Jeśli myślicie że rajdowa grupa B był najbardziej szalonym i najniebezpieczniejszym wyścigiem szosowym w historii, to po tym artykule zmienicie zdanie. Bo zapewne nie wiecie co działo się we Włoszech w szalonych latach siedemdziesiątych.
600 koni mechanicznych i samochody prosto LeMans ścigające się na publicznych drogach w dodatku gdy sa one otwarte dla publiczności i prywatnego ruchu? Tak to możliwe, ale tylko niemal pół wieku temu i tylko na Półwyspie Apenińskim.
Wyobraźcie sobie ścigające się ze sobą samochodu z Grupy 5 takie jak Porsche 935 i Montecarlo Turbo. A między nimi codzienny ruch samochodowy. Czy to brzmi bezpiecznie?
Targa Florio w latach 70. XX wieku, zanim zostało zakazane oraz równie szalony Giro d’Italia automobilistico, które wpisały się w historię motorsportu gdy bezpieczeństwo kierowcy nie było na pierwszym miejscu.
Początek powyższego filmu to w większości Targa Florio natomiast końcówka to Giro d’Italia automobilistico, Przy Grupie 5, Grupa B wygląda jak standardowy samochód seryjny. Czyż nie? Niestety jakość filmu nie jest najlepsza. W latach 70-tych nie było jeszcze GoPro.
Szalony turbodoładowany Lancia Stratos, BMW / Schnitzer 2002 Turbos, Zakspeed Escorts, Porsche 935s, MonteCarlo Turbos i wiele, wiele więcej. Szalone. Prawda?
Również startujący kierowcy sroce spod ogona nie wypadli. – w 1979 roku, skąd pochodzi materiał z drugiej części filmu kierowcami Lancii MonteCarlo Turbos byli:
- Kierowca F1 Gilles Villeneuve.
- Rajdowa legenda Walter Rohrl.
- Kierowca F1 Riccardo Patrese.
- Rajdowa legenda Markku Alen