przebojem i zmienił standardy w segmencie pick-upów o półtonowej ładowności użytecznej, ponieważ został zbudowany na bazie płyty podłogowej SUV-a.
Renault Duster Oroch jest dużym pick-upem z podwójną kabiną, czworgiem drzwi i pięcioma miejscami. Duster Oroch stał się liderem segmentu pod względem wielkości sprzedaży. Tymi dwoma modelami Renault potwierdza swoje światowe ambicje podboju rynku pick-upów. Segment ten stanowi ponad 1/3 wszystkich pojazdów dostawczych zarejestrowanych na świecie, co odpowiada sprzedaży rzędu pięciu milionów aut rocznie.
MUSKULARNY DESIGN
W świecie pick-upów Alaskan wyróżnia się designem. Wersja z pełnym osprzętem, zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Genewie, podkreśla jego atletyczny i imponujący styl.
Przód auta zdobi obszerna osłona chłodnicy z chromowanymi akcentami, podkreślająca stylistykę marki Renault.
Pokaźne wymiary dodają pick-upowi wyrazu siły i mocy.
Solidny przedni zderzak zwraca uwagę dopracowaniem szczegółów.
Maska z widocznymi przetłoczeniami podkreśla wrażenie solidności auta.
Charakterystyczny układ świateł full-LED w kształcie litery „C” wyróżnia auto wizualnie.
Nieodzowny w tym segmencie dwukolorowy hard top pozwala chronić sprzęt niezbędny podczas wypraw i górskich wspinaczek.
Poszerzone nadkola obramowują wyraźnie odcinające się na ich tle obręcze kół z oponami śniegowymi.
Kolor nadwozia Biały Satynowy przywodzi na myśl bezkresne śnieżne przestrzenie.
W prezentowanej wersji wnętrze zostało zmodyfikowane, zyskując specyficzny kolor i skórzane siedzenia.
SOLIDNY I MOCNY, GOTOWY DO PODBOJU BEZDROŻY
Alaskan został wyposażony w tylne wielowahaczowe zawieszenie, zapewniające mu zwrotność, doskonałe zachowanie na drodze i najwyższy komfort podróżowania wszystkim pasażerom, z zachowaniem właściwości terenowych i solidności auta.
Wzmocniona rama podwozia, nadzwyczaj wytrzymała, umożliwia przewóz ładunków o masie ponad jednej tony.
Rama podwozia zapewnia znaczny prześwit oraz możliwość holowania przyczep o masie do 3,5 tony.
Alaskan jest mocnym i pomysłowo zaprojektowanym autem o niezaprzeczalnych możliwościach terenowych.
– 4 koła pędne ze stałym napędem 4×4 do standardowego użytkowania w terenie.
– 4 koła pędne i krótkie przełożenia skrzyni biegów do ekstremalnej jazdy terenowej.
– Tryb z napędem na 2 koła do jazdy po drogach.
– Zwiększający bezpieczeństwo jazdy, elektronicznie sterowany i samoblokujący mechanizm różnicowy (eLSD) na wszystkie cztery koła.
Samoblokujący mechanizm różnicowy tylnego mostu, zwiększający skuteczność napędu w skrajnie trudnych warunkach jazdy a elektroniczne systemy wspomagania prowadzenia zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy: wspomaganie ruszania pod górę (HSA) i ogranicznik prędkości na zjeździe (HDC).
Źródło: Ranult