Do rywalizacji na torach wyścigowych całego globu w sezonie 2017 Porsche 911 GT3 Cup przystąpi z całkowicie przeprojektowanym układem napędowym. Ten najpopularniejszy na świecie samochód wyścigowy serii GT otrzyma 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów i jeszcze wyższych osiągach. Dzięki wyrafinowanej technologii ze świata motorsportu kompaktowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem benzyny generuje moc 357 kW (485 KM).
Wydajność wolnossącego silnika dodatkowo zwiększa szereg innowacyjnych detali, które zapewniają jeszcze wyższą trwałość podczas wyścigowej jazdy i ograniczają koszty utrzymania. Po raz pierwszy wykorzystano napęd rozrządu ze sztywno zamocowanymi dźwigienkami zaworowymi oraz centralny natrysk oleju. Inżynierowie zamontowali także zintegrowany, odśrodkowy filtr oleju, zapobiegający jego spienianiu, oraz znacznie sztywniejszy wał korbowy.
Nowy przedni zderzak i tylny pas poprawiają siłę docisku nowego 911 GT3 Cup, a tym samym zwiększają przyczepność oraz osiągi. Imponujące tylne skrzydło o szerokości 184 cm pochodzi z poprzednika, niezmienione pozostały również rozmiary kół. Z przodu na jednoczęściowe, 18-calowe obręcze z centralną śrubą założono slicki Michelin o szerokości 270 mm, a z tyłu – 310 mm. Inteligentna, aluminiowo-stalowo-kompozytowa konstrukcja gwarantuje maksymalną sztywność nadwozia, a jednocześnie pozwala ograniczyć jego masę. Gotowe do startów, nowe 911 GT3 Cup waży zaledwie 1200 kg.
Przy okazji inżynierowie po raz kolejny skoncentrowali się na zapewnieniu jeszcze wyższego poziomu ochrony kierowcy. Zabezpiecza go pełna klatka bezpieczeństwa oraz innowacyjny, kubełkowy fotel ze szczególnie wydatnym podparciem w obszarze głowy i ramion. Powiększony zgodnie z najnowszymi standardami FIA luk ratunkowy w dachu ułatwia udzielenie pomocy w razie wypadku.
Porsche wytwarza 911 GT3 Cup w głównych zakładach w Stuttgarcie-Zuffenhausen, na tej samej linii produkcyjnej, co drogowe wersje 911. Nim samochody trafiają do klientów, specjaliści w centrum motorsportu w Weissach dokonują w nich wstępnych ustawień torowych, a profesjonalny kierowca wyścigowy poddaje je wnikliwym testom na terenie ośrodka.
Od 1998 roku powstało już 3031 egzemplarzy 911 GT3 Cup linii modelowych 996, 997 oraz 991 – co oznacza, że model ten jest najliczniej produkowanym i najczęściej sprzedawanym samochodem wyścigowym serii GT na świecie.
Nowe Porsche 911 GT3 Cup będzie startować w sezonie 2017, początkowo wyłącznie w pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, którego wyścigi odbywają się równolegle do Grand Prix Formuły 1, a także w pucharach Porsche Carrera Cup Deutschland oraz w Ameryce Północnej. Od 2018 roku będzie oferowany również dla innych pucharowych markowych. Dla klientów na całym świecie Porsche organizuje dziś 20 serii wyścigów, w których startuje wyłącznie 911 GT3 Cup.
Za: Porsche