„W roku 2016 ŠKODA ponownie jest na kursie ku pobiciu dotychczasowych rekordów sprzedaży i dostaw. W dwudziestym piątym roku partnerstwa ŠKODY z Volkswagenem to kolejny dowód możliwości i siły tej marki” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, Berhnard Maier. „W nadchodzących latach będziemy korzystać z tego dorobku i jeszcze dalej się rozwijać. Fundamentem tego planu jest Strategia 2025, która przygotowuje ŠKODĘ do zrównoważonego rozwoju wobec procesów zmian zachodzących w społeczeństwie i przemyśle motoryzacyjnym.”
„Mamy dziewiętnaście milionów powodów, by być dumnym. Osiągnięcie to jest niezbitym dowodem jakości pracy naszych fabryk w Czechach, jak i pozostałych częściach świata, oraz kompetencji naszego zespołu” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY ds. Produkcji i Logistyki.
ŠKODA jest jedną z najdłużej istniejących marek samochodowych na świecie. Firma zaczęła wytwarzać samochody w 1905 roku. Wtedy to ojcowie założyciele Laurin i Klement zbudowali w Mladej Boleslavi swój pierwszy automobil – Voiturette A. Od tego czasu firma ta wyprodukowała w swoich placówkach na całym świecie już łącznie dziewiętnaście milionów samochodów.
Najbardziej dynamiczny rozwój ŠKODY przypada na trwający od 1991 roku po dziś dzień okres połączenia sił z Grupą Volkswagen. Pod skrzydłami niemieckiego koncernu czeska marka przebojem wdarła się na rynki wielu krajów świata, szybko awansując do globalnej czołówki. Obecnie w swoim portfolio posiada siedem serii modelowych i ponad 40 wersji modelowych.
Przy zarządzaniu strategią rozwoju ŠKODA opiera się o wydajną międzynarodową infrastrukturę produkcyjną. Samochody ŠKODY są obecnie produkowane w czternastu lokalizacjach w siedmiu krajach. W ostatnich latach marka kontynuuje rozwój swoich możliwości produkcyjnych. Tylko w Czechach od 1991 roku zainwestowała już ponad 350 miliardów koron czeskich w procesy produkcyjne i fabryki.
W nadchodzących latach ŠKODA pozostanie na kursie wzrostu. Siłą napędową tej wznoszącej fali jest największa kampania modelowa w historii marki. Od 2011 roku gama samochodów jest intensywnie modernizowana i otwierana na nowe, kluczowe segmenty. Najnowszym osiągnięciem jest debiutująca ŠKODA KODIAQ, która wyznaczy nowe standardy w dynamicznie rozwijającym się segmencie SUV-ów. Na drogach pierwszy SUV ŠKODY tej wielkości pojawi się już w lutym przyszłego roku.
Systematyczne rozwijanie gamy modelowej jest kluczowym elementem Strategii 2025, której celem jest przygotowanie ŠKODY do burzliwych, rewolucyjnych przemian, następujących w najbliższych latach w społeczeństwie i przemyśle motoryzacyjnym. W ich obliczu czeska marka będzie w najbliższych latach intensyfikować swój rozwój w zakresie cyfryzacji, silników elektrycznych i globalizacji działań.
Wybrane kamienie milowe w historii produkcji ŠKODA AUTO (włączając w to produkcję Laurin & Klement):
– 19 grudnia 2016: 19 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 19 stycznia 2016: 18 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 24 listopada 2015: 12 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych w fabryce w Mladej Boleslavi
– 10 grudnia 2014: milionowy samochód w roku 2014 – pierwszy raz w historii, gdy ŠKODA buduje ponad milion samochodów w jednym roku kalendarzowym
– 19 marca 2014: 11 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych w fabryce w Mladej Boleslavi
– 26 sierpnia 2013: 4 miliony egzemplarzy modelu OCTAVIA
– 9 lipca 2013: 1 milion samochodów ŠKODA w Chinach od roku 2007
– 5 lutego 2013: 15 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 30 stycznia 2012: 14 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 12 października 2011: 10 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych w fabryce w Mladej Boleslavi
– 8 kwietnia 2009: 12 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 13 lipca 2006: 10 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
– 1991: 5 milionów samochodów ŠKODA wyprodukowanych od 1905 roku
Źródło:Skoda