Znaczące wydarzenia często poprzedza odpowiedni zwiastun. W czerwcu 1926 r., niemal 100 lat temu, połączyły się dwie najstarsze firmy samochodowe na świecie: Daimler-Motoren-Gesellschaft ze Stuttgartu (DMG) oraz Benz & Cie. z Mannheim.

Tak powstał koncern Daimler-Benz AG z nową marką Mercedes-Benz. Przygotowania były na zaawansowanym etapie już w 1925 r. Obejmowały one rejestrację nowego, wspólnego znaku towarowego; 18 lutego 1925 r. do urzędu patentowego trafił wniosek o rejestrację sygnetu z trójramienną gwiazdą Mercedesa w wieńcu laurowym Benza, która graficznie reprezentowała planowaną fuzję.

Jak wyglądała historia obu symboli? 24 czerwca 1909 r. firma DMG złożyła wniosek o ochronę wzoru użytkowego trójramiennej gwiazdy. Symbolizuje ona wykorzystanie silnika spalinowego na potrzeby mobilności na lądzie i morzu oraz w powietrzu. Nieco później, w sierpniu 1909 r., przedsiębiorstwo Benz & Cie. zarejestrowało swój znak towarowy – nazwę „Benz” w wieńcu laurowym. W maju 1924 r., w czasach gospodarczych trudności, obie firmy porozumiały się co do fuzji i połączyły siły, aby utworzyć syndykat. Nowy znak towarowy z 1925 r. stanowił ważny krok na drodze do finalizacji tego przedsięwzięcia. Słynny na całym świecie emblemat do dziś zdobi każdego Mercedesa.

Share.
0 0 votes
Oceń artykuł!
Subscribe
Powiadom o

0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Komentarze w tekście
Zobacz wszystkie komentarze
0
Szanowny Kierowniku, daj znać, co myślisz i zostaw komentarz!x