Pierwsza runda nowego sezonu WTCC FIA 2016 (Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych) potwierdziła, że zespół Citroën Total wciąż wyznacza poziom w tych zawodach. Pomimo obowiązkowego dociążenia Citroënów C-Elysée WTCC balastem o masie 80 kg José María López zwyciężył w kwalifikacjach oraz w wyścigu głównym i opuszcza tor Paul Ricard jako pierwszy lider sezonu WTCC 2016.

Chociaż na niebie Prowansji zgromadziły się szare chmury, wyścig otwierający rozegrano na suchym torze. W związku z zasadą odwróconej kolejności startowej Yvan Muller i José María López zajęli miejsca startowe 8. i 10.

Kierowcy zespołu Citroën Total obrali strategię oszczędzania swoich Citroënów C-Elysée WTCC na wyścig główny. Na pierwszym okrążeniu unikali ryzykownej przepychanki w ciasnej grupie zawodników walczących o prowadzenie, zachowując ósmą i jedenastą pozycję. Wkrótce później Muller, który popełnił falstart, musiał wykonać karny przejazd przez aleję serwisową, po czym wznowił wyścig na końcu peletonu.

Tymczasem José María López wyprzedził Gabriele Tarquiniego, wysuwając się na miejsce dziewiąte. Chwilę później wykorzystał zamieszanie spowodowane obróceniem się samochodu Ekbloma. Na odcinku kilkuset metrów wyprzedził nie tylko szwedzkiego rywala, ale także Toma Coronela i Nicka Catsburga, dzięki czemu awansował o kolejne trzy pozycje.

Zajmując szóste miejsce, na ostatnich okrążeniach Argentyńczyk dogonił Hugo Valente, ale do mety nie zdołał znaleźć luki umożliwiającej atak bez ryzyka kolizji. Mehdi Bennani popisał się świetną jazdą za kierownicą Citroëna C-Elysée WTCC w barwach zespołu Sébastien Loeb Racing i zajął drugie miejsce, zapewniając Citroënowi cenne punkty w klasyfikacji producentów.

Późnym popołudniem rozpoczął się wyścig główny – gwóźdź programu weekendu wyścigowego na torze Paul Ricard. Citroëny C-Elysée WTCC zespołu fabrycznego wystartowały doskonale: José María López objął prowadzenie przed Yvanem Mullerem. Tym razem Argentyńczyk jechał na sto procent możliwości i wkrótce wypracował nieznaczną przewagę. Z kolei Muller przez siedem okrążeń bronił swojej pozycji przed atakami Tiago Monteiro. W końcu jednak rywal wypchnął go poza tor na zakręcie du Pont. Wykorzystał to Norbert Michelisz, który wyprzedził obu uczestników pojedynku, spychając Mullera na czwarte miejsce.

Na ostatnich okrążeniach Tiago Monteiro zbliżył się do José Maríi Lópeza. Pomimo jazdy na kończących się oponach, co było jedną z wielu konsekwencji posiadania na pokładzie 80 kg balastu, dwukrotny mistrz świata i aktualny obrońca tytułu aż do linii mety skutecznie odpierał ataki konkurenta i w ten sposób zaliczył dwudziestą drugą wygraną w swojej karierze zawodnika serii WTCC FIA.

Po pierwszej rundzie sezonu José María López obejmuje prowadzenie w klasyfikacji kierowców, z czterema punktami przewagi nad Monteiro. W klasyfikacji producentów Citroën osiąga dobry wynik jak na niepomyślne okoliczności podyktowane przepisami: zespół zajmuje drugie miejsce, ustępując liderowi tylko o jeden punkt.

Druga runda sezonu 2016 WTCC odbędzie się za dwa tygodnie (w dniach 15–17 kwietnia) na torze Slovakia Ring.

Źródło: CITROËN

Share.

Leave A Reply