„ŠKODA nie zmienia kursu obranego na globalny rozwój” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Na przestrzeni wszystkich rynków widzimy, że nasza odmłodzona gama modelowa przemawia do nowych grup odbiorców.” W najbliższych latach będziemy świadkami konsekwentnego rozwoju portfolio modelowego marki. Wieloletni lider polskiego rynku samochodów nowych będzie szczególnie umacniał swoją pozycję w strategicznie ważnym segmencie modeli typu SUV. ŠKODA Kodiaq – nowy, duży SUV marki, pozycjonowany powyżej modelu Yeti – będzie świętował swoją premierę już 1 września w Berlinie. Jego rynkowy debiut planowany jest na luty 2017 roku.
W Europie Zachodniej, dostarczając 32 700 samochodów, ŠKODA zanotowała przewidywany spadek w dostawach o 8,7% – był to wynik planowany, wynikający głównie z wakacyjnej przerwy w czeskich fabrykach marki, odbywającej się w dniach 4-22 lipca. W Niemczech nowe samochody ŠKODY odebrało 10 500 Klientów (19,7% mniej niż w lipcu 2015 roku).
W niektórych krajach w tej części Europy, mimo przerwy w dostawach, marka zdołała zanotować znaczący wzrost wyników: o 11% we Włoszech (do 1 600 samochodów), o 23,1% w Finlandii (do 900 dostaw) i o 12,5% w Wielkiej Brytanii (do 6 100 samochodów).
W Europie Centralnej ŠKODA także zaliczyła delikatny spadek – o 4,2% do 13 900 dostarczonych egzemplarzy. Tu także na ten wynik miała wpływ planowana wakacyjna przerwa w produkcji. Na rynku rodzimym czeska marka dostarczyła 7 100 samochodów. Znaczące wzrosty zaliczyła w Chorwacji (300 samochodów, + 45,6%), na Węgrzech (900 sztuk, + 4,5%) i w Słowenii (500 sztuk, + 9,6%).
W Europie Wschodniej (wyłączając Rosję) w lipcu swój nowy egzemplarz ŠKODY dostało 3 100 Klientów – to o 11,2% więcej niż w tym miesiącu w roku poprzednim. Równolegle, czeskie samochody cieszą się systematycznie coraz większą popularnością w Rosji: sprzedaż wzrosła o 11,6% do 4 700 dostarczonych samochodów.
Odświeżona paleta modelowa spotkała się ze świetnym przyjęciem w Turcji i Izraelu; porównując dwa ostatnie lipce liczba dostaw w tych krajach wzrosła kolejno o 22,8% do 2 200 egzemplarzy i o 45,8% do 2 700 egzemplarzy. ŠKODA osiągnęła te wyniki mimo bardzo niekorzystnych warunków na obydwu rynkach – turecki w tym czasie zaliczył spadek sprzedaży o 29%, izraelski o 11,9%.
Na największym rynku ŠKODY, w Chinach, czeska marka zanotowała w ostatnim miesiącu bardzo duży wzrost w porównaniu z lipcem 2015 roku, wynoszący aż 16,1% (aż 21 400 dostaw, wobec 18 400 w lipcu 2015 roku).
W Polsce w tym czasie na drogach pojawiły się kolejne 3 604 ŠKODY – to wynik o 9,7% lepszy niż uzyskany w tym samym miesiącu przed rokiem. Na przestrzeni bieżącego roku ŠKODA pozostaje liderem naszego rynku i w dynamice rozwoju wyprzedza trend rynkowy.
Źródło:Skoda