Na rynku możemy trafić głównie na trzy rodzaje opon – ekonomiczne, średniej klasy i opony premium. Czym różnią się od siebie, kiedy warto wybrać poszczególny typ opony i czy zawsze warto płacić za nie więcej? Na te, i wiele innych pytań odpowiemy w dzisiejszym materiale.

 

Opony, i ich koszt, jest naprawdę znaczący dla wielu kierowców. Nic dziwnego, że część z nich zastanawia się, jak je obniżyć, często decydując się na opony ekonomiczne, czy nawet jeszcze tańsze od nich – opony bieżnikowane. Oszczędzanie na oponach nie jest jednak wskazane.

 

Czy cena wyznacza jakość?

O ile w przypadku wielu innych produktów, które kupujemy na co dzień, cena nie jest wyznacznikiem jakości (tanie produkty potrafią prezentować dobrą jakość, drogie – niską), tak podobna sytuacja raczej nie zdarza się w świecie opon samochodowych. Tutaj uczciwie płacimy za jakość, która otrzymujemy. Każdy z segmentów uwidacznia swoje różnice również w cenie. Najtańsze opony ekonomiczne będą więc znacznie różnić się w cenie od opon klasy premium. Różnica w cenie będzie jednak wynikać nie z faktu wyprodukowania ich przez daną markę, lecz ze względu na realną wartość, którą otrzymuje kierowca, gdy decyduje się na dane opony.

 

Czym różnią się od siebie opony samochodowe?

Opony klasy ekonomicznej to najtańsza opcja opon, często oferująca bardzo podstawowe opcje, jednak cały czas jest to rozwiązanie bezpieczne, jednak najczęściej dla kierowców jeżdżących mało dynamicznie, głównie po miastach, w dobrych warunkach i to najczęściej samochodami z silnikami o małej pojemności. W takim wypadku opony klasy ekonomicznej mogą okazać się rozwiązaniem wystarczającym, lecz do większych samochodów lub dla kierowców, którzy czy to ruszają przynajmniej od czasu do czasu w trasę, wybierają się w nią w trudnych warunkach czy poruszają się dynamicznie, znacznie lepszym wyborem, oraz bezpieczniejszym, okażą się opony klasy średniej.

Nie można zapominać również o oponach klasy premium, do których zaliczają się m.in. produkty Nokian Tyres. To właśnie tutaj możemy poszukiwać najbardziej zaawansowanych technologii, nowinek technologicznych, najwyższej jakość mieszanek czy najnowszych wzorów bieżników. Gdy zestarzeją się one, trafią do segmentu opon średniej klasy, a zastąpione będą one przez nowsze i jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania.

https://www.oponyprofi.pl/szukaj/marka=Nokian+Tyres&sezon=&rozmiar=&pojazd=

Opony klasy premium potrafią wolniej się zużywać, ograniczać zużycie paliwa przez samochód, lepiej trzymać się drogi, mieć krótszą drogę hamowania, lepiej zachowywać się na trudnej nawierzchni. To jednak nie wszystko. Opony Nokian Tyres znane są z tego, że nie tylko są bardzo odporne na uszkodzenia mechaniczne, ale również na funkcjonowanie w skrajnie niskich temperaturach. To wyróżnia je na tle nawet innych opon z klasy premium. Takie dodatkowe wyróżniki i specjalne cechy to również domena opon klasy premium.

 

Czy zawsze warto kupować opony klasy premium?

Niekoniecznie, chociaż wyjątków jest raczej mało. Jednym z nich jest powyżej opisana sytuacja – samochód o niskiej pojemności silnika, mało dynamiczna jazda w mieście – jest to przypadek, gdzie naprawdę będziemy mieli trudność w wykorzystaniu wszystkich opcji i funkcji oferowanych przez opony klasy premium. Jeżeli chcemy wybrać opony wyższej klasy, dbają o bezpieczeństwo, nasze, ale i innych uczestników ruchu drogowego, rozsądnym wyborem będą opony średniej klasy.

Jeżeli jednak mamy już większe wymagania, poruszamy się szybciej, w trasie, w trudniejszych warunkach – w takim wypadku jak najbardziej możemy zdecydowany się na opony klasy premium. W takich sytuacjach poczujemy już, że poruszamy się na oponach najwyższej klasy.

Oczywiście, opony premium będą najdroższą z opcji, lecz będą one odpowiadały z największą jakość, jaka obecna jest dostępna na rynku.

 

Opony bieżnikowane – czy warto?

Osobnym segmentem są opony bieżnikowane – to takie, dla których została przygotowana nowa nadlewka. Z założenia będą to opony tańsze, ale i gorsze, niż opony budżetowe (ekonomiczne). Mieszanki do nich wykorzystywane przechodzą stosunkowo niewielką ilość testów, niewiele o nich wiemy, podobnie jak o oponach, na których bazie wykonano opony bieżnikowane. Sprawia to, że korzystanie z takich opon może być proszeniem się o kłopoty na drodze.

Istnieją tylko dwa wyjątki, gdzie opony te mają sens – firmy transportowe, gdyż w ich przypadku jest to realna oszczędność, oraz osoby trenujące sporty samochodowe, gdzie opony zużywają się znów tak bardzo i tak szybko, że ćwiczenie właśnie na oponach bieżnikowanych jest najlepszym rozwiązaniem. W innych wypadkach lepiej zdecydowany się na opony przynajmniej z segmentu budżetowego.

Share.

Leave A Reply