W polskich salonach Volkswagena można składać zamówienia na nowego Golfa. Nowa wersja kompaktowego bestsellera już w podstawowym wyposażeniu seryjnym ma system multimedialny Composition Colour (z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala), tylne lampy w technice LED oraz jeszcze bardziej eleganckie wnętrze. Golf z silnikiem 1.0 TSI osiągającym moc 63 kW/85 KM kosztuje w wersji Trendline 66.990 zł. Rodzinną wersję Variant z silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW/110 KM wyceniono na 72.390 zł. W nowym Golfie Volkswagen oferuje rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas, takie jak Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Emergency Assist (system potrafiący bezpiecznie zatrzymać auto, gdy kierowca np. zasłanie) czy też sterowane gestami systemy radionawigacyjne.

Nowego Golfa można rozpoznać po zmienionej przedniej części nadwozia (z diodowymi światłami do jazdy dziennej) i po nowych elementach stylistycznych tyłu karoserii. Szczególnego wyrazu nadają mu w pełni LED-owe reflektory (dostępne za dopłatą), które zastępują reflektory ksenonowe. W najbogatszych wersjach wyposażeniowych LED-owe reflektory należą do standardu.

W zmodernizowanym Golfie Volkswagen zastosował rozwiązania, które dotychczas stosowano w samochodach wyższych klas. Teraz w kompaktowym modelu dostępne są systemy asystujące takie jak wspomagający jazdę w korku Traffic Jam Assist (częściowo automatyczna jazda do prędkości 60 km/h), a także system rozpoznający pieszych, będący funkcją systemu awaryjnego hamowania o nazwie Front Assist. Nowe rozwiązania pojawiły się także w dziedzinie multimediów. Nowością w klasie samochodów kompaktowych jest możliwość sterowania gestami dostępna dla systemu informacyjno-rozrywkowego Discover Pro (z ekranem dotykowym o przekątnej 9,2 cala, przypominającym tablet). Wśród cyfrowych urządzeń na pokładzie nowego Golfa znajduje się ponadto, zastosowany po raz pierwszy w tym modelu, Active Info Display (w pełni cyfrowe wskaźniki zamiast analogowych). Techniczne innowacje w bestsellerowym modelu Volkswagena sprawiają, że jest on jednym z najnowocześniejszych aut w swojej klasie – właśnie w klasie Golfa.

Golf oraz Golf Variant oferowane są w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do wyposażenia Trendline, poza systemem multimedialnym Composition Colour i diodowymi lampami z tyłu, należą m.in. podwójne reflektory halogenowe ze światłami do jazdy dziennej w technice LED, klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy oraz system Start-Stop z układem odzyskiwania energii hamowania.

Od wersji wyposażenia Comfortline nowy Golf jest wyposażony w 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów, komfortowe siedzenia przednie, podłokietnik środkowy z przodu, Pakiet Chrom we wnętrzu oraz komputer pokładowy Premium i wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą.

Golf w wersji wyposażenia Highline, ma również reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów, oświetlenie Ambiente, elementy dekoracyjne Highline we wnętrzu, sportowe fotele z przodu oraz aktywny tempomat (do 210 km/h) z automatyczną regulacją odległości i z funkcją Front Assist.

Odpowiednie wyposażenie dobrano także do Golfa Alltracka, który ma szczególny charakter dzięki napędowi na cztery koła. Model ten wyposażono m.in. w podwyższone zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów oraz osłonę silnika pod podwoziem. Wszystkie te elementy znajdują się w wyposażeniu seryjnym. Cena Golfa Alltracka 1.8 TSI (132 kW/180 KM) z dwusprzęgłową skrzynią (DSG) wynosi 121.390 zł.

Do seryjnego wyposażenia Golfa GTD należą m.in. sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów i sportowe fotele z przodu. Poza tym, Golf GTD ma seryjnie takie elementy jak klimatyzacja Climatronic i LED-owe reflektory z funkcją statycznego doświetlania zakrętów. Ceny Golfa GTD z 2-litrowym silnikiem TDI o mocy 184 KM startują od 120.790 zł. Od 0 do 100 km/h Golf GTD przyspiesza w 7,5 s (wersja Variant – w 7,9 s) i zadowala się średnim zużyciem oleju napędowego wynoszącym jedynie 4,4 l/100 km (wersja Variant – 4,7 l/100 km).

Nowy Golf oferowany jest także z hybrydowym zespołem napędowym oraz jako samochód elektryczny. W wersji GTE, czyli jako hybryda typu plug-in, układ napędowy Golfa składa się z wydajnej, 150-konnej benzynowej jednostki napędowej 1.4 TSI i bezemisyjnego silnika elektrycznego o mocy 102 KM. Golf GTE seryjnie jest wyposażony w przekładnię DSG. W elektrycznym trybie jazdy Golf GTE ma zasięg do 50 km, natomiast całkowity zasięg samochodu wynosi aż 880 km.

Niebawem do oferty dołączą w pełni elektryczny Golf oraz GTI. W Polsce oferowana będzie tylko wersja GTI Performence z silnikiem, którego moc zwiększono do 245 KM.

Nowy e-Golf, w porównaniu z poprzednikiem, ma większe moc i zasięg oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Szczególnie ważne jest zwiększenie dystansu jaki może pokonać. Według normy New European Driving Cycle (NEDC) zasięg pojazdu wynosi 300 km. Dzięki temu e-Golf staje się niezwykle atrakcyjny dla osób pragnących podróżować nowoczesnym samochodem, który nie emituje szkodliwych substancji. W nowym e-Golfie Volkswagen zastosował akumulatory litowo-jonowe o pojemności zwiększonej z 24,2 kWh do 35,8 kWh. Na stacji szybkiego ładowania (DC/40 kW) akumulatory można w ciągu 45 minut naładować do 80% pojemności. Korzystając z tzw. Wallboxa (AC/7,2 kW), na przykład w nocy lub podczas pobytu w pracy, akumulatory auta można naładować do pełnej pojemności w ciągu 4 godzin i 15 minut.

Volkswagen daje dużą możliwość personalizacji samochodów. W przypadku Golfa lista wyposażenia dodatkowego liczy kilkadziesiąt pozycji. Uwagę warto zwrócić na promocyjny Pakiet Business oferowany za 1.390 zł. Obejmuje on system Park Pilot z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją odległości na ekranie radia, system multimedialny Composition Media, autoalarm z niezależnym zasilaniem z funkcją dozoru wnętrza i czujnikiem przechyłu oraz pakiet Czujnik Deszczu, który zawiera czujnik deszczu, automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, funkcje świateł – Coming/Leaving Home, czujnik zmierzchu i automatyczne włączanie świateł. Przy wyborze tego pakietu oszczędza się aż do 2.720 zł.

Źródło:VW

Share.

About Author

Leave A Reply