Model opony Dębica Frigo HP2 205/55 R 16 jest jednym z najpopularniejszych pośród zimowego ogumienia samochodowego w Polsce. Ciągle wielu kierowcom opony zimowe kojarzą się przede wszystkim z ogumieniem tanim i o przeciętnych osiągach. Co ma na ten temat do powiedzenia Dębica Frigo HP2? Jak przedstawiają się jej parametry jezdne? Co z bieżnikiem? Odpowiedzi szukaj w poniższym tekście!

Wydajny i bezpieczny model

Opony zimowe muszą być przystosowane do poruszania się po oblodzonych, zaśnieżonych lub zabłoconych powierzchniach. Aby zachowywały przyczepność na śliskiej nawierzchni, projektuje się je, wykonując małe i głębsze nacięcia w powierzchni opony, tak zwane lamele. Specjalnie zaprojektowany układ rowków opony Dębica Frigo HP2 205/55 R 16 zapewnia wysoki poziom przyczepności w trudnych warunkach, skracając także drogę hamowania na mokrej i śliskiej nawierzchni.

Zazwyczaj opony zimowe mają bieżnik rzeźbiony kierunkowo, ewentualnie, chociaż zdecydowanie rzadziej, asymetrycznie. Rzeźba kierunkowa wybierana jest przez producenta z tego względu, że pozwala efektywnie wgryźć się w śnieg, zachować przyczepność na śliskiej drodze i bardzo wyraźnie zredukować efekt tak zwanego aquaplaningu, niektóre źródła podają, że nawet o 20% w stosunku do innych bieżników.

Elastyczność opony zostaje zachowana nawet podczas bardzo silnych mrozów. Wszystko za sprawą specjalnej mieszanki gumowej, z której wytworzono model Dębica Frigo HP2 205/55 R 16. Opona jest lekka, odpowiednio sprężysta, nie przedstawia także wysokich oporów toczenia, a więc wpływa na ograniczanie spalania paliwa, a co za tym idzie – emisji spalin i toksyn do atmosfery.

Dębica Frigo HP2  205/55 R 16 – etykieta unijna

Jeśli chodzi o opory toczenia i ekonomię jazdy, to model ten przedstawia standardowy poziom ogumienia zimowego z tej kategorii cenowej, czyli notę E. Stabilność oraz utrzymywanie wysokiego poziomu przyczepności jazdy na mokrej nawierzchni to parametr, który uzyskał wysoką notę C. Oznacza to, że opisywany model ogumienia jest bardzo skuteczny podczas jazdy w zimowych warunkach i przede wszystkim bezpieczny.

Należy również wspomnieć o poziomie emitowanego przez ogumienie hałasu. W przypadku Dębicy Frigo HP2 pozostaje on na bardzo niskim poziomie 68 dB. Tak niski hałas czyni opony wyjątkowymi pod względem cichości pracy. Cecha umożliwia pokonywanie wielu kilometrów bez irytowania się huczącym ogumieniem.

Ogólny profil opony przedstawia się korzystnie w tej klasie cenowej (klasa ekonomiczna), a jego parametry są zrównoważone. Droga hamowania jest stosunkowo krótka, dlatego opony są bezpieczne podczas jazdy po mokrej i śliskiej nawierzchni. Dębica Frigo HP2 jest też stosunkowo tania, co przemawia za jej kupnem, by oszczędzić na ogumieniu samochodowym.

Warto także przypomnieć, że mieszanka gumowa użyta do produkcji opon tego modelu została przygotowana w taki sposób, aby ogumienie zachowywało maksymalną elastyczność w warunkach zimowych. Poprawiona elastyczność to lepsze osiągi na śliskiej nawierzchni, a także w bardzo niskich temperaturach czy podczas jazdy po śniegu. Dębica Frigo HP2 jest modelem, który udowadnia, że klasa budżetowa ogumienia samochodowego niekoniecznie musi się wiązać ze słabi osiągami w zimowych warunkach, dłuższą drogą hamowania czy niższymi parametrami technicznymi. Ten model jest wyjątkowo dobrze a zaprojektowany i dopracowany jak na opony klasy budżetowej, przedstawia większą trwałość i lepszą efektywność, dlatego zasługuje na szczególną uwagę!

Share.

Leave A Reply