Agneta Dahlgren, dyrektor designu modeli Kadjar, Nowego Renault Mégane, Nowego Renault Scénic oraz samochodów elektrycznych otrzymała nagrodę Kobiety Roku 2016, przyznaną przez stowarzyszenie WAVE (Women And Vehicles in Europe). W równym stopniu co Agneta wiele innych kobiet uczestniczyło w tworzeniu Nowego Renault Scénic na różnych, kluczowych stanowiskach, poczynając od projektu, a na wprowadzeniu do sprzedaży kończąc. Nowy model pojawi się w salonach w bieżącym roku.
Agneta Dahlgren, laureatka nagrody dla Kobiety Roku WAVE 2016
Agneta Dahlgren została ogłoszona Kobietą Roku 2016 przez stowarzyszenie WAVE. Co roku stowarzyszenie to przyznaje nagrodę Kobiety Roku. Laureatkę wybiera jury dziennikarzy, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, specjalizujących się w branży samochodowej.
Nagradzając Agnetę Dahlgren, dyrektora designu samochodów segmentu C i samochodów elektrycznych Grupy Renault, jury zdecydowało się uhonorować kobietę, której kariera zawodowa przyczynia się do realizacji celu stowarzyszenia – zachęcania młodych kobiet do pracy w branży motoryzacyjnej – oraz której rola ma istotne znaczenie dla rozwoju firmy i branży samochodowej.
Wyjątkowa kariera w dziale designu Renault
Po rozpoczęciu studiów inżynierskich na wydziale designu w swoim rodzinnym kraju, Szwecji, w 1990 roku Agneta Dahlgren przyjechała do Francji, by uzupełnić swoje wykształcenie na wydziale designu przemysłowego UTC w Compiègne. Nie opuściła już ani Francji, ani Renault, pierwszej firmy, która przyjęła ją na praktyki w 1991 roku.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Dyrekcji Designu w departamencie samochodów koncepcyjnych, gdzie jej know-how poszerzył się o bardziej dalekosiężne wizje. W późniejszym okresie chciała je wdrażać w produkcji nowych modeli samochodów. Po mianowaniu na kierownika projektu designu w 2000 roku, uczestniczyła w projektowaniu różnych modeli pojazdów, poczynając od samochodu ciężarowego (w ramach partnerskiej współpracy Renault z Volvo Trucks), a na małych samochodach miejskich kończąc. Stanowisko to zajmowała blisko dziesięć lat. Jej kompleksowa wizja, zdolność do uwzględniania ograniczeń technicznych, umiejętność negocjacji oraz praca nad miejskim samochodem elektrycznym Renault ZOE zostały szybko zauważone. Gdy Laurens van den Acker objął Dyrekcję Designu Renault w 2009 roku z zamiarem stworzenia nowej identyfikacji wizualnej marki, mianował Agnetę Dahlgren na dyrektora designu samochodów segmentu C – gamy o wysoce strategicznym znaczeniu dla marki. Pod jej dyrekcją, na początku 2016 roku powstało Nowe Renault Mégane oraz Nowe Renault Scénic, które wejdzie do sprzedaży w październiku bieżącego roku.
Tworząc idealne proporcje Nowego Renault Scénic oraz jego bardzo emocjonalny design, Renault proponuje nową koncepcję minivana. Z punktu widzenia stylistyki, Agneta Dahlgren stworzyła modele samochodów pozwalające marce Renault na umocnienie w naturalny sposób jej nowej tożsamości. Wraz z Nowym Mégane są to z pewnością dwa modele, które będą napędzały wzrost marki – oznajmił jeden z członków jury.
Źródło: Renault