Alpine uruchomiło innowacyjny program Alpine Driving Experience Center dla wszystkich spragnionych sportowych emocji w prawdziwym środowisku wyścigowym. Szkolenia będą odbywały się na Torze Modlin. Alpine Driving Experience Center to miejsce spotkań z legendarną marką Alpine, odpowiednie dla posiadaczy samochodów Alpine, ale również doskonałe dla tych, którzy chcieliby szlifować swoje umiejętności sportowej jazdy oraz poznać model Alpine A110S. Partnerami projektu są Castrol, Delphi i Tor Modlin.


Alpine Driving Experience Center na Torze Modlin to miejsce stworzone dla entuzjastów sportowej jazdy oraz miłośników marki Alpine. W bezpiecznych warunkach, pod opieką profesjonalnej kadry trenerów, można poczuć, jak ekscytujący jest sport samochodowy. Na uczestników czeka flota pięciu nowych samochodów Alpine A110S oraz tory sportowy i szkoleniowy.

Alpine Driving Experience Center to idealne miejsce spotkań z legendarną marką Alpine o sportowym rodowodzie. Fani sportowej jazdy będą mogli doświadczyć niezwykłych wrażeń za kierownicą modelu A110S pod okiem doświadczonych instruktorów. Cieszę się, że nasza wieloletnia współpraca z Torem Modlin zaowocowała stworzeniem kolejnego, emocjonującego projektu. Dziękuję naszym sponsorom, Castrol i Delphi, za dołączenie do tej wspaniałej przygody. Zapraszam serdecznie za kierownicę Alpine! – mówi Fabien Goulmy, Dyrektor Zarządzający Renault East.

Celem projektu jest przybliżenie modeli Alpine szerokiemu gronu kierowców. Dzięki połączeniu wyjątkowego charakteru modelu A110S z możliwościami, jakie daje infrastruktura Toru Modlin, będzie można doświadczyć emocji niespotykanych w żadnym innym środowisku – jazda po torze sportowym oraz ćwiczenia na płytach poślizgowych doskonale pokażą niesamowity efekt połączenia niskiej masy, dużej mocy i napędu na tylną oś – powiedział Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Grupy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.

Programy szkoleniowe

Alpine Driving Experience Center oferuje trzy programy szkoleniowe o zróżnicowanym poziomie zaawansowania.

Pierwszy (Alpine Intro) poświęcony jest teoretycznym podstawom techniki jazdy, poznaniu marki oraz technicznych możliwości modelu Alpine A110S. Obejmuje zajęcia praktyczne z trenerem w samochodzie, naukę podstaw jazdy sportowej oraz jazdę i trening na pełnej nitce toru.

Drugi (Alpine Expert – dla absolwentów Alpine Intro) obejmuje wprowadzenie do zaawansowanych technik jazdy sportowej, zajęcia praktyczne z trenerem, jazdę po torze sportowym, trening w krótkich sekcjach – rozgrzewkę, przypomnienie podstaw, technikę zaawansowanego hamowania sportowego, różne linie jazdy, przejazdy na czas z analizą danych.

Trzeci (Alpine Sport&Safety, program Alpine Intro+) – poza wszystkim, co w poziomie pierwszym – obejmuje również pokonywanie śliskiego zakrętu, przejazd przez szarpak, hamowanie i omijanie przeszkody na płycie poślizgowej.

Samochody szkoleniowe

Uczestnicy odbywają szkolenia na Alpine A110S. Sercem tego auta jest umieszczony centralnie z tyłu czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Niska masa auta, 1109 kg, powoduje, że model A110S charakteryzuje się doskonałym stosunkiem mocy do masy – 3,7 kg/KM – co pozwala mu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. A sportowe zawieszenie pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika o mocy 300 KM. A110S to efektywna, sportowa maszyna, która dostarczy każdemu silnych emocji.

DNA Alpine

Samochody Alpine są zdefiniowane przez trzy wartości: lekkość, zwinność i ducha rywalizacji. Zapisane w DNA marki zainspirowały zwycięstwa w wielu dyscyplinach sportów samochodowych. W latach 60. Alpine z wieloma sukcesami mierzyło się z konkurencją podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, a następnie odniosło zwycięstwo w 1978 roku. Zaangażowanie Renault umożliwiło również A110 zdobycie pierwszego trofeum Rajdowych Mistrzostw Świata w 1973 roku. Alpine A110S to 300-konna maszyna zaprojektowana do dawania radości z jazdy. Niska masa własna w połączeniu z dużą mocą sprawia, że każdy zakręt krętego toru wywołuje uśmiech na twarzy. Specjalnie zaprojektowana aluminiowa konstrukcja, nitowane i klejone nadwozie oraz centralnie umieszczony silnik, którego moc przenoszona jest przez dwusprzęgłową skrzynię biegów na tylne koła, pozwalają cieszyć się jazdą w każdych warunkach. Kubełkowe fotele Sabelt utrzymują ciało kierowcy, a hamulce Brembo dają pewność wejścia w zakręty.

Więcej szczegółów na stronie: www.alpinedrivingexperiencecenter.pl

Share.

Leave A Reply