Decyzja o wyborze nowego modelu poprzedzona jest szczegółową analizą – niezależnie od tego, czy na zakup decyduje się Klient indywidualny czy flotowy. Poza ceną modelu pod uwagę bierze się m.in. koszty utrzymania czy wartość w momencie odsprzedaży. W przypadku nowej Arony w wersji FULL LED z silnikiem TSI wartość rezydualna wynosi aż 57,1% (przy założeniu 3 lat użytkowania auta oraz przejeżdżania 20 000 km rocznie).
W najnowszym badaniu poświęconym crossoverom Grupa Autovista – wiodący dostawca informacji o cenach i specyfikacji dla europejskich decydentów branży motoryzacyjnej – podkreśla fakt, że nowy SEAT Arona to samochód z najniższą amortyzacją w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Portugalii i Belgii wśród konkurentów. Według badań nowa Arona jest również najprawdopodobniej najlepszym zakupem z tego segmentu. Informacje zgromadzone przez Grupę Autovista są całkowicie niezależne, wiarygodne i krytyczne. Dzięki nim przedsiębiorstwa i osoby prywatne mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące zakupu nowego samochodu lub floty.
Nie ulega wątpliwości, że z nową Aroną SEAT będzie wzmacniał swoją pozycję w sektorze zarządzania flotą – dzięki doskonałym wymiarom nowego modelu, dynamicznym osiągom, jakości, wyposażeniu, zaawansowanej technologii i całkowitym kosztom użytkowania.
Zdaniem Grupy Autovista powody tego sukcesu leżą w różnych obszarach. Arona wyróżnia się wśród swoich konkurentów doskonałą dynamiką jazdy, lepszą funkcjonalnością, lepszym przyspieszeniem, zachowaniem na drodze, jakością jazdy oraz niskimi poziomami hałasu i wibracji. Ma również bardziej przestronny bagażnik (400 litrów), większe wnętrze w porównaniu z konkurentami, a do tego atrakcyjny stosunek kosztów do wydajności. Dodatkowo producent zadbał o ekscytujący design Arony.
Sprzedaż SEAT-a konsekwentnie rośnie. W okresie od stycznia do sierpnia 2017 roku producent dostarczył 315000 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 13,7% w porównaniu do tego samego okresu w 2016 roku. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich szesnastu lat. Ponadto SEAT osiągnął w pierwszej połowie roku zysk operacyjny w wysokości 130 milionów euro, co oznacza wzrost o 41% w porównaniu z rokiem 2016. Polska jest jednym z dziesięciu rynków, gdzie SEAT sprzedaje się najlepiej.
Źródło:Seat