Test salonów tygodnika „Auto Świat” to wielki sprawdzian jakości obsługi klientów w salonach. W trzynastej edycji tego testu, organizowanego wspólnie z firmą TNS Polska –liderem w dziedzinie badań rynkowych na potrzeby branży motoryzacyjnej – 71 tajemniczych klientów odwiedziło i oceniło w sumie aż 365 salonów 21 importerów na terenie Polski. Ich zamiar był zawsze taki sam – chcieli kupić popularny model danej marki.
W teście oceniano trzy podstawowe parametry – organizację salonu, obsługę klienta i jazdę próbną. Na końcowy werdykt w każdym z kryteriów składało się kilkadziesiąt szczegółowych ocen. Idealny salon mógł zdobyć 200 punktów. Aż 125 z nich salon mógł otrzymać w kategorii „obsługa klienta”, którą organizatorzy testu uznali za najważniejsze kryterium oceny salonu. 50 punktów było do zdobycia w kategorii „jazda próbna”, a 25 – za „organizację salonu”. Punkty uzyskane przez salony przeliczono na procenty, a średnia ocena wszystkich salonów danej marki dała wynik ogólny importera.
„Fakt, że awansowaliśmy z drugiego miejsca w poprzedniej edycji testu salonów tygodnika „Auto Świat” na pierwsze w tegorocznej, jest dla nas wielkim wyróżnieniem za ciężką pracę, którą wykonują sprzedawcy w salonach. Ten wynik to również ogromne wyzwanie. Wysoką ocenę chcielibyśmy utrzymać w przyszłości, a najlepiej – jeszcze poprawić nasz wynik” – powiedział Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen.
Źródło:VW