Audi jedzie w czołówce – również w testach niemieckiego magazynu „Auto Bild”. Aktualne wydanie czasopisma motoryzacyjnego wymienia 100 najlepszych testowanych samochodów w dziesięciu kategoriach. Wszędzie, gdzie chodzi o dynamikę, bezpieczeństwo jazdy i komfort, obecne jest Audi – z dwoma zwycięstwami modelu Audi R8 V10 plus w klasie, 15 innymi miejscami w czołówce poszczególnych kategorii oraz bardzo szczególnym sukcesem w kategorii akustyka wnętrza (hałas).

Artykuł „Test 100 modeli – nasi zwycięzcy we wszystkich kategoriach” ukazał się na łamach wydania 35/2016 „Auto Bild”. Tekst bazuje na testach przeprowadzonych na około 1200 samochodach. Jako wynik czasopismo motoryzacyjne wymienia najlepsze 100 modeli – po dziesięć w poszczególnych kategoriach. Były nimi: zużycie paliwa, promień skrętu, masa własna, ładowność, wysokość siedzeń, prędkość maksymalna, przyspieszenie, akustyka wewnątrz pojazdu, hamulce i elastyczność/chwilowe przyśpieszenie. W czterech ostatnich kategoriach Audi udowodniło swoją wyższość – poprzez zajęcie 17 miejsc pośród 50 aut.

W kategorii akustyka wnętrza – szczególnie ważnym kryterium dla klientów – marka z czterema pierścieniami zdominowała ranking sześcioma modelami. Z niemal identycznymi wartościami decybeli Audi A8 4.0 TFSI było razem z Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro na drugim miejscu. Audi A4 allroad quattro 3.0 TDI zajęło miejsce czwarte, Audi A4 3.0 TDI, Audi A4 Avant 3.0 TDI oraz Audi A6 2.0 TDI ultra zajęły wspólnie siódmą pozycję.

W kategorii przyspieszenie model Audi R8 V10 plus zapewnił sobie zwycięstwo, razem z dwoma modelami Porsche – samochód sportowy o wysokiej mocy przyspieszył z miejsca do 100 km/h w 2,9 s. Na miejscach 7 i 10 znalazły się trzy silne modele biznesowe Audi: Audi S8 plus oraz Audi RS 6 Avant Performance zdały egzamin z przyspieszenia w równe 3,7 sekund, Audi RS 7 Sportback potrzebowało na to 3,8 sekund.

Audi R8 V10 plus zajęło czwarte miejsce w kategorii skuteczne hamowanie – z prędkości 100 km/h potrzebowało tylko 32,6 metrów do zatrzymana się. Na miejscu siódmym znalazł się już kompaktowy model Audi: A3 1.4 TFSI ultra dzięki 33,2 metrom przełamał front klasycznych samochodów sportowych. Sportowy charakter i bezpieczeństwo jazdy w Audi są nierozłączne – także w niższych klasach pojazdów.

Również w ocenie elastyczności (dla aut z przekładnią manualną) i chwilowego przyśpieszenia (dla modeli z przekładnią automatyczną) przekonał kompaktowy model Audi: S1 Sportback z przekładnią manualną przyspieszył w 6,7 s na szóstym biegu z 80 do 120 km/h – miejsce czwarte. Miejsce szóste osiągnął model Audi TTS z 6,8 sekund. W przypadku chwilowego przyśpieszenia chodziło o to, aby przejść ten sam zakres prędkości przy pomocy „Kickdown”. Tutaj klasyfikację zwyciężył model Audi R8 V10 plus dzięki 1,6 s, Audi S8 plus zajęło siódme miejsce z 2,1 s, zaraz za nim Audi RS 6 Avant Performance z 2,2 s.

 

Źródło: Audi

Share.

Leave A Reply