ŠKODA dostarczyła w kwietniu 95 900 pojazdów do swoich klientów. Wśród nich znalazły się pierwsze modele nowej ŠKODY SCALA. W porównaniu do poprzedniego roku zanotowano spadek dostaw o 10,5 proc. Niemniej jednak ŠKODA odnotowuje duże wzrosty w Europie, ze szczególnym uwzględnieniem Szwajcarii, Austrii, Danii czy Polski. Głównym powodem spadku liczby dostaw jest sytuacja na rynku chińskim. Bestsellerem w kwietniu pozostaje OCTAVIA (28 500 szt.), za nią plasuje się nowa FABIA (15 400 szt.).

 – 2019 rok stoi pod znakiem rozbudowanej kampanii produktowej ŠKODY, która ma na celu utrwalenie wizerunku firmy oferującej niezwykle szeroką gamę modeli. Dzięki udanemu wprowadzeniu na rynek naszego nowego kompaktowego modelu – ŠKODY SCALA – osiągnęliśmy w kwietniu pierwszy kamień milowy. Następnym ważnym krokiem i jednocześnie wyjątkowym momentem w historii naszej firmy będą premiery ŠKODY SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in i w pełni elektrycznej wersji CITIGO, które rozpoczynają erę e-mobilności w ŠKODZIE – podkreśla Alain Favey, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. Sprzedaży i Marketingu.
W Europie Zachodniej, pomimo ogólnej tendencji spadkowej na rynku samochodowym, dostawy do klientów w kwietniu osiągnęły wynik 42 800 sztuk, osiągając zbliżony poziom do notowań z kwietnia ubiegłego roku (spadek o 0,8 proc.). Na największym jednolitym rynku europejskim, w Niemczech, ŠKODA dostarczyła 15 500 pojazdów (o 1,4 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku). Marka odnotowała za to dwucyfrowy wzrost w Austrii (o 14,1 proc.), Szwajcarii (o  36,4 proc.) i Danii (o 23,6 proc.). W Europie Środkowej producent dostarczył 18 800 pojazdów, o 4,4 proc. więcej niż w kwietniu ubiegłego roku. W Czechach ŠKODA odnotowała 8 500 dostaw, natomiast w Chorwacji zanotowała dwucyfrowy wzrost (700 pojazdów, + 32,0 proc.).
W Polsce ŠKODA dostarczyła w kwietniu do klientów 5 913 pojazdów odnotowując wzrost o 8,5 proc. w stosunku do kwietnia 2018 roku.
W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, dostawy spadły do 4000 sztuk (o 4,2 proc.) w porównaniu z poprzednim rokiem. W Rosji producent dostarczył w kwietniu 7 400 pojazdów, co stanowi wzrost o 16,2 proc. w porównaniu z kwietniem 2018 roku. Na największym rynku sprzedaży w Chinach, ŠKODA dostarczyła do klientów 16 600 sztuk samochodów, co oznacza spadek o 40,8 proc. w stosunku do kwietnia ubiegłego roku. Sytuacja ta spowodowana jest ogólnymi spadkami na chińskim rynku samochodowym.
Za: ŠKODA
Share.

Leave A Reply