W pierwszym półroczu 2024 roku Automobili Lamborghini osiągnęło historyczne wyniki w zakresie dostaw, przychodów i zysków operacyjnych. Sukces ten zawdzięcza trzem modelom produkowanym w fabryce w Sant’Agata Bolognese: Revuelto, Urus i Huracán. Firma dostarczyła 5 558 samochodów, generując przychody w wysokości 1 621 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Zysk operacyjny osiągnął rekordowy poziom 458 mln euro.
– Jesteśmy niezwykle dumni z osiągniętych rezultatów. Przechodzimy przez kluczową fazę, wspieraną największą inwestycją w historii firmy, której głównym celem jest rozszerzenie naszej oferty produktowej. Proces ten wymaga znacznych zasobów, ale jest niezbędny do utrzymania naszego wzrostu i zapewnienia, że Automobili Lamborghini pozostanie innowatorem i liderem w sektorze luksusowych samochodów supersportowych – podkreślił Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Rentowność firmy w pierwszym półroczu 2024 roku osiągnęła imponujący poziom 28,2%, co potwierdza skuteczność realizowanej strategii i osiągnięcie jeszcze lepszej równowagi między dostawami a wynikami finansowymi.
– Z satysfakcją obserwujemy kolejną konsolidację naszej ścieżki wzrostu. Pozytywny trend i silny portfel zamówień wzmacniają nasze zaufanie. Nawet w roku przejścia na technologię hybrydową możemy potwierdzić wzrost kluczowych wskaźników finansowych i biznesowych, co odzwierciedla siłę marki w segmencie luksusowym i supersportowym – skomentował Paolo Poma, dyrektor zarządzający i finansowy Automobili Lamborghini.
Dystrybucja samochodów w trzech makroobszarach jest nadal równomiernie zrównoważona: EMEA (2 498), Americas (1 849) i APAC (1 211). Stany Zjednoczone pozostają liderem z 1 621 dostarczonymi samochodami, następnie plasują się Niemcy (595), Wielka Brytania (514), Japonia (354), Chiny kontynentalne, Hongkong i Makau (337) oraz Włochy (268).
Portfel zamówień pozostaje stabilny, z czasem oczekiwania na model Revuelto przekraczającym dwa lata. Zamówienia na Huracána obejmują cały cykl produkcyjny aż do planowanego zakończenia produkcji w grudniu. Urus SE[4], zaprezentowany w kwietniu na Międzynarodowej Wystawie Motoryzacyjnej w Pekinie, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów, a zamówienia pokrywają około roczną produkcję.
Wyniki za pierwsze półrocze potwierdzają sukces strategii nakreślonej w programie Lamborghini Direzione Cor Tauri, obejmującym zaangażowanie firmy w dekarbonizację. Rok 2024 jest kluczowy dla realizacji tego planu. Kolejnym kamieniem milowym będzie prezentacja następcy Huracána, która odbędzie się 16 sierpnia podczas Monterey Car Week – w tym samym miejscu, gdzie w zeszłym roku zadebiutował koncepcyjny model Lanzador, pierwszy w pełni elektryczny samochód marki. Nowy supersportowy samochód HPEV (High Performance Electrified Vehicle) zamknie proces hybrydyzacji gamy Lamborghini. Wyposażony w innowacyjny silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w połączeniu z systemem hybrydowym, obiecuje najlepsze w klasie osiągi i niezrównane wrażenia z jazdy.