Sprzedaż, wnerw i niedostarczanie. Czy takie powinno być nowe hasło firmy Terg S.A będącej właścicielem sklepu Media Expert? Bo oprócz sprzedaży towarów wszelkiej maści, denerwowania słuchaczy reklamami zajęła się obecnie oferowaniem i niedostarczaniem zamówionych towarów.

Jakiś czas temu opisywaliśmy jak swoich klientów oszukuje Neonet. Tym razem pora na innego dużego gracza na polskim rynku RTV – AGD. Wyobraźmy sobie taką sytuację. Sprzedawca oferuje najnowszy telefon po promocyjnej cenie. Jesteśmy nim zainteresowani, bo co prawda cena jest zaskakująco niska, jednak sprzedawca pewny więc można zaryzykować. Kupujemy telefon i oczekujemy dostawy. Przesyłka zostaje doręczona. Jednak nie jest to dokładnie to czego się spodziewaliśmy, telefon zamiast 256GB pamięci i 12 GB RAM ma jedynie 128 GB / 8GB. Sprzedawca twierdzi, że nastąpiła pomyłka ale żeby nam to wynagrodzić wyśle nam najnowszy tablet tej samej firmy, a sumaryczna wartość obu i tak przewyższy to co zapłaciliśmy pierwotnie za telefon. Co prawda nie jest to dla nas rozwiązanie idealne ale w sumie i tak wyjdziemy na plus więc OK. Po kilku dniach widzimy na mailu informację , że paczka została wysłana, a po kolejnych dwóch, że dostarczona. Jednak my nic nie otrzymaliśmy, a sprzedawca nie odpisuje na nasze wiadomości. Typowy scam, oszustwo i wyłudzenie. Sprawę zgłaszamy na policję. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Media Expert, tylko w tym wypadku nie chodziło telefon za kilka tysięcy złotych a o kapsułki do zmywarek. Jednak skala była większa bo i klientów było więcej.

Zacznijmy na początku. Media Expert oferował tabletki do zmywarek Fairy Original All in One Lemon w cenie 24.99 za 125 sztuk, czyli w przeliczeniu jedną kapsułkę za 20 groszy. Ktoś może stwierdzić, że po prostu w opisie była pomyłka i w ofercie było jedynie 25 sztuk (tak teraz wygląda informacja na stronie ME). Jednak gdyby tak było i ME oferował jedynie 25 sztuk to jedna kapsułka kosztowałaby aż 1zł co jest bardzo wysoka kwotą za ten towar. Poza tym oprócz informacji na stronie że jest to 125 sztuk, były zdjęcia pokazujące opakowanie właśnie ze 125 sztukami. W dodatku te kapsułki nie były topowe i kilka dni później ten sam Media Expert oferował środki do mycia w równie dobrej promocji gdzie lepsze kapsułki były niewiele droższe i kosztowały ok. 30gr/szt. Nasz czytelnik zamówił jedno opakowanie takich kapsułek z przedpłatą i odbiorem osobistym w sklepie. Jak się później okazało on jak i wiele innych klientów otrzymali tylko jedno opakowanie 25sztuk. Czytelnik mógł zrezygnować z odbioru towaru,  wtedy całe zamówienie zostałoby anulowane lub odebrać i czekać na dosłanie reszty. Tym bardziej, że po konsultacji mailowej ze sklepem dostał potwierdzenie że i reszta zamówienia zostanie dostarczona.

Kapsułki zostały odebrane, Czytelnik jeszcze kilkukrotnie mailowo potwierdzał, że otrzyma całość zamówienia. A jak ME załatwił sprawę? Po kilku dniach Czytelnik otrzymał informację ze sklepu, że właśnie złożył nowe zamówienie na brakujące 100 kapsułek (choć w rzeczywistości takiego zamówienia nie składał).W dodatku ME zamiast wcześniej oferowanych Fairy stworzył automatyczne zamówienie na najtańsze Finish All in 1. Czytelnik natychmiast skontaktował się mailowo ze sklepem ale dostał jedynie powiadomienie, że reklamacja została przekazana dalej.

Informację o złożeniu fikcyjnego zamówienia Czytelnik dostał w sobotę, jeszcze tego samego dnia dostał dwie kolejne informacje, że zamówienie zostało opłacone i przygotowane do pakowania, a dnia kolejnego zostało przygotowane do wysyłki. W poniedziałek pojawiła się informacja o wysyłce kurierem InPost wraz z numerem przesyłki i linkiem do śledzenia.

Co ciekawe nie był to numer w tradycyjnym formacie InPost a 13 cyfr zakończonych literą. A link co prawda prowadził do strony InPost lecz nie pokazywał statusu żadnej paczki.  Jednak już we wtorek sklep poinformował o doręczeniu przesyłki i podziękował za zamówienie. I tak, dobrze się domyślacie żadna przesyłka do naszego Czytelnika nie dotarła. Od tego momentu, a mija już prawie tydzień, Czytelnik kilkukrotnie kontaktował się ze sklepem, jednak do tej pory nie otrzymał żadnej odpowiedzi.

Jak przypadku tak dużej firmy jak Terg S.A. która inwestuje setki tysięcy jak nie miliony złotych w reklamy telewizyjne i radiowe oraz posiada dziesiątki sklepów w całej Polsce nazwiecie takie zachowanie. Gdyby to był jednostkowy przypadek  można byłoby  to nazwać pomyłką. Jednak  w przypadku  dziesiątek  zamówień  to  już pomyłką nie jest.

A czy wy mieliście podobną sytuację związaną z Media Expert lub innym sklepem? A może i wy jesteście w podobnej sytuacji. Kupiliście te kapsułki i dalej ich nie otrzymaliście?

Share.

10 komentarzy

  1. Wszyscy to oszuści nie kupujcie nigdzie sami sobie sprzedawajcie i później reklamacje na siebie piszcie i coś czuję że za darmo by ktoś rozdawał to komentarzy mnóstwo by się pojawiło a to nie to za mało trzeba odebrać pokręcona Polska

  2. Alefra z telefonami też swego czasu byla.edia exoert wystawił telefony w super cenie. Sprzedał pewnie za dużo, a potem dla części klientów wysłali a dla częściej proponowali inne telefony lub jakiś bezwartościowy bon.

    • A ja kupiłem towar odbior za godz a go nie było na stanie i kiedyś też kupiłem towar chciałem kod do Spotify to mi powiedzieli ze mam se szukać na ziemi rachunku może ktoś wyrzucił i bed ie dobry kod 3 razy tak miałem

      • Kupiłem w promocji Ps5 za 2350 i do tego fifa23 za150.W sumie 2500 razem.Konsola wzięta na raty.Po odczytaniu dokładnie maila już w domu kwota kredytu 3800.Czekam do poniedziałku by to logicznie wyjaśnić.Wcisneli jakieś ubezpieczenie za 1000 zł i książeczki z kuponami bez mojej wiedzy i informacji .Ale rzecznik praw konsumenta zainteresuje się tym.

  3. Nie kupuj tam on

    Mediaexpert nie wydaje kilkaset tysięcy a kilkaset milionów złotych na reklamę. Potężne kwoty. Jest to najgorsza firma na rynku. Spamerskie reklamy, krzykliwe, wyjące wręcz. Omijajcie ten sklep z daleka. Kupujcie jak możecie w lokalnych sklepach póki są jeszcze.

  4. Właśnie z powodu takich potencjalnych sytuacji, które mogą zajść, proponuję korzystać wyłącznie z płatności przy odbiorze. Zamówienie się nie zgadza? To nie odbieramy towaru. Ja tak postąpiłem. Nie odebrałem kapsułek 25 szt. Później sprawa została anulowana i zawisła na długo w powietrzu. Po pewnym czasie otrzymałem informację, że można odebrać ponownie w sklepie zestaw 25 szt. Fairy + 100 szt. Finish. Koniec końców wszystko zaskoczyło się szczęśliwie. Przedpłata mogłaby tylko wydłużyć czas realizacji zamówienia i ewentualnego zwrotu pieniędzy gdy coś pójdzie nie tak.

Leave A Reply