Skuteczny marketing polega na tym, żeby pojawiać się tam gdzie potencjalni klienci oraz ich potrzeby. We współczesnych realiach oznacza to, że trzeba być właściwie wszędzie. W tym środowisku nieustannie rośnie pozycja nowoczesnych mediów. Internet stanowi niezwykle podatny grunt do prowadzenia kampanii promocyjnej.
Nie oznacza to jednak, że tradycyjne media odchodzą już do lamusa. Wciąż odgrywają one istotną rolę, ale bez wątpienia trzeba stworzyć coś wyjątkowego, aby się wyróżnić. Bardzo skuteczny może okazać się również marketing prowadzony w przestrzeni publicznej. Wystarczy zwrócić uwagę na to, jak często charakterystyczne murale, bilbordy czy instalacje powstające w miastach stają się tematem publikacji. Taką rolę może z powodzeniem odgrywać również samochód, który został ozdobiony przekazem reklamowym.
Na czym polega oklejanie samochodu?
W tym przypadku komunikacja zostaje przedstawiona na folii, która pochodzi ze specjalistycznej drukarni. Zanim jednak powstanie gotowa kompozycja, należy przeprowadzić stosowne przygotowania. Wszystko zaczyna się od prac koncepcyjnych. Należy uwzględnić tożsamość firmy, cele kampanii i na tej podstawie stworzyć projekt, który spełnia założone cele strategiczne.
Później przychodzi właśnie pora na wydruk oraz oklejanie samochodów wybranych przez klienta. Auta mogą być różne, podobnie jak obrany przekaz. Taka forma reklamy służy zwróceniu uwagi, przekazaniu informacji albo po prostu zaspokojeniu potrzeb estetycznych. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.
Zalety oklejania samochodów
Promocja firmy wymaga poszukiwania obszarów, w których można się wyróżnić. W przypadku reklamy w formie oklejania samochodu taki efekt otrzymujesz właściwie od ręki. W końcu niemal wszystkie samochody poruszające się w ruchu ulicznym są pomalowane w konwencjonalny sposób. Ty natomiast wyróżniasz się samym faktem posiadania okleiny. Dzięki temu na pewno Twoja reklama zostanie zauważona.
Jeżeli promujesz się w Internecie, tradycyjnych mediach czy nawet rezerwujesz billboard, musisz regularnie płacić, aby Twoja reklama była pokazywana przez dłuższy okres. W przypadku oklejania samochodów nie występują żadne ograniczenia. Płacisz tylko raz za projekt i realizację, a następnie jeździsz do woli, eksponując swój komunikat.
Marketing realizowany poprzez oklejanie samochodów pozwala na utworzenie reklamy w mobilnej formie. Jesteś wolny od ograniczeń i możesz śmiało podążać tam, gdzie akurat dostrzegasz potencjał. Załóżmy, że w mieście odbywa się akurat impreza masowa, a Ty chcesz poinformować lokalną społeczność o Twoim nowym lokalu. Ustaw auto w pobliżu tłumu i zyskaj nowych klientów.
Okleina stanowi również formę reklamy, która nie jest nachalna. Samochód po prostu naturalnie przemieszcza się po okolicy, a wraz z nim pozostaje w ruchu komunikat reklamowy. Dzięki temu klient nie ma poczucia, że ktoś nakłania go do wykonania jakiejś czynności. Odbiorca może po prostu rzucić okiem na auto i samodzielnie zadecydować, co zamierza zrobić z przedstawioną narracją. Oczywiście warto w projekcie uwzględnić namiary na swoją stronę internetową i media społecznościowe, aby zainteresowani mogli poszerzyć zakres informacji.
Wady oklejania samochodów
Podstawową przeszkodą jest w tym przypadku konserwacja. Musisz dbać o czystość samochodu, ponieważ staje się on swoistym świadectwem jakości Twojej oferty. Zaniedbane auto z całą pewnością nie będzie zbyt dobrą wizytówką. Poza tym folia jest pierwszą warstwą na powierzchni karoserii. W związku z tym wszelkie zderzenia czy przetarcia sprawią, że okleina będzie wymagała wymiany.