Covid-19, wojna w Ukrainie, wysoka inflacja, upadające banki czy problemy w łańcuchu dostaw i z dostępnością półprzewodników. Czy to oznacza kłopoty dla branży motoryzacyjnej? Oczywiście, że nie. Firmy motoryzacyjne chyba korzystają z dobrych kołczów i wdrażają w życie tekst motywacyjny – zamień słowo problemy na możliwości.

Najlepszym przykładem tego mogą być luksusowe marki niemieckich korporacji – Audi i Bentley z grupy Volkswagena. Można powiedzieć że bogaci się bogacą a biedni biednieją. Bo dla tych dwóch marek rok 2022 był rekordowy pod względem finansowym.

Brytyjski producent samochodów luksusowych Bentley Motors w 2022 roku zanotował najwyższy wzrost sprzedaży w swojej 104-letniej historii. Zysk operacyjny firmy w ubiegłym roku wyniósł 708 milionów euro, co oznacza wzrost o 319 milionów euro w stosunku do 2021 roku. Najlepsze wyniki finansowe zbiegają się z rekordową sprzedażą samochodów, która w 2022 roku wynosiła 15 174 egzemplarzy na całym świecie. Ogólny przychód wzrósł o 19% r/r, osiągając wartość 3,38 mld euro. Wysokie zyski i optymistyczne prognozy popytu zapewniają solidne podstawy do samofinansowania strategii zrównoważonego rozwoju. Z kolei przychody Audi w roku 2022 wzrosły o 16,4 procent do rekordowego poziomu 61,8 mld euro, a zysk operacyjny wzrósł o prawie 40 procent, do rekordowego poziomu 7,6 mld euro. Marża operacyjna wzrosła z ubiegłorocznych 10,4 procent do 12,2 procent, a przepływy pieniężne netto osiągnęły poziom 4,8 miliarda euro, co jest drugim najwyższym wynikiem w historii firmy.

Jak widać dobre zarządzanie nawet w kryzysowych czasach potrafi zdziałać cuda. i mimo nawarstwiających się problemów targających globalna gospodarką dobra strategia daje pozytywne wyniki.

Share.

Leave A Reply