Jezioro Pikku-Nissi jest jednym z 188 000 fińskich zbiorników wodnych. Zimą (a ta w Finlandii trwa aż sześć miesięcy!) temperatura powietrza spada do -20° Celsjusza, a jezioro zamarza, tworząc warstwę lodu o grubości 90 cm. Po takiej pokrywie można bezpiecznie jechać samochodem, co wykorzystał Kankkunen.
Także inżynierowie SEAT-a dobrze znają to miejsce – to właśnie na północy Finlandii przeprowadzają serie ekstremalnych testów prototypów. Auta pozostają tam poddane działaniom żywiołów. W ten sposób producent sprawdza działanie np. układu hamulcowego, który powinien bezawaryjnie spisywać się nawet w polarnych warunkach.
Kierowca rajdowy Juha Kankkunen, znany również pod pseudonimem KKK, imponuje swoimi sportowymi osiągnięciami. Ma na swoim koncie cztery mistrzostwa świata, 23 zwycięstwa, a do tego aż 75 razy stawał na podium.
Poza doświadczeniem kierowcy, podczas jazdy po śniegu lub lodzie SUV-em Ateca, szczególnie pomocny był układ 4Drive, a także opony zimowe wyposażone w specjalne kolce.
– Pojazdy wyposażone w napęd 4Drive są idealne dla tych warunków. Ateca to solidny, kompaktowy samochód, który był łatwy i przyjemny w prowadzeniu – mówi Kankkunen. Ważne jest także umiejętne operowanie pedałami oraz kierownicą, powolne przyspieszanie oraz – w miarę możliwości – jazda na wysokim biegu – dodaje kierowca Jordi Gené, inny uczestnik testów przeprowadzanych w Finlandii.
Źródło:Seat