Od pierwszego pomysłu do wyjazdu auta z fabryki mijają cztery lata. Każdy nowy model SEAT-a pojawia się najpierw w głowach projektantów, a następnie koncepcja zostaje przeniesiona na papier w formie szkicu. Zanim powstanie ostateczny rysunek, na którego podstawie będzie projektowany samochód, designerzy przygotują ponad 1 000 propozycji! Kiedy finalny szkic jest gotowy, do pracy przystępują projektanci, którzy z ponad 5 000 kilogramów gliny tworzą pierwszy model 3D nowego SEAT-a.
Co roku w fabryce w Martorell zużywa się aż 6,4 miliona litrów farby – taką ilością, konieczną do opracowania nowego koloru lakieru, można by 100 razy pomalować wieżę Eiffla.
Do produkcji i montażu ponad 3 000 części składających się na nowy samochód zaangażowanych jest ponad 2 000 robotów. Gdy skończą swoją pracę, aż 80% produkcji zostanie wyeksportowane do 75 krajów, w których SEAT prowadzi działalność.
Zanim nowy model SEAT-a trafi do sprzedaży, około 50 inżynierów sprawdza dynamiczne prototypy w ekstremalnych warunkach – daje to łącznie ponad 1,2 miliona przejechanych kilometrów podczas letnich i zimowych egzaminów, organizowanych co roku zarówno na pustyniach, jak i oblodzonych drogach. Tak przygotowany SEAT pewnie wjeżdża na drogę.
Źródło:Seat