W gamie Mercedesa GLC, średniej wielkości SUV-a spod znaku trójramiennej gwiazdy, debiutuje szczególnie dynamiczny wariant – Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC. 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 270 kW (367 KM), automatyczna przekładnia 9G-TRONIC o skróconym czasie zmiany przełożeń i sportowy napęd na obie osie AMG 4MATIC, kierujący większość momentu obrotowego na tylne koła, zapewniają sportowe doznania z jazdy, a charakterystyczny design i specjalnie zestrojone zawieszenie na bazie układu AIR BODY CONTROL z aktywną regulacją tłumienia podkreślają przynależność do świata Mercedes-AMG.
Po rekordowych ubiegłorocznych wynikach sprzedaży Mercedes-AMG pozostaje na ścieżce wzrostu – również w tym roku gama produktowa sportowej marki Mercedes-Benz będzie dynamicznie poszerzana. „Wraz z nowym GLC 43 4MATIC po raz pierwszy oferujemy model AMG w segmencie SUV-ów klasy średniej. Jako topowy wariant GLC, wjeżdża on w lukę pomiędzy GLA a GLE” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.
3-litrowy silnik V6 biturbo pod maską GLC 43 4MATIC osiąga moc 270 kW (367 KM) i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To jedyna 6-cylindrowa jednostka dostępna w GLC, znana już z innych modeli Mercedes-AMG.
GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem zapewnia mu wyjątkową jak na SUV-a zwinność i dynamikę jazdy.
Swoją premierę Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC świętował podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku. Sprzedaż modelu rozpocznie się 11 kwietnia br. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu.
Źródło: Mercedes