Silnik Renault 2.0 dCi to jeden z najpopularniejszych silników wysokoprężnych na świecie. Produkowany jest od 2001 roku i zamontowany został w ponad 20 modelach Renault, Nissana i Dacii. W Europie silnik 2.0 dCi jest dostępny w trzech wersjach: 150 KM, 175 KM i 180 KM.

Charakterystyka

Silnik 2.0 dCi to silnik wysokoprężny o pojemności 1995 cm³. Silnik ten jest wyposażony w turbosprężarkę, układ wtrysku Common Rail i bezpośredni doładowanie.

Zalety

Wysoka moc i moment obrotowy

Silnik Renault 2.0 dCi jest dostępny w trzech wersjach mocy: * 150 KM: maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr./min. * 175 KM: maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 2000 obr./min. * 180 KM: maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000 obr./min.

Niski poziom zużycia paliwa

W cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi od 5,5 do 6,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Niska emisja spalin

Silnik spełnia normy emisji spalin Euro 6.

Trwałość i niezawodność

Silnik Renault 2.0 dCi jest uważany za jeden z najbardziej niezawodnych silników wysokoprężnych na rynku. Większość użytkowników chwali silnik ten za długą żywotność i brak częstych usterek.

Łatwość obsługi i naprawy

Silnik jest stosunkowo łatwy w obsłudze i naprawie. Dzięki temu koszty serwisowania są stosunkowo niskie.

Elastyczność i dynamika

Silnik zapewnia dobrą elastyczność i dynamikę. Silnik jest elastyczny i dobrze reaguje na wciskanie pedału gazu.

Niska cena zakupu

Samochody z silnikiem Renault 2.0 dCi są stosunkowo tanie w zakupie.

Wady

Głośna praca silnika na biegu jałowym

Przy niskich obrotach silnik jest dość głośny. Głośność można zmniejszyć poprzez wymianę układu wydechowego na bardziej wydajny.

Problemy z układem wtryskowym w pierwszych wersjach silnika

W pierwszych wersjach silnika występowały problemy z układem wtryskowym. Problemy te dotyczyły głównie silników 150-konnych. Problemy te zostały rozwiązane w późniejszych wersjach silnika.

Wysokie koszty naprawy w przypadku awarii

Silnik jest stosunkowo drogi w naprawie. Wynika to z faktu, że jest to silnik złożony i wymaga specjalistycznego sprzętu do naprawy.

Podsumowanie

Silnik Renault 2.0 dCi to dobry wybór dla osób szukających niezawodnego i ekonomicznego silnika wysokoprężnego. Silnik ten ma jednak kilka wad, o których należy pamiętać przed zakupem samochodu z tym silnikiem.

Dodatkowe informacje

  • Silnik Renault 2.0 dCi był nagradzany za swoją niezawodność i wydajność. W 2003 roku silnik ten otrzymał nagrodę „Silnik Roku” w kategorii silników wysokoprężnych o pojemności 1,6-2,0 litra.
  • Silnik Renault 2.0 dCi był również wykorzystywany w samochodach rajdowych. W latach 2004-2007 silnik ten był montowany w samochodach Renault Clio S1600, które zdobyły dwa tytuły Mistrza Świata w Rajdach Samochodowych.

Cena zakupu

Ceny samochodów z silnikiem Renault 2.0 dCi wahają się w zależności od modelu i roku produkcji. W przypadku nowych samochodów ceny zaczynają się od około 60 tysięcy złotych. W przypadku samochodów używanych ceny zaczynają się od około 20 tysięcy złotych.

Share.

Leave A Reply