Jak działa funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach?

0

Do tej pory system BLIND SPOT DETECT był dostępny w modelach ŠKODA KAROQ, ŠKODA KODIAQ, ŠKODA SUPERB, ŠKODA OCTAVIA. Teraz do grona modeli, które oferuje system bezpieczeństwa znany z aut wyższej klasy, dołącza odnowiona ŠKODA FABIA.

Warto zwrócić uwagę na sposób działania systemu BLIND SPOT DETECT. Wykorzystująca radar funkcja wspomagania kierowcy pomaga dostrzec pojazd w tzw. martwej strefie widoczności, tzn. tam, gdzie lusterka zewnętrzne i boczne szyby nie zapewniają pełnej widoczności. Takie strefy wynikają z kształtu nadwozia i ze względów konstrukcyjnych nie można ich w pełni wyeliminować. Radary umieszczone w tylnej części auta nadzorują obszar za samochodem i po jego bokach. Funkcja nadzoruje odległość od innych pojazdów w pobliżu oraz ich prędkość, by określić, czy należy ostrzec kierowcę. W przypadku wykrycia auta w tzw. „martwej strefie”, sygnały ostrzegawcze pojawiają się w górnym narożniku lusterek zewnętrznych. Co ważne, BLIND SPOT DETECT działa już przy prędkości jazdy wynoszącej ponad 15 km/h.

ŠKODA wykorzystała czujniki radarowe funkcji monitorowania martwego pola w lusterkach – BLIND SPOT DETECT, do zwiększenia bezpieczeństwa także w sytuacji, kiedy kierowca wyjeżdża tyłem z miejsca, gdzie ma ograniczoną widoczność. Czujniki radarowe umieszczone w tylnym zderzaku wykrywają zbliżanie się innych pojazdów; na podstawie tej informacji funkcja REAR TRAFFIC ALERT ostrzega kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie kolizji zarówno optycznie (na ekranie urządzenia multimedialnego lub wyświetlaczu MAXI DOT) i akustycznie, a gdy sytuacja tego wymaga, aktywnie przeciwdziała zagrożeniu, zatrzymując samochód. Dla zwiększenia bezpieczeństwa, funkcje BLIND SPOT DETECT i REAR TRAFFIC ALERT są ze sobą sprzężone – nie ma możliwości wyposażenia auta w tylko jedną z nich.

Omawiane rozwiązania znajdą się na liście dostępnych opcji dla odnowionego modelu ŠKODA FABIA. Do tej pory dostępne są dla modeli: KAROQ, KODIAQ, SUPERB i OCTAVIA.

Źródło:Skoda

Share.

About Author

Leave A Reply

Wprowadź CAPTCHA - chcemy wiedzieć, że nie jesteś botem *