Kilka dni temu pisaliśmy o ćwierćwieczu Toyoty w Polsce – możecie przeczytać o tym TUTAJ. Dziś o innym Japońskim producencie.
- 40 650 zarejestrowanych samochodów*
- 31 punktów dealerskich i 13 Autoryzowanych Stacji Obsługi
- miejsce w rankingu sprzedaży marki w Europie i 11. w Polsce**
- Udział rynkowy – 2,85%**
Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi ponad 40 tysięcy Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (13 625 zarejestrowanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (12 247 szt.) i Mazda CX-5 (6 565 szt.).
Mamy trzy silne filary sprzedażowe – Mazdę6, 3 i CX-5, a dostępność CX-3 szybko się poprawia. Cieszy nas tak równomiernie rozłożona struktura sprzedaży, a jeszcze bardziej wzrost liczby Klientów ponawiających zakup aut naszej marki – to pokazuje poziom satysfakcji z użytkowania Mazd – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.
W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 31 punktów dealerskich i 13 ASO.
W 2016 roku Mazda Polska po raz trzeci z rzędu zajęła 1. miejsce w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych.
Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:
Mazda2 – Auto Lider 2015, samochody małe, Auto Moto i MOTOR.
Mazda CX-3 – MotoAs Interii, 1. miejsce w kategorii Miasto
Mazda2 i Mazda6 – Best Cars 2015, Auto Motor i Sport.
Mazda2 – Złota Kierownica 2014, kategoria samochody małe, Auto Świat
Mazda2 – Auto Lider 2014, samochody małe, Auto Moto i MOTOR.
Mazda MX-5 – Samochód Roku PLAYBOYa 2015, kategoria auto z seksem, PLAYBOY
Mazda3 i Mazda6 – Złota Kierownica 2013, Auto Świat
Mazda3 i Mazda6 – Auto Lider 2013, Auto Moto i MOTOR.
Mazda3 – Kompakt Roku magazynu TOP GEAR
Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i MOTOR
Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
Mazda CX-5 – Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i MOTOR
Mazda CX-5 – Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl
Mazda CX-5 – Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy
Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno – Playboy
Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal Korba.pl
Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011, 2012 i 2013– Kategoria Ekonomia Zakupu, Auto Motor i Sport
Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR
Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”.
W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.
Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).
Źródło: Mazda