Pomimo wyjątkowej sytuacji globalnej sprzedaż samochodów luksusowej brytyjskiej marki wzrosła w 2020 roku o 2% względem roku poprzedniego. Tym samym Bentley odnotował najwyższy poziom sprzedaży w swojej 101-letniej historii.
Wzrosty na największych rynkach i w Polsce
W ubiegłym roku Bentley cieszył się największą popularnością u amerykańskich klientów, którzy zamówili 3 035 samochodów, co przekłada się na 4% wzrostu w skali rocznej (2019 r: 2913 egz.). Najbardziej imponujący wzrost, bo aż 48-procentowy, marka odnotowała na rynku chińskim, sprzedając 2880 pojazdów. Tym samym Chiny uplasowały się na drugim miejscu zestawienia, zajętym rok wcześniej przez rynek europejski. Stary Kontynent zakończył 2020 rok ze spadkiem sprzedaży Bentleya o 18%, do poziomu 2193 egzemplarzy. Jednak w Polsce brytyjska marka utrzymała tendencję wzrostową, sprzedając niemal 60 egzemplarzy.
Najpopularniejsze modele
W 2020 roku najchętniej wybieranymi samochodami marki były dwie wersje Continental – GT oraz GT Convertible – które stanowiły 39% całkowitej sprzedaży. Z kolei model Bentayga przełożył się na aż 37% procent sprzedawanych egzemplarzy, tym samym czynią luksusowy SUV najpopularniejszą pojedynczą wersją Bentleya.
– Osiągnięcie rekordowych wyników, pomimo globalnych ograniczeń obowiązujących przez większość roku, należy uznać za potwierdzenie wielkiego potencjału marki – mówi Adrian Hallmark, Prezes Bentley Motors. – Na nowy rok patrzymy z ostrożnym optymizmem, świadomi niepewności. Pozostajemy zarazem wierni naszym zobowiązaniom, które ogłosiliśmy w strategii Beyond100. Pierwszym krokiem jest premiera nowej Bentaygi Hybrid, do której dołączy kolejne osiem modeli wpisujących się w plan pełnej elektryfikacji marki do 2030 roku.