Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali „Motoryzacyjne Słowo Roku” w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała dyskusja o trendach technologicznych. Lista zwycięskich pojęć pokrywa się też z analizą najczęstszych zapytań internautów.

Reprezentanci branży motoryzacyjnej zdecydowali, że Motoryzacyjnym Słowem Roku jest „elektromobilność”. Trend ten zdecydowanie zdominował dyskusję o motoryzacji w minionych miesiącach, na drugim miejscu zestawienia znalazł się bowiem „elektryk (samochód elektryczny)”. Zwycięską trójkę zamyka słowo „suwak”.

– Od wielu lat wybierane jest „Słowo Roku” czy najbardziej nagłośnione przez media „Młodzieżowe Słowo Roku”. Postanowiliśmy przenieść te plebiscyty na grunt motoryzacyjny. To branża, w której bardzo wiele się dzieje i zmienia, co widać chociażby podczas kolejnych edycji targów automotive. Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku 2019” pokazuje, o czym w minionym roku rozmawiali specjaliści, ale także – czym żyli kierowcy. Prześledziliśmy za pośrednictwem narzędzi Google wyniki najpopularniejszych wyszukiwań internautów. W dużej mierze są one zbieżne z naszym plebiscytem – mówi Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu marki ProfiAuto.

Na drugim miejscu w plebiscycie znalazł się „elektryk (samochód elektryczny)”. To kolejny dowód na to, że elektromobilność zdominowała w ubiegłym roku zarówno media, jak i dyskusje branżowe. Z analizy za pośrednictwem Google Trends wynika, że internauci poszukiwali m.in. informacji o cenach i zasięgach takich samochodów, kolejnych modelach wprowadzanych przez znane marki oraz infrastrukturze umożliwiającej ich ładowanie, a także o czasie ładowania.

– Na trzecim stopniu podium znalazło się słowo „suwak”. Branża żyła nie tylko nowinkami technologicznymi, ale także aktualnymi tematami prawnymi. W drugiej połowie 2019 roku zdecydowanie wzrosła liczba tekstów i wyszukiwań dotyczących zmian w przepisach związanych z tzw. metodą zamka błyskawicznego. Zmiany wprowadzono w grudniu, ale o nowych zapisach dyskutowano już dużo wcześniej. Z badania przeprowadzonego przez ProfiAuto w 2020 roku wynika jednak, że mimo regulacji prawnych, wielu kierowców wciąż ma problem z prawidłową interpretacją przepisów, wiec można się spodziewać, że będzie to wciąż popularny temat zapytań i dyskusji – dodaje przedstawiciel ProfiAuto.

Wśród słów, które znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych, były także m.in. spaliny (emisja spalin), hybryda, paliwo (ceny paliw). Całościowe wyniki pokazują, że miniony rok to dla branży nie tylko rozważania o popularnych trendach technologicznych, ale także o aspektach ekologicznych i ekonomicznych. Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku” został przeprowadzony po raz pierwszy w Polsce. Do udziału zaproszono przedstawicieli firm motoryzacyjnych działających na terenie całego kraju.

***

Plebiscyt na „Motoryzacyjne Słowo Roku 2019” przeprowadzono w styczniu 2020 r. za pośrednictwem ankiet internetowych wśród około 200 przedstawicieli branży motoryzacyjnej – głównie właścicieli hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych. Wyniki porównano z analizą zapytań internautów dzięki narzędziu Google Trends.

Share.

About Author

Leave A Reply