W zeszłym tygodniu media obiegła zaskakująca wiadomość – głos Jarosława Juszkiewicza, znany z kultowego „kieruj się na południe” w Google Maps, miał zostać zastąpiony przez sztuczną inteligencję. Decyzja ta spotkała się z krytyką w sieci, a wielu internautów wyraziło żal z powodu utraty tej ikonicznej narracji.

Na szczęście Orlen ogłosił, że Juszkiewicz znów zagości w naszych głośnikach dzięki nowo nawiązanej współpracy.

Jarosław Juszkiewicz przez 15 lat był głosem polskiej wersji Google Maps, stając się niemalże towarzyszem podróży dla milionów użytkowników. Gdy dowiedział się o utracie swojej roli, podzielił się tą informacją na swoich profilach społecznościowych, co szybko wywołało poruszenie. „Byłem głosem Google Maps przez 15 lat… Sztuczna inteligencja przetacza się przez świat ludzi pracujących głosem jak wielki walec…” – napisał dziennikarz. Wzruszający wpis szybko obiegł sieć, a fani wyrazili swoje wsparcie i rozczarowanie decyzją.

Orlen dostrzegł potencjał, jaki tkwi w wyjątkowym głosie i charyzmie Juszkiewicza, i zaledwie kilka dni po nagłośnieniu sprawy, firma ogłosiła nawiązanie współpracy z lektorem. „W dobie AI i algorytmów Orlen stawia na empatię i intuicję. Mamy przyjemność ogłosić, że nawiązaliśmy współpracę z Jarosławem Juszkiewiczem” – podano w komunikacie opublikowanym na mediach społecznościowych. Jak podkreśliła Lida Kołucka, dyrektorka ds. sponsoringu Orlen, Juszkiewicz już wkrótce stanie się jednym z „głosów” spółki, wspierając jej działania promocyjne.

Pierwszy wspólny projekt, czyli spot radiowy promujący program „Sportowy Orlen”, ma mieć premierę już 29 października 2024 roku.

Share.
0 0 votes
Oceń artykuł!
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
0
Szanowny Kierowniku, daj znać, co myślisz i zostaw komentarz!x