Fani 24-godzinnego wyścigu w Spa, mieli w ostatni weekend okazję podziwiać jedne z najbardziej emocjonujących zmagań w ramach tej należącej do klasyki sportu motorowego imprezy. Do ostatniej kwarty wyścigu Audi było w wąskim gronie faworytów, jednak ostatecznie o wyniku zadecydował los. W końcowej fazie o zwycięstwo walczyły cztery marki, gdy problem z oponą nagle pozbawił zespół Audi Sport Team Phoenix wszelkich szans. W końcowym efekcie, po zajadłym pościgu, puchar dla Audi zdobył belgijski zespół Audi Sport Team WRT. Nico Müller, René Rast i Laurens Vanthoor uplasowali się na trzecim miejscu, a Audi zwyciężyło w klasyfikacji producentów.

W 24-godzinnym wyścigu w Spa po raz kolejny opłaciła się dobra praca zespołowa. Audi, wystawiając łącznie jedenaście samochodów wyścigowych czterech zespołów w trzech kategoriach: Pro, Pro-Am i Am, było dobrze reprezentowane zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym. Cztery pierścienie zdobyły wystarczająco wysoką liczbę punktów, by po raz trzeci z rzędu zdobyć prestiżowy puchar „Coupe de Roi” w klasyfikacji producentów.

O pełnym zwrotów akcji przebiegu wyścigu 24 h w Spa dla zespołów Audi Sport customer racing, symbolicznie świadczy występ Audi R8 LMS z numerem startowym 28. Wspierany przez zakłady Audi w Neckarsulm samochód sportowy GT3, ruszywszy z pierwszej pozycji startowej, w początkowej fazie wyścigu objął prowadzenie. Niestety, po pięciu i pół godzinie wyścigu, został uderzony w tył przez konkurencyjny pojazd. Naprawa sprawiła, że René Rast i jego koledzy z zespołu Audi Sport Team WRT przesunęli się o trzy okrążenia w dół, na miejsce 42. Jednak pomimo częstych przerw w wyścigu i nie najlepszych warunków pogodowych, trio kierowców intensywnie walczyło, pnąc się do przodu. W efekcie tego, w końcowej fazie wyścigu wywalczyło trzecią pozycję i na takim miejscu minęło linię mety. Najlepszy czas przejazdu okrążenia „wykręcony” przez pochodzącego z Belgii Laurensa Vanthoora, potwierdził ambicje zespołu.

„To był kawał dobrej roboty. Serdeczne gratulacje dla belgijskiego zespołu Audi Club Team WRT i jego kierowców, którzy się nie poddali” – powiedział Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Miejsce na podium wywalczyli fair i w prawdziwie sportowy sposób. Na podium zasłużył także drugi team wspierany przez Audi.” Audi Sport Team Phoenix w składzie Christopher Mies/Frank Stippler/Markus Winkelhock, prowadził aż do ostatniej kwarty wyścigu. Niemcy znajdowali się w najlepszej trójce, w takiej odległości do prowadzącego auta, którą mogli nadrobić, gdy na 426. okrążeniu dosięgnął ich pech. Uszkodzona opona spowodowała pożar, wskutek którego musieli przedwcześnie zakończyć udział w wyścigu.

Zespoły korzystające z samochodów marki Audi wystawiły w Spa jeszcze dziewięć innych aut. Team I.S.R. Racing z Czech odniósł sukces w klasie Pro-Am. Jego szwajcarsko – francuska załoga: Philippe Giauque/Henry Hassid/Nicolas Lapierre/Franck Perera, po 24 godzinach wyścigu cieszyli się z drugiego miejsca w tej klasie. Dzięki wynikom zespołów Saintéloc Racing (miejsce siódme), Team WRT (ósme miejsce) i I.S.R. Racing (dziewiąte miejsce), łącznie dziewięć egzemplarzy Audi R8 LMS znalazło się w najlepszej dziesiątce – więcej niż jakiejkolwiek innej marki.

„Nasze teamy dały z siebie wszystko i dobrze reprezentowały markę Audi w Spa” – podsumował Chris Reinke. „Życzymy im, podobnie jak innym naszym zespołom klienckim, by w bieżącym sezonie odniosły jeszcze wiele sukcesów w innych seriach wyścigów. W tym roku, niektóre z naszych drużyn klienckich będą jeszcze walczyć o mistrzowskie tytuły na całym świecie.”

Wyniki wyścigu
1. Eng/Martin/Sims (BMW #99) 531 okrążeń
2. Rosenqvist/Van der Zande/Vautier (Mercedes #88) +1.55,408 min.
3. Müller/Rast/Vanthoor (Audi R8 LMS #28) +2.00,586 min.
4. Reip/Soucek/Soulet (Bentley #8) –1 okrążenie straty
5. Götz/Jäger/Paffett (Mercedes #86) –1 okrążenie straty
6. Baumann/Buhk/Jazeman (Mercedes #84) –2 okrążenia straty
7. Guilvert/Haase/Parisy (Audi R8 LMS #26) –4 okrążenia straty
8. Baguette/Kaffer/de Leener (Audi R8 LMS #4) –4 okrążenia straty
9. Mortara/Salaquarda/Stockinger (Audi R8 LMS #75) –4 okrążenia straty
10. Comac/Jousse/Narac/Pilet (Porsche #76) – 4 okrążenia starty

 

Źródło:Audi

Share.

Leave A Reply