Nowa, topowa jednostka napędowa do pojazdów typu SAV (Sports Activity Vehicle) klasy wyższej i z segmentu luksusowego – Wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo silnik V8 o mocy 390 kW (530 KM) oraz dedykowany układ jezdny ze sportowym mechanizmem różnicowym M otwierają nowy wymiar sportowych wrażeń z jazdy.

Oba nowe, topowe modele z rodziny BMW X zapewniają osiągi i prezencję na najwyższym poziomie. Potrzebna do tego moc pochodzi z nowego, ośmiocylindrowego, wyposażonego w technologię BMW TwinPower Turbo silnika benzynowego o maksymalnej mocy 390 kW/530 KM, który zastosowano w modelach BMW X5 M50i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 10,7–10,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 243–238 g/km) oraz BMW X7 M50i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 11,1–10,9 l/100 km; emisja CO2w cyklu mieszanym: 252–248 g/km). Topowa jednostka napędowa bardziej niż kiedykolwiek podkreśla sportowy charakter koncepcji pojazdu, na której bazują zarówno najnowsza generacja twórcy gatunku SAV (Sports Activity Vehicle), jak i pierwszy model z rodziny BMW X w segmencie luksusowym. W obu samochodach nowy silnik V8 występuje nie tylko w połączeniu z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive, ale również z dedykowanym układem jezdnym, opracowanym dzięki know-how inżynierów BMW M GmbH.

Podobnie jak układy napędowy i jezdny, również specyficzne cechy stylistyczne nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i są konsekwentnie ukierunkowane na szczególnie fascynujące doznania podczas jazdy. Ekskluzywny status nowych modeli z silnikiem V8 przejawia się również w szczególnie szlachetnym wyposażeniu standardowym. Nowe BMW X5 M50i oraz nowe BMW X7 M50i będą produkowane od sierpnia 2019 w amerykańskim zakładzie BMW w Spartanburgu, a do pierwszych klientów trafią jesienią tego samego roku.

Nowy silnik V8 to nieposkromiona moc i charakterystyczne brzmienie.

4,4-litrowa jednostka napędowa nowego BMW X5 M50i oraz nowego BMW X7 M50i w szczególnie fascynujący sposób realizuje charakterystyczne dla silników ośmiocylindrowych właściwości związane z przyrostem mocy i momentu obrotowego. Nowy silnik V8 imponuje zarówno podczas zrelaksowanej jazdy na niskich obrotach, jak i podczas temperamentnego, sportowego prowadzenia pojazdu. Oprócz zmodernizowanych w stosunku do poprzedniego silnika komponentów, takich jak skrzynia korbowa, gładzie cylindrów, tłoki, wał korbowy i głowica cylindrów odpowiada za to przede wszystkim najnowsza wersja technologii BMW TwinPower Turbo. Umieszczone w przestrzeni V pomiędzy rzędami cylindrów turbosprężarki zostały powiększone, a układ bezpośredniego wtrysku benzyny działa z ciśnieniem maksymalnym zwiększonym do 350 barów. Poza tym pakiet technologiczny obejmuje również najnowsze wersje w pełni adaptacyjnego sterowania zaworami VALVETRONIC oraz zmiennej regulacji faz rozrządu Double VANOS.

Nowa jednostka V8 z najwyższą spontanicznością reaguje na każdy ruch pedału gazu. Już od 1800 obrotów na minutę do dyspozycji kierowcy jest maksymalny moment obrotowy 750 Nm, którego dostępność zapewniona jest aż do 4600 obr/min. Równie imponująco przedstawia się charakterystyka przyrostu mocy. Wartość maksymalna 390 kW/530 KM osiągana jest w zakresie od 5500 do 6000 obr/min. Dzięki temu nowe BMW X5 M50i przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy. Nowe BMW X7 M50i na ten sam sprint potrzebuje nieco więcej, bo 4,7 sekundy.

Tak niesamowitej charakterystyce przyrostu mocy towarzyszy równie imponujące brzmienie, generowane przez montowany standardowo, sportowy układ wydechowy M. Za pomocą przełącznika właściwości jezdnych można aktywować zarówno ekstremalnie sportową, jak i wybitnie komfortową konfigurację napędu. W ten sposób można intensywnie cieszyć się szeroką gamą jego charakteru. W trybach SPORT i SPORT PLUS oprócz charakterystyki pedału gazu również przyrost mocy oraz wyraziste brzmienie jednostki V8 ukierunkowane są na maksymalną dynamikę jazdy.

8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic, napęd BMW xDrive i sportowy dyferencjał M dla zachwycających osiągów.

Osiągi obu szczególnie sportowych modeli BMW o nadwoziu typu SAV są możliwe także dzięki specyficznej formie przeniesienia napędu. Nowy silnik V8 jest standardowo zestawiony z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, która wyróżnia się szczególnie dynamiczną charakterystyką przełączania biegów. Manualną ingerencję w wybór biegów umożliwiają specjalne łopatki przy kierownicy. Określana jako Launch Control funkcja skrzyni biegów umożliwia przyspieszanie od zera z maksymalną dynamiką przy optymalnej trakcji.

Najnowsza wersja BMW xDrive gwarantuje szybko i precyzyjnie dopasowywany do danej sytuacji jezdnej rozdział momentu napędowego na osie przednią i tylną. Inteligentny napęd na cztery koła zwiększa zwinność na zakrętach i poprawia trakcję nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i, a także stabilność toru jazdy we wszystkich warunkach pogodowych i przy wszystkich stanach jezdni. Zestrojenie systemu preferujące oś tylną wspiera sportową charakterystykę również podczas szczególnie dynamicznej jazdy. Wyposażenie standardowe nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i obejmuje ponadto sportowy mechanizm różnicowy M. Regulowana elektronicznie blokada dyferencjału w przekładni głównej ogranicza kompensację obrotów między kołami po zewnętrznej i wewnętrznej stronie zakrętu, umożliwiając tym samym szczególnie dynamiczne wychodzenie z zakrętów. Poza tym połączony z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC sportowy mechanizm różnicowy M optymalizuje trakcję oraz transmisję napędu na nieutwardzonym podłożu i nawierzchniach o różnych przyczepnościach na prawym i lewym kole tylnym. Pozwala to unikać boksowania koła o niedostatecznej przyczepności i przekierowywać napęd na inne koło.

Dedykowany układ jezdny dla maksymalnej dynamiki.

Dzięki wiedzy i doświadczeniu inżynierów BMW M GmbH dedykowane układy jezdne nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i zostały precyzyjnie dostosowane do nieprzeciętnego potencjału napędu. W obu modelach połączono koncepcję konstrukcyjną osi przedniej z podwójnym wahaczem poprzecznym i pięciowahaczowej osi tylnej ze specyficzną dla danego modelu kinematyką i elastokinematyką zawieszenia, specyficznym zestrojeniem resorowania i amortyzacji oraz 21-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich z ogumieniem mieszanym. Ponadto na wyposażeniu standardowym jest również elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic oraz sportowy układ hamulcowy M z polakierowanymi na niebiesko zaciskami hamulcowymi z logo M. W ofercie wyposażenia dodatkowego dostępne są 22-calowe obręcze kół ze stopów lekkich – również z ogumieniem mieszanym.

Nowe BMW X5 M50i jest standardowo wyposażone w adaptacyjny układ jezdny M. Do wyboru są przy tym dwie różne charakterystyki działania regulowanych elektronicznie amortyzatorów, które zapisano w postaci trybów COMFORT i SPORT przełącznika właściwości jezdnych. Nowe BMW X7 M50i wyposażone jest natomiast w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obu osi, które opcjonalnie dostępne jest również do nowego BMW X5 M50i. W trybie jazdy SPORT wysokość zawieszenia jest automatycznie obniżana o 20 milimetrów. Ponadto kierowca może wpływać na wysokość nadwozia za pomocą przycisku w kokpicie, np. aby zwiększać ją dwustopniowo do jazdy w terenie o maksymalnie 40 mm w porównaniu z ustawieniami standardowymi.

Opcjonalnie do obu modeli oferowany jest zintegrowany aktywny układ kierowniczy, który między innymi dodatkowo zwiększa zwinność pojazdu na zakrętach. Odpowiedni skręt tylnych kół – w zależności od prędkości jazdy zgodny lub przeciwny – poprawia ponadto stabilność przy zmianie pasa ruchu oraz zwrotność w ruchu miejskim. Dodatkową poprawę stateczności i dynamicznych właściwości jezdnych przynosi połączenie zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego z układem aktywnej stabilizacji przechyłów bocznych, który przy pomocy nastawników elektrycznych na osiach przedniej i tylnej zapewnia szczególnie szybką i precyzyjną kompensację bocznych przechyłów karoserii, występujących podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Oba te układy wchodzą w skład opcjonalnego adaptacyjnego układu jezdnego M Dynamic Professional do nowego BMW X5 M50i oraz wyposażenia dodatkowego Executive Drive Pro do nowego BMW X7 M50i.

Stylistyka i wyposażenie: ekskluzywna prezencja z luksusową atmosferą wewnątrz.

Specyficzne dla każdego z modeli cechy stylistyczne już na pierwszy rzut oka eksponują sportowo-ekskluzywny charakter nowego BMW X5 M50i i nowego BMW X7 M50i. Szczególnie duże wloty powietrza w pasie przednim jednoznacznie wskazują na zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika V8. Oryginalne ukształtowanie progów i pasa tylnego, błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line oraz wybrane elementy stylistyczne w kolorze Cerium Grey również podkreślają szczególny status modeli z ośmiocylindrowym silnikiem.

We wnętrzu obu topowych modeli z rodziny BMW X znajdziemy między innymi kierownicę skórzaną M, wybierak biegów z logo M, tapicerkę ze skóry Vernasca z kontrastowymi szwami i perforowanymi powierzchniami oraz listwy ozdobne z aluminium Tetragon (BMW X5 M50i) lub w wersji z drewna szlachetnego Fineline w błyszczącym kolorze czarnym z metalicznym efektem, zapewniające luksusową atmosferę ze sportową nutą. Ponadto wyposażenie standardowe obejmuje także podświetlane listwy progowe z napisem „M50i”, podsufitkę w kolorze antracytowym (BMW X5 M50i) lub pokrytą antracytową alcantarą (BMW X7 M50i) oraz zestaw głośnikowy Hi-Fi (BMW X5 M50i) lub system Harman Kardon Surround Sound (BMW X7 M50i).

Share.

Leave A Reply