Po dramatycznym weekendzie w Argentynie, pełnym wzlotów i upadków, ekscytujący pojedynek o tytuł Mistrza Świata pomiędzy Valentino Rossim a Jorgem Lorenzo przeniósł się do Austin w Teksasie. U boku zawodników pojawia się Abarth, oficjalny sponsor i oficjalny dostawca samochodów dla zespołu Movistar Yamaha MotoGP: Współpraca między markami jest oparta na wspólnych wartościach, jak: osiągi, mistrzowski kunszt i postęp techniczny.

Marka Abarth znalazła się w Teksasie na Grand Prix Obu Ameryk wraz z zespołem Movistar Yamaha Moto GP, kilka dni po obfitującym w imprezy pobycie w Argentynie. Valentino Rossi i Jorge Lorenzo z niecierpliwością oczekiwali rozpoczęcia w miniony weekend wyścigów na Circuit of the Americas (COTA), by walczyć o jak najlepsze wyniki. Movistar Yamaha Moto GP już teraz prowadzi w Mistrzostwach w kategorii konstruktorów. Współpraca z Abarthem oparta jest na wspólnych wartościach sportowego ducha i chęci przewodnictwa: nieprzypadkowo w tym roku na owiewce dwóch YZR-M1 2016 umieszczone jest logo Skorpiona, synonim wyścigów i symbol zwycięstw i pasji.
Typowy dla Abartha cel zagwarantowania najwyższych standardów technologicznych został potwierdzony na ostatnim Salonie Samochodowym w Genewie, gdzie miał swój światowy debiut nowy Abarth 124 spider. Jest to samochód zaprojektowany tak, by zapewnić dreszczyk emocji i najlepsze osiągi. Ma wszystkie cechy, które mogą zaspokoić oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców. Jeśli chodzi o jego właściwości techniczne, to ma on mechaniczny samoblokujący mechanizm różnicowy, który podczas jazdy czuwa nad przyczepnością układu jezdnego nawet w najbardziej krytycznych sytuacjach i sprawia, że styl jazdy kierowcy może być jeszcze bardziej agresywny. Dodatkowo, wyrafinowane układy mechaniczne i wykorzystanie specjalnych materiałów pozwoliło na osiągniecie masy zaledwie 1060 kg, a tym samym stosunek masy do mocy wynosi 6,2 kg/KM, co jest najlepszym wynikiem w tej kategorii samochodów. Samochód cechuje także równomierny rozkład masy na osie w stosunku 50/50, co przekłada się na wysoki poziom zwinności oraz osiągi.
Oferowany w regionie EMEA Abarth 124 spider wyposażony jest w mocny, niezawodny, czterocylindrowy silnik 1.4 litra MultiAir Turbo. Rozwija on moc 170 KM (około 124 KM na litr) i dysponuje momentem obrotowym równym 250 Nm. Auto osiąga maksymalną prędkość 230 km/h i przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy. A ponieważ dźwięk silnika jest niezwykle ważny w samochodach Abarth, zamontowano w nim seryjnie wydech Record Monza, generujący piękny, chrapliwy dźwięk. Na pierwsze 2500 sztuk limitowanej edycji modelu wyprodukowanego przez Officine Abarth można już składać zamówienia w całej Europie. Jego cena to około 40 000 euro, a samochód będzie dostępny w Salonach już od września.

Jako oficjalny sponsor oraz oficjalny dostawca samochodów dla zespołu Movistar Yamaha MotoGP, marka Abarth stworzyła wspólnie z Yamahą samochód będący kwintesencją ich współpracy. Jest to Abarth 595 Yamaha Factory Racing, seria specjalna zaprojektowana, jako urzeczywistnienie rzemieślniczego kunsztu i postępu technicznego, które charakteryzują markę z logo Skorpiona. Niepowtarzalny dźwięk, mocniejszy silnik i sportowe elementy wyposażenia, to tylko niektóre rozwiązania techniczne tej serii specjalnej, która wyróżnia się stylowymi elementami wykończenia, takimi, jak czerwone zaciski hamulców oraz znaczek Yamaha Factory Racing.

Wreszcie należy też wspomnieć, że od 1 marca, pasję, której doświadcza się na torach wyścigowych i w samochodach Abarth, można odnaleźć w „The Scorpionship”- jedynej, oficjalnej społeczności Abartha, skierowanej do posiadaczy samochodów, kolekcjonerów, członków klubów Abarth i każdego z miłośników. Rejestracja na stronie scorpionship.abarth.com gwarantuje duże korzyści w postaci promocji i atrakcji sportowych, a także udział w zlotach, które gromadzą wielu fanów.

Źródło: Fiat

Share.

Leave A Reply